Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik ben aan het rondkijken bij T-mobile en heb een vraag over TV. Als ik het bestelproces doorloop dan zie ik dat je kan pauzeren en kan terugkijken, maar er word nergens de vraag gesteld of ik wil opnemen?
Ik neem aan dat er een andere box is als je op wil kunnen nemen? Zo ja hoe maak ik dat kenbaar bij het bestellen?

Groeten

Erik

@mexflex Welkom op het forum,

Het is op dit moment niet mogelijk om een Tv box met opnamen functie te bestellen als nieuwe klant. Dit omdat T-Mobile bezig is met het ontwikkelen van een nieuw Tv platform. Met dit Nieuwe platform komt de mogelijkheid om op te nemen in de cloud beschikbaar. Hierdoor kun je op elke box opnemen. 
 

T-Mobile heeft nog maar een beperkt aantal boxen met Harddiskrecorders beschikbaar en er komen geen nieuwe bij. Ook het nieuwe platform laat lang op zich wachten. Je kunt na het aanvragen en aansluiten mogelijk om een box met opnamen functie vragen als deze nog beschikbaar zijn. 
 

Het is dus even behoorlijk behelpen voor nieuwe klanten die graag willen kunnen opnemen. 


Aanvullend op @stefan.1997; De verwachting is dat het nieuwe TV platform medio Q1 live zal gaan. Dit is geen garantie. Momenteel wordt het platform al getest door een beperkte groep klanten. 

Meestal lukt het om een box met opname aan te vragen. Moderators op dit forum kunnen je hierbij helpen. De aanvraag kan pas als de dienst is aangesloten. Als de box er is, dan heb je die binnen enkele dagen alsnog in huis.


@mexflex Welkom op het forum,

Het is op dit moment niet mogelijk om een Tv box met opnamen functie te bestellen als nieuwe klant. Dit omdat T-Mobile bezig is met het ontwikkelen van een nieuw Tv platform. Met dit Nieuwe platform komt de mogelijkheid om op te nemen in de cloud beschikbaar. Hierdoor kun je op elke box opnemen. 
 

T-Mobile heeft nog maar een beperkt aantal boxen met Harddiskrecorders beschikbaar en er komen geen nieuwe bij. Ook het nieuwe platform laat lang op zich wachten. Je kunt na het aanvragen en aansluiten mogelijk om een box met opnamen functie vragen als deze nog beschikbaar zijn. 
 

Het is dus even behoorlijk behelpen voor nieuwe klanten die graag willen kunnen opnemen. 

 

Serieus?? Das toch wel erg slecht dan en echt een reden voor mij om nog even niet over te stappen op T-mobile totdat dit nieuwe platform dan vrijgegeven is.


Aanvullend op @stefan.1997; De verwachting is dat het nieuwe TV platform medio Q1 live zal gaan. Dit is geen garantie. Momenteel wordt het platform al getest door een beperkte groep klanten. 

Meestal lukt het om een box met opname aan te vragen. Moderators op dit forum kunnen je hierbij helpen. De aanvraag kan pas als de dienst is aangesloten. Als de box er is, dan heb je die binnen enkele dagen alsnog in huis.



Als dat nieuwe platform live gaat dan kan je dus met de TV box welke je dan in je bezit hebt gaan opnemen in de cloud? Is dat dan ook zo als je decoder met harddisk hebt of moet je die dan weer omruilen?


Dat klopt. Je kunt dan opnemen met elke tv box. Het kost waarschijnlijk wel €5 p/m extra. Als je een box met HDD hebt kun je die gewoon blijven gebruiken alleen wordt de HDD niet meer gebruikt. 


Hey @mexflex,

Stefan heeft helemaal gelijk, je hoeft je TV Box dan niet om te ruilen voor de opnamefunctie. Binnenkort lees je veel meer over het nieuwe TV-platform. :wink:


Hey @mexflex,

Stefan heeft helemaal gelijk, je hoeft je TV Box dan niet om te ruilen voor de opnamefunctie. Binnenkort lees je veel meer over het nieuwe TV-platform. :wink:

Dank je wel. ik blijf het scherp volgen en wacht nog even met mijn bestelling totdat er meer duidelijk is hierover. 


@mexflex Tof dat je het blijft volgen! Succes met de keuze en als we in de tussentijd iets voor je kunnen doen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar. :smiley: 


Is er nu -een maand later- al meer bekend over opnemen?

Opnemen is in ons huishouden redelijk essentieel…

Ik zou het niet willen missen, maar ik zoek voor thuisinternet en 2 mobiele abbo's een nieuwe provider.

Is T-Mobile iets?


Is er nu -een maand later- al meer bekend over opnemen?

Opnemen is in ons huishouden redelijk essentieel…

Ik zou het niet willen missen, maar ik zoek voor thuisinternet en 2 mobiele abbo's een nieuwe provider.

Is T-Mobile iets?

Het nieuwe platform is uitgesteld, niemand weet wanneer het komt. 


Q1 loopt bijna ten einde maar door de huidige situatie zal de introductie m.i. uitgesteld worden, ook met de problemen welke ontstonden met het updaten van tv boxen onlangs wat bij T-Mobile veel hoofdbrekens heeft gekost.

Een provider zal terecht alles op alles zetten om een blamage te voorkomen al is het alleen maar om een slechte naam te voorkomen, laten ze eerst maar alles goed uit testen zelf heb ik niet zo veel vertrouwen in de groep welke nu testen, lees nergens namen van in mijn ogen bekende en deskundige forum leden.


Q1 loopt bijna ten einde maar door de huidige situatie zal de introductie m.i. uitgesteld worden, ook met de problemen welke ontstonden met het updaten van tv boxen onlangs wat bij T-Mobile veel hoofdbrekens heeft gekost.

Een provider zal terecht alles op alles zetten om een blamage te voorkomen al is het alleen maar om een slechte naam te voorkomen, laten ze eerst maar alles goed uit testen zelf heb ik niet zo veel vertrouwen in de groep welke nu testen, lees nergens namen van in mijn ogen bekende en deskundige forum leden.

Inmiddels zitten we alweer pakweg een maand in Q2 en nog steeds niets gehoord van opnemen in de cloud. Volgens mij is T-Mobile nu al zowat een jaar bezig om dit te realiseren, lang genoeg om het woord "blamage" te kunnen toepassen. Heb mezelf als ervaren ict'er en t-map tester een aantal maanden geleden als vrijwilliger aangeboden, maar daar niets meer van gehoord. Mijn huidige contract bij T-Mobile loopt nog tot augustus 2020, mocht 't vóór die tijd niet lukken om het cloud gebeuren aan de praat te krijgen ga ik overstappen naar een partij bij wie dit wél goed geregeld is. Nummerweergave was ook al zo'n hoofdpijn dossier.🤭

 


Naar mijn idee  zit het probleem met die “testers” in het volgende; bij een dergelijke test word er via een soort van random systeem een bepaald aantal testers uitgenodigd laten we zeggen voor het gemak 100 van die 100 zijn er misschien 5 welke ter zake kundig zijn (ict’er) van de rest zijn er een paar die nog wel in staat zijn om de de box aan te sluiten.

Maar van de 100 zijn er zeker 85 die zelfs nog niet in staat zijn de meest primaire aansluitingen te verrichten zoals aansluiten van tv box op de router van provider of tv te activeren enz. als de providers beter hun forums zouden na plozen zie je daar altijd wel een aantal deskundige klanten bij staan.


Toen ik vorig jaar in augustus overstapte van Ziggo naar T-Mobile is mij verteld dat het eind vorig jaar toch wel geregeld zou zijn. En dat geloofde ik toen, wist ik veel.😝

Inmiddels weet ik dus helaas beter, maar goed nog pakweg 4 maanden en dan kan ik weer overstappen.

En dán ga ik wel beter opletten!


Hoe wel ik persoonlijk niet echt een fan van KPN ben hebben zij op dit gebied hun zaakjes wel heel wat beter voor elkaar, daar ben ik heel eerlijk in.


Ik heb gewoon tv opgezegd en abonnementen op NLZIET, Netflix en Amazon Prime genomen. In totaal kost dat ongeveer hetzelfde per maand, maar zoveel betere gebruikerservaring... 

NLZIET heb je geen opnemen meer nodig, bijna alles is geruime tijd terug te kijken, en veel zelfs zonder reclame. Eigenlijk zouden Ziggo, T-Mobile en KPN minimaal datzelfde moeten aanbieden, maar dat doen ze helaas niet.

Het enige minpuntje is dat kijken via NLZIET op zich best goede HD streams zijn, maar de NPO zenders zijn net een tikkeltje minder dan rechtstreeks via T-Mobile.

Ik hoop nog steeds dat de nieuwe cloud tv propositie van T-Mobile het beste van 2 werelden gaat combineren, maar ik heb daar niet vol vertrouwen in.

 

 

 


Beetje jammer dat opnemen niet werkt, en vooral als je in onregelmatige diensten werkt. 

Hoop dat het snel eens gaat werken en dan mij vertellen dat het wel kan. 


Als je graag snel wil opnemen, neem een abonnement op de Canaal Digitaal app, voor nog geen 15 euro kun je veel opnemen, moet je wel of een goede smart TV hebben of bijvoorbeeld een nVidea Shield aanschaffen.


Ja is een oplossing, maar niet de oplossing die ik zoek. Kijk alle providers bieden het aan en alleen t-mobile niet. En bij navraag bij de klantenservice aansluitingen werd gezegd dat we alles hebben net als alle andere providers. 


Dan word het wachten, ik zelf verwacht het niet de komende maanden, op zijn vroegst word het oktober maar zal wel later zijn.

 

En natuurlijk zeggen ze dat ze alles hebben, anders was je er niet in gestonken.


Beste Erik,

Ik zou verder gaan zoeken.
Ook al zal je kunnen opnemen de kwaliteit en gebruik vriendelijkheid van T-M televisie is onder de maat.
IK zou kijken bij KPN of Ziggo, misschien iets duurder maar spaar je mooi wat frustratie mee uit.

Cloud opnemen is al over 1 jaar beloofd en ook al komt het binnen een maand uit zal het vol met bugs zitten.
 


Beste Erik,

Ik zou verder gaan zoeken.
Ook al zal je kunnen opnemen de kwaliteit en gebruik vriendelijkheid van T-M televisie is onder de maat.
IK zou kijken bij KPN of Ziggo, misschien iets duurder maar spaar je mooi wat frustratie mee uit.

Cloud opnemen is al over 1 jaar beloofd en ook al komt het binnen een maand uit zal het vol met bugs zitten.
 

Als het dermate lang duurt voordat 't wordt geïmplementeerd (áls het ooit zover komt) en dan nóg vol met bugs zou zitten, moeten ze zich toch rot schamen? Tenminste dat zou ik als opdrachtgever en tester wél doen. :)  Ik heb nog pakweg 1 ½  maand geduld, totdat m'n huidige contract afloopt.


Ik zou ook verder gaan zoeken T-Mobile is een prima provider als je net als ik alleen het primaire afneem in mijn geval internet en tv zonder opnemen of wat dan ook het simpele Entone boxje.

Voor mensen die meer willen zoals opnemen of Netflix etc. via de box is T-Mobile m.i. compleet ongeschikt, ook al omdat het wel heel erg lang duurt om het nieuwe platform uit te rollen, en over die "testers” zullen we maar niet hebben.


Ben toch benieuwd waar de aanname vandaan komt dat het nog vol bugs zit. 

 

En die testers kunnen hier niets aan doen. Een tester kan hier niets, maar dan ook helemaal niets aan doen. Zij geven niet meer dan advies over de kwaliteit van een product op basis van de gegeven requirements binnen de vastgestelde risico’s en beschikbare tijd. De opdrachtgever/product owner bepaalt wat er vervolgens mee gebeurd. 

In deze fase wordt getest met eindgebruikers, waarbij er een keuze is gemaakt door T-Mobile wie er vanuit klanten mogen testen. Soms kun je daarvoor inschrijven via de T-Mobile Community en soms vindt de selectie op een andere wijze plaats. In deze is de laatste variant van toepassing. Zuur als je wil meetesten en niet mag. Die keuze is aan T-Mobile.

Als er een defect of bevinding is, dan is dat niet de schuld van een tester. Zij vinden enkel punten op basis van toetsen op de requirements aka kwaliteitseisen. Zij maken de defects niet. De fouten zijn al eerder gemaakt in het proces. Bijvoorbeeld omdat de requirements niet goed genoeg waren, het design een fout bevat, het niet goed gebouwd is of er fout in de code zit. Dat dit nog niet uitgerold is heeft dan ook niets met de testers of de kwaliteit daarvan te maken. Dat kent andere oorzaken. Niet tof, niet goed dat het zo lang duurt, maar daar is een andere oorzaak.

En voor iets live gaat komt er meer bij kijken. Zeker bij een grotere release. Dat moet gepland worden en daar moet een releaseplan voor opgesteld worden. Nog afgezien dat dit met andere partijen, zoals communicatie en de monteurs afgestemd moet worden.


@TAVL jouw verhaal hierboven maakt nogmaals duidelijk waarom het bij T-Mobile zo lang duurt om dit soort dingen te implementeren.

Nummerweergave (telefonie) was ook al zo'n toestand. Heb zelf maar zo'n 30 jaar ervaring als tester dus ik heb nog veel te leren,  maar kan wel zeggen dat ik als tester écht wel medeverantwoordelijk was voor het eindresultaat. Volgens T-map test je ondermeer op:

  • Functionaliteit
  • Betrouwbaarheid
  • Onderhoudbaarheid
  • Bruikbaarheid
  • Portabiliteit
  • Efficiëntie

En of dat nu volgens blackbox, whitebox, impliciet of expliciet gaat het is aan jou als tester om aan te tonen of een product conform de specs of requirements werkt. Of door defects en bevindingen verbeteringen (laten) aanbrengen. Waarna er weer getest wordt etc etc.

Een acceptatie test of zelf een out of the box test kan ook heel verhelderend werken.

T-Mobile moet in ieder geval stoppen met het doen van allerlei toezeggingen, die vervolgens toch niet worden gehaald.


Reageer