In 2018 ben ik overgestapt van Telfort naar T-Mobile. Vanaf dat moment heb ik haperend tv beeld. Diverse monteurs (o.a. van Guidion) over de vloer gehad en niemand wist een oplossing. Omdat mijn dochter die aan de andere kant van de stad woont met dezelfde problemen kampt ben ik bang dat T-Mobile dit probleem niet weet op te lossen.3 Weken geleden drie dagen achtereen storing (Dordrecht) . En hoewel de technische dienst meldde dat de problemen waren opgelost is dat niet het geval wat het TV signaal betreft. Internet 1000Mb en telefoon zijn okay.Overweeg (met tegenzin) om over te stappen want T-Mobile heeft ruimschoots de tijd gehad e.e.a op te lossen.
Goedemiddag
Er is inderdaad nog geen oplossing geboden, althans we hebben dit wel geprobeerd, maar zelfs bezoeken van de monteurs hebben het niet hersteld. Zoals ik het nu in de lijnmeting zie, is er niets aan de hand met de algehele verbinding, maar die conclusie hebben we natuurlijk ook al getrokken - in de TV-stream zie ik een kleine afwijking waardoor er af en toe een ietwat verminderd beeld optreedt, maar zeker niet in de mate die jij beschrijft. Geldt het haperende beeld op allebei de TV Boxen of slechts op één van beide?
Het haperend beeld is op beide boxen. Ik heb deze apparaten gewisseld en gebruik nu hoofdzakelijk de Amino Aria 610X in de hoop dat deze minder blokvorming zou vertonen dan de Entone, Helaas is dit niet het geval. Afgelopen weekend was het beeld niet om aan te zien, gisteren en eergisteren was er af en toe blokvorming en waren er strepen door het beeld maar minder hinderlijk. Het is dus niet constant even slecht maar het blijft erg vervelend. Ten overvloede meld ik u dat snelheid van internet en het telefoonsignaal uitstekend zijn en daarom ga ik ervan uit dat het de verbinding okay is. Beloftes door o.a.René, Ulrike en Richard om andere apparatuur ter beschikking te stellen teneinde het probleem op te lossen werden niet nagekomen. De monteur die het laatst bij ons was gaf me de raad TM te verzoeken om op een ander platform overgezet te worden. Graag uw mening of er een oplossing is.
Hoi
De afgelopen vier dagen was er geen enkele verstoring van het televisiebeeld. Wat een verademing. In verband hiermee geef ik er de voorkeur aan vooralsnog alles bij het oude te laten. De procedure om naar het nieuwe platform over te stappen is weinig aantrekkelijk , ik kan geen reden verzinnen waarom ik pas na inlevering van de Entone hd.recorder naar het nieuwe platform overgezet kan worden. Maar daar ben ik dan ook leek voor.
Hi
Het blijft tobben met het tv signaal,afgelopen weken wederom blokvorming en gisteravond23 juni stokte het beeld plotseling en was er totaal uitval. Wat een waardeloze provider. Misschien de vriendelijkste maar zeker de slechtste.
Goedemorgen
Op de iMax en een ethernet-aansluiting in poort twee van het modem zie ik problemen met de lease time (IP-lease tijd); deze verstoren de algehele verbinding. Zou je beiden willen ontkoppelen en dan de harddiskrecorder direct willen aansluiten op poort drie of vier van het modem? Hier zou het probleem vandaan kunnen komen namelijk.
Alvast bedankt voor je medewerking (wederom)!
Dank voor uw snelle beantwoording. Excuses voor mijn boude uitspraak, hoewel ik geen groot voetballiefhebber ben stoort het heel erg als het beeld stil blijft staan tijdens een aardige wedstrijd. Het probleem doet zich op beide tv boxen voor. Ik neem aan dat u de iMac bedoelt. Ik heb conform uw instructies een en ander aangepast en wacht het resultaat af. Vooralsnog is het beeld stabiel maar ik heb hooguit een kwartier gekeken. Ik hou u op de hoogte, ook bij een goede beeldkwaliteit. Mvg Frans
Hi
Goedemorgen Jason, hoewel aanzienlijk minder is het probleem van blokvorming nog steeds niet opgelost. Aanvankelijk dacht is een ongestoord signaal te hebben maar na één dag begon het beeld wederom te verslechteren. Jammer dat ondanks uw inspanningen het beeld nog steeds niet okay is. Zowel de Amino als de Entone tv box geven af en toe een “ingestort” beeld. Kunt u nagaan of er wederom haperingen in de streamkwaliteit waren? M.v.g.
Hi
Mijn vraag is waarom gebruikt T-Mobile niet deze techniek voor haar tv product, geen enkele last van vertraging of slechte streams enz, als ik lees hoe de huidige streams werken kan het alleen maar problemen geven zeker bij grote tv's.
Brian, als dit de oplossing is verzoek ik u mij op het nieuwe platform over te zetten. De Entoone recorder wil ik best terugsturen maar ik verbaasde me erover dat pas na retourneren van dit apparaat ik de Amino zou ontvangen. Hopelijk is daarmee dit langdurige probleem opgelost. Ik ga ervan uit dat ik geïnformeerd word wanneer de overgang plaatsvindt. Vreemd overigens dat u geen storingen ziet want voortdurend lopen er “rillingen” door het beeld.mvg.
Ten overvloede, het ligt niet aan mijn TV, want indien Netflix wordt gekeken heb ik een storingsvrij beeld.
Hoi
Je vraag was: "Kan T-Mobile geen fatsoenlijk TV signaal leveren”
Het antwoord is: "NEE”
Zet u de migratie maar in gang. Ben benieuwd.
Je vraag was: "Kan T-Mobile geen fatsoenlijk TV signaal leveren”
Het antwoord is: "NEE”
Aanvulling, ze kunnen het wel maar duidelijk niet overal, ik heb met de TV nooit klachten gehad buiten dat die verouderde Entone opname box wat ouderwets was en een beetje groot en soms wat trager.
Kreeg 6 e-mails, nogal verwarrend allemaal voor iemand die voor de tweede Wereldoorlog is geboren. Maar de recorder wordt amper gebruikt, dat is geen probleem. Ik ben me niet bewust dat ik deels heb opgezegd Beetje cryptisch taalgebruik. Ben benieuwd of alles correct wordt afgehandeld. Mvg
Je vraag was: "Kan T-Mobile geen fatsoenlijk TV signaal leveren”
Het antwoord is: "NEE”
Aanvulling, ze kunnen het wel maar duidelijk niet overal, ik heb met de TV nooit klachten gehad buiten dat die verouderde Entone opname box wat ouderwets was en een beetje groot en soms wat trager.
Uiteindelijk kunnen ze het nergens meer, aangezien ze overschakelen naar een slechte stream. Ze 'kunnen' het wel, maar willen het niet meer
Hallo
Het traject gaat er vanaf nuals volgt uitzien:
- ontvangst van de Aria 610(tv kastje)
- oude tv kastje afkoppelen
- nieuwe Aria 610 aan sluiten
- Dit houd ook in het weer aanmelden van de tv diensten dus klantnummer en tv pincode ingeven tijdens installatie van de nieuwe aria 610(wordt vanzelf om gevraagd)
- De nieuwe Aria610 aangemeld? Graag weer even een seintje in dit topic, zodat Jason de daadwerkelijke omzetting in gang kan zetten.
- Wachten op de bevestigingsmail dat je bent over gezet.
- Eventueel de tv boxen even stroomloos maken en opnieuw opstarten
- Genieten van TV kijken.
Dit topic begint met de tekst” Kan T-Mobile geen fatsoenlijk tv signaal leveren” antwoord natuurlijk kunnen ze dat wel, hebben ze zelfs gedaan met het vorige platform, zou men weer terug schakelen naar het veel betere vorige platform zou dit een enorm gezichtsverlies en slechtere imago voor T-Mobile betekenen.
T-Mobile weet donders goed dat het nieuwe platform op het gebied van streams gewoon slecht is, op andere gebieden misschien juist wel weer goed zoals opnemen in de cloud, waarbij ik me wel eens afvraag hoeveel van de opgenomen programma's daadwerkelijk worden gekeken?
Beste Jason, inmiddels heb ik de nieuwe Aria 610 werkend. Reden waarom ik u verzoek me naar het ander platform over te zetten. In de hoop dat hetgeen BeMu schrijft niet op waarheid berust. Mvg.
Hallo
Goed om te horen dat de nieuwe tv box ontvangen is en inmiddels ook werkend. Als het goed is reageert
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.