Beantwoord

kinderslot verwijderen

  • 30 July 2021
  • 55 reacties
  • 14687 Bekeken


Toon eerste reactie

55 reacties

En hoe en waar moet ik dit aanpassen?

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Ergens bij Account > Instellingen zou een optie ‘Ontgrendeling kinderslot’ moeten staan. Die staat standaard inderdaad op 15 minuten, maar ik meen me te herinneren dat die tot maximaal 2 uur kan.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jan06, wellicht gaat de tijd vlugger voorbij wanneer je een adult entertainment zender aan het bekijken bent! 😉 Nee alle gekheid op een stokje: deze zenders zouden 2 uur beschikbaar moeten zijn zonder opnieuw te hoeven ontgrendelen. Om welke zenders gaat het precies, dan vraag ik ons TV-team om mee te kijken.

Ik ben nu aan het werk maar uit m’n hoofd de zenders 561,560, 559, 558 en 555

fghfg

Foutje.

Het zijn de zenders 561, 560, 559, 557 en 555. Heeft het TV team al mee kunnen kijken?

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Als je de stappen uit mijn vorige bericht volgt, zou je dit scherm moeten zien (afbeelding afkomstig uit een ander topic):

Van die 15 minuten kun je volgens mij maximaal 2 uur maken. Lukt het zo?

Heel vreemd, dit is het menu wat ik heb bij ODIDO TV. Heel anders dan jouw afbeelding. Wat doe ik verkeerd?

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Dit is de app op de tablet. Daar kun je het pretpakket sowieso niet op kijken. De instellingen uit mijn afbeelding vind je op de TV-box.

Bedankt weer voor je antwoord.

Ik heb dus geen TV-box maar een kabel van m'n Tv naar de router, een LAN verbinding heet dit dacht ik. Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Daarvoor zouden dezelfde stappen moeten gelden. Welk merk TV heb je?

Ik heb een Samsung TV type QE55QN90BAT

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Daar zou het ook op die manier moeten kunnen, tenzij je al de nieuwe interface hebt. In dat geval ziet het er zo uit:

Je komt op deze pagina via je profielafbeelding linksboven. Mocht het niet lukken, kun je dan een foto van het menu maken dat je op de TV ziet?

Ik heb dus wel de ODIDO App op m'n TV maar als ik die open gaat de TV direct naar NPO1. Ik heb echt geen idee hoe ik het menu van de ODIDO App kan openen.

Is het misschien mogelijk dat een monteur van ODIDO langs komt om dit te regelen? Ik vrees dat ik gewoon niet handig genoeg ben hiermee.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Jan06, ik help je graag verder! Zie je wel de optie op de app om naar je profiel te gaan? Groetjes, Ishana

Bedankt dat je me wilt helpen. Ik ben hier al vanaf 7 februari mee bezig!!!

Nee die optie zie ik niet. Als ik op de ODIDO App ‘ga staan’ en ik toets ‘menu’ dan krijg ik het menu van de TV.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jan06, als je de Odido app opent en vervolgens op “Oke” klikt met de afstandsbediening of de middelste knop dan zie je de programma informatie. Dan moet je een tandwiel zien rechtsboven zien staan. Klik daarop, dan moet je het menu openen. 

Hier ben ik helaas weer. 10 Dagen geleden had ik eindelijk toegang tot het ODIDO menu. Ik ‘opende’ met App zoeken en ik opende Odido TV. Tot mijn verbazing zag ik eerste de letters ODIDO (gekleurd) in beeld waarna ik TV kon kijken en ik zag inderdaad het tandwiel. Ik opende het menu en kon ik het kinderslot uitzetten. Eindelijk gelukt dacht ik. Dacht ik……………….. want nu kreeg ik een ander probleem. Als ik van zender wisselde kreeg ik heel vaak eerst een ‘bevroren’ beeld te zien. Ik ben vervolgens gaan zoeken hoe ik dit nu weer moet oplossen. In de Odido community vond ik een tip om de stroom van de router af te halen of een andere poort op de router proberen met de LAN kabel. Ik heb beide geprobeerd en na een paar keer lukte dit en was het 'bevroren’ beeld weg. Echter………..nu heb ik weer het kinderslot op sommige zenders waaronder ook RTL4 en VERONICA?!?!?!?

Ik wordt er echt moedeloos van. Ik ben 7 februari overgegaan naar Odido en ik heb nog geen dag normaal TV kunnen kijken. Er is elke keer wel iets mis. Je begrijpt misschien wel dat ik echt spijt heb dat ik ben overgegaan naar Odido. Ik zat bij ZIGGO en daar had ik nooit problemen.

Voor de duidelijkheid; ik heb geen TV box o.i.d. maar een kabel direct van de router naar de TV.

HELLEP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reputatie 6
Badge +2

Goed dat je gelijk opnieuw aan de bel trekt @Jan06. Super fijn om te lezen dat je het bevroren beeld inmiddels hebt kunnen oplossen! 

Heb je het al eens via je kijkprofielen geprobeerd? Je gaat naar het TV Menu middels het huisje op de afstandsbediening > Links boven in de hoek zie je jouw kijkprofiel > Klik hier op > Bewerken > Ouderlijk toezicht > hier kun je per profiel bepalen welke leeftijdsgrens je wilt. Dit geldt voor alle zenders, mits je met het desbetreffende profiel kijkt. 

Laat je mij weten of het is gelukt?

Wat je aangeeft heb ik geprobeerd. Bij ouderlijk toezicht heb ik 18 ingevuld. De erotiek zenders hebben echter nog steeds een kinderslot. 

Vervolgens heb ik wel ontdekt dat ik via de knop ‘guide’ op mijn afstandsbediening (als ik via Odido Tv kijk) een Odido menu kan openen. 

 

Ik krijg dan onderstaand menu. 

 

Ik kan echter weinig in dit menu. Heb je nog andere tips?

Reputatie 6
Badge +2

@Jan06 Het klopt dat de Erotiek zenders na het verwijderen van het kinderslot nog steeds op slot staan, dit is een extra beveiliging. Als je in hetzelfde menu naar dezelfde pagina gaat als waar je het kinderslot aan/uitzet en vervolgens naar beneden scrolled, vind je de optie ‘Laat erotische inhoud zien’. Je kunt deze hier aan/uitzetten. 

Ik heb nog nergens kunnen vinden waar ik het kinderslot aan/uitzet hoor!!! Welk menu bedoel je eigenlijk? Het menu van m'n foto (Odido) en het men van m'n tv?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Jan06, het gaat om het menu van de Odido TV app. Kom je hiermee verder? Groetjes, Ishana

Je bedoelt dus dit menu?!? Hoe kan ik hier het kinderslot uitzetten?

 

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Als je naar Instellingen gaat, zie je ergens een optie ‘Ontgrendeling kinderslot’, waar je een tijd kunt instellen. Die kan op maximaal 2 uur. Helemaal uitzetten kan niet voor de pikante kanalen.

Reageer