Skip to main content

Wij krijgen regelmatig niet de opnameknop in beeld om opnames te maken of te plannen in de Odido TV App. Als we een reset van de App uitvoeren en opnieuw inloggen dan is de knop er wel weer.

  1. Maar hoe kan het dat we meerdere keren per week een reset moeten uitvoeren om de knop te zien?
  2. Wat als we een opname gepland hebben en de optie weer niet actief is?
  3. Lijkt me niet de bedoeling om elke keer weer de App te moeten resetten.

Ter aanvulling gebruiken we op TV 1 de App en op TV 2 hebben we de TV box. De TV box gebruiken we niet om opnames te programmeren.

Bovendien is het opnemen een service waar we voor betalen, dan mag ik verwachten dat dit naar behoren werkt. Alvast bedankt!

Hi @Michael Schattefor, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic gestart bent. Ik zoek dit graag verder voor je uit. Zou je mij iets meer informatie willen geven?  

  1. Zou je een aantal foto's willen maken van zonder de knop en na de reboot met de knop?
  2. Wat is het merk van de TV?: 
  3. Welke type TV heeft de klant? (bijv UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden): 
  4. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!): 
  5. Wat is de software versie?: 
  6. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over): 
  7. Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  8. Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?: 
  9. Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV-Box): 

Alvast bedankt voor de moeite.


Hoi Tommie,

Fijn dat je wil helpen. Hieronder de gevraagde gegevens. 

  1. Zoals het bij de huisarts betreft heeft de TV het nu 2 dagen goed gedaan dus nog geen foto.
  2. Sony Bravia 4K VH22
  3. KD-50X75WL
  4. Android TV 10
  5. Bravia_VH22_EU-user 10QTG3.200305.006.S362 774801 release-keys (Kernel version 4.19.75)
  6. 1.4.3232
  7. Niet gecontroleerd of het overal was. Maar in ieder geval bij NPO 1 en SBS 6
  8. 31-1 en enkele dagen daarvoor.
  9. Daar gebruiken we het opnemen niet.

Groet


Hi @Michael Schattefor, wat super om te zien dat het probleem met het opnemen voorlopig nog niet teruggekomen is. 

Mocht het toch weer voor komen, wil je dan de foto's maken van het programma voor en na het rebooten waarop eerst de opnameknop niet te zien is en hierna wel? Zo kunnen we bij onze technische dienst aantonen dat het opnemen echt pas mogelijk wordt nadat je de TV Box opnieuw opgestart hebt. Als je dan de datum en het tijdstip erbij wil melden waarop dit voorgekomen is, dan kan ik het gelijk voor je doorzetten! 


@Nora van Odido en @Tommie van Odido Het heeft dus niet lang geduurd alvorens het probleem weer optreed. Het maakt niet uit op welke zender, want op alle zenders is de knop niet aanwezig.

Zonder opname knop 2-2-2024 21:06u

Daarna deed ik altijd een reset, maar nu een eerst een TV menu herstart gedaan. Dit loste het probleem van geen opnameknop ook op.

Menu TV menu herstarten.​​​​
Na herstart is de knop weer aanwezig. 2-2-2024 21:08u

 


Hoi @Michael Schattefor, bedankt voor het delen van de screenshots; uiteraard ontzettend jammer dat het probleem met de opname-knop teruggekeerd is. We zetten dit morgen door naar onze specialisten; die zijn ‘s zondags vrij. 


Hi @Michael Schattefor, ik heb het doorgezet naar de specialisten. Hopelijk kunnen zij dit reproduceren en oplossen! 


Reageer