Skip to main content
Beantwoord

Kan de vorige versie van de TV app terug worden gezet?

• September 8, 2025
  • 17 reacties
  • 166 Bekeken

Ruim op vakantie geweest kom ik terug en zet ik een week later m’n TV aan. Ah een update… hmm

1. De terug knop werkt niet meer, gaat niet meer naar de vorige zender maar naar het vorige scherm. Was fijn om te kunnen schakelen tussen twee zenders.
  2. Je kan programma-informatie in de gids niet meer zien, het blijft maar scrollen. Hiervoor kon je onderin het scherm gewoon de programma-info lezen
  3. Als je een zender kiest in de gids, moet je nog een keer bevestigen voor je de zender te zien krijgt. Waarom is dit, wat heeft dit voor nut?

Was het jullie bedoeling was om de app minder goed bruikbaar te maken?

Misschien is het een idee om dingen die redelijk werken met rust te laten?

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@Hio, sorry voor mijn late reactie, jouw topic is ergens verloren geraakt maar ik heb hem gevonden!

Ik gok dat het gaat om de oude Tv Box van ons, als dat het geval is ruil ik die graag voor je om naar de Mediabox omdat we gaan beginnen met het uitfaseren van de oude Tv Boxen. Hiervoor heb ik wel wat gegevens van je nodig, kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Ale je mij dan hier een seintje geeft dan zorg ik dat er een nieuwe Mediabox spoedig jouw kant op komt!  

17 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16180 reacties
  • Antwoord
  • September 18, 2025

Hey ​@Hio, sorry voor mijn late reactie, jouw topic is ergens verloren geraakt maar ik heb hem gevonden!

Ik gok dat het gaat om de oude Tv Box van ons, als dat het geval is ruil ik die graag voor je om naar de Mediabox omdat we gaan beginnen met het uitfaseren van de oude Tv Boxen. Hiervoor heb ik wel wat gegevens van je nodig, kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Ale je mij dan hier een seintje geeft dan zorg ik dat er een nieuwe Mediabox spoedig jouw kant op komt!  

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • September 21, 2025

Hi Tommie,

Hier precies hetzelfde problemen. Volgens mij is dit sinds de laatste update begonnen. Kunnen jullie ook mij een nieuwe box opsturen? Gegevens heb ik al aangevuld in mijn account. Alvast bedankt.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3576 reacties
  • September 22, 2025

Hi ​@hwinters, goed dat je dit laat weten! Ik heb meteen met je meegekeken en zie dat jij al gebruik maakt van onze Mediabox. We kunnen deze daarom niet omwisselen, dit is onze nieuwste apparatuur. Of merk jij dit via de Odido TV app, of de Odido Online TV app? Heb jij exact last van de hierboven aangegeven drie punten? Dat zou niet mogen. Kan je mij precies vertellen op welke manier van TV kijken je dit ervaart en wat je zelf al hebt getest om het op te lossen (bijvoorbeeld Odido TV app verwijderen, Mediabox herstarten, Mediabox opnieuw aansluiten). Ik ben heel benieuwd, graag ontvang ik meer informatie zodat ik aan de slag kan!

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • September 22, 2025

Hi ​@hwinters, goed dat je dit laat weten! Ik heb meteen met je meegekeken en zie dat jij al gebruik maakt van onze Mediabox. We kunnen deze daarom niet omwisselen, dit is onze nieuwste apparatuur. Of merk jij dit via de Odido TV app, of de Odido Online TV app? Heb jij exact last van de hierboven aangegeven drie punten? Dat zou niet mogen. Kan je mij precies vertellen op welke manier van TV kijken je dit ervaart en wat je zelf al hebt getest om het op te lossen (bijvoorbeeld Odido TV app verwijderen, Mediabox herstarten, Mediabox opnieuw aansluiten). Ik ben heel benieuwd, graag ontvang ik meer informatie zodat ik aan de slag kan!

Hi Cheyenne,

Dit is op de Mediabox. Wat ik al heb geprobeerd: terug naar fabrieksinstellingen. Hierna is het goed, na 1 dag zijn de problemen weer terug. We hebben ook het probleem dat soms de UI niet wordt weergegeven. Alleen compleet de stroom eraf en erop doen helpt dan.

• Auteur
  • 45 reacties
  • September 22, 2025

Dank je. ik heb al zo’n kleine mediabox (die ene zonder de handige klok)

Het gaat om de meest recente update van de software, niet de hardware

De functionaliteit is bewust aangepast, niet per ongeluk. Een reset gaat dus niet helpen want de meest recente firmware staat er op. Tenzij jullie de vorige versie terugzetten. Leuk voor release management!

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1894 reacties
  • September 23, 2025

Hi ​@hwinters, ik zie dat je in het bezit bent van 2 Mediaboxen, komt dit probleem op allebei de boxen voor of blijven de problemen alleen op 1 specifieke Mediabox voorkomen? 

@Hio, ik wil ontzettend graag met je meekijken, ik vermoed namelijk dat jij nog een oude TV Box hebt. Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toevoegen aan je profiel? Hierna kan je een update plaatsen in dit topic, dan ga ik voor je aan de slag! 

• Auteur
  • 45 reacties
  • September 23, 2025

Hi ​@hwinters, ik zie dat je in het bezit bent van 2 Mediaboxen, komt dit probleem op allebei de boxen voor of blijven de problemen alleen op 1 specifieke Mediabox voorkomen? 

@Hio, ik wil ontzettend graag met je meekijken, ik vermoed namelijk dat jij nog een oude TV Box hebt. Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toevoegen aan je profiel? Hierna kan je een update plaatsen in dit topic, dan ga ik voor je aan de slag! 

@Nora van Odido profiel bijgewerkt

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1894 reacties
  • September 24, 2025

Hi ​@Hio, ontzettend bedankt voor het aanpassen! De geboortedatum komt alleen niet overeen met de geboortedatum die bij ons bekend is bij het abonnement. Zou je dit voor me kunnen controleren? Zodra de geboortedatum is bijgewerkt, kan je weer een seintje geven. Dan kijk ik direct mee! 

• Auteur
  • 45 reacties
  • October 1, 2025

Hi ​@Hio, ontzettend bedankt voor het aanpassen! De geboortedatum komt alleen niet overeen met de geboortedatum die bij ons bekend is bij het abonnement. Zou je dit voor me kunnen controleren? Zodra de geboortedatum is bijgewerkt, kan je weer een seintje geven. Dan kijk ik direct mee! 

done

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16180 reacties
  • October 2, 2025

Bedankt voor het aanvullen ​@Hio, je hebt inderdaad nog de Amino 7X. Deze is verouderd en we gaan ze binnenkort ook uitfaseren. Ik heb hem meteen voor je omgeruild naar de nieuwe Mediabox. Zodra hij onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. De oude Tv Box hoeven we ook niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recycelpunt voor elektronische apparaten. Alvast veel kijkplezier!

• Auteur
  • 45 reacties
  • October 2, 2025

Bedankt voor het aanvullen ​@Hio, je hebt inderdaad nog de Amino 7X. Deze is verouderd en we gaan ze binnenkort ook uitfaseren. Ik heb hem meteen voor je omgeruild naar de nieuwe Mediabox. Zodra hij onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. De oude Tv Box hoeven we ook niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recycelpunt voor elektronische apparaten. Alvast veel kijkplezier!

Interessant ​@Tommie van Odido. Ik heb net de app geopend op mijn tv en daar heb ik precies dezelfde problemen als mijn originele bericht. Logisch want jullie hebben de functionaliteit van de app aangepast.

Een oudere of nieuwere mediabox veranderd daar zoals verwacht dus niets aan, of stuur je ook een nieuwe TV en is dan alles weer goed, zoals het was voor de laatste update van de app?

• Auteur
  • 45 reacties
  • October 4, 2025

Interessant ​@Tommie van Odido. Ik heb net de app geopend op mijn tv en daar heb ik precies dezelfde problemen als mijn originele bericht. Logisch want jullie hebben de functionaliteit van de app aangepast.

Een oudere of nieuwere mediabox veranderd daar zoals verwacht dus niets aan, of stuur je ook een nieuwe TV en is dan alles weer goed, zoals het was voor de laatste update van de app?

Dank ​@Tommie van Odido mediabox is door DHL bij mijn voordeur gedropt:

1. netjes ingepakt maar niet nieuw, setup was al gedaan en afstandsbediening al gekoppeld
  2. vreemde tekens onderin beeld, de reden dat hij al eerder was teruggestuurd?
  3. pogingen probleemoplossing:
    1. verschillende TV’s
    2. verschillende HDMI kabels, inclusief de meegeleverde
    3. aansluiten via WiFi of UTP
    4. mediabox system reset en setup doorlopen
    5. vreemde tekens zijn er niet via smarttv + odido tv-app
  4. artefacts linksonder blijven via mediabox, bij bladeren in tv-gids, tv kijken en andere schermen zoals setup
    1. filmpje of screenshot beschikbaar

De nieuwe mediabox lijkt een verbetering ten opzichte van de oude maar dan wil ik wel graag een versie zonder de rare tekens. Ik ga alvast de doos uit de kliko redden...

Stuur SVP een nieuwe mediabox en laat me weten hoe ik mediabox met serienummer GZ23120510309166 retour kan sturen.

• Auteur
  • 45 reacties
  • October 10, 2025

1. netjes ingepakt maar niet nieuw, setup was al gedaan en afstandsbediening al gekoppeld
    1. verschillende TV’s
  4. artefacts linksonder blijven via mediabox, bij bladeren in tv-gids, tv kijken en andere schermen zoals setup

De nieuwe mediabox lijkt een verbetering ten opzichte van de oude maar dan wil ik wel graag een versie zonder de rare tekens. Ik ga alvast de doos uit de kliko redden...

Stuur SVP een nieuwe mediabox en laat me weten hoe ik mediabox met serienummer GZ23120510309166 retour kan sturen.

@Tommie van Odido kennelijk is deze thread dood, net als de mediabox. Ik probeer via support de brakke voor een werkende te wisselen.

• Auteur
  • 45 reacties
  • October 10, 2025

1. verschillende TV’s

@Tommie van Odido kennelijk is deze thread dood, net als de mediabox. Ik probeer via support de brakke voor een werkende te wisselen.

Lekker bedrijf, fijne support ​@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Nora van Odido .

Half uur aan de telefoon, alle opties doorlopen, modem reset, mediabox reset, nog steeds problemen met mediabox, vreemde tekens in beeld.

Conclusie van jullie supportorganisatie: mijn bandbreedte voldoet niet, ik moet een zwaarder abonnement nemen. FIJN IDEE!

WERKELIJKHEID: DE MEDIABOX IS DEFECT. STUUR EEN NIEUWE!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 16180 reacties
  • October 13, 2025

Hey ​@Hio, mijn exucses voor de late reactie.

Ik heb meteen een nieuwe Mediabox voor je aangevraagd, zodra hij verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Hierna ontvang je een e-mail met de retourinstructies voor je huidige Mediabox. Kun je mij na ontvangst een terugkoppeling geven of deze wel goed werkt? Alvast bedankt! 

• Auteur
  • 45 reacties
  • October 14, 2025

Hey ​@Hio, mijn exucses voor de late reactie.

Ik heb meteen een nieuwe Mediabox voor je aangevraagd, zodra hij verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Hierna ontvang je een e-mail met de retourinstructies voor je huidige Mediabox. Kun je mij na ontvangst een terugkoppeling geven of deze wel goed werkt? Alvast bedankt! 

Dank ​@Tommie van Odido de mediabox werkt nu in elk geval zoals jullie bedoeld hebben maar mijn originele klacht blijft overeind, dat ligt niet aan de mediabox maar aan de laatste (verbetering | aanpassing) van de tv-app. Nog 1 keer: als het niet stuk is en goed werkt moeten ontwikkelaars er af blijven.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • October 20, 2025

Beste ​@Tommie van Odido ,

Ik heb ook last van klacht 1 en 3. Hierdoor ben je veel meer aan het klikken om van een zender heen en terug te zappen. Zit ‘zappen’ tegenwoordig onder een andere knop, ipv de terugknop? En kan je op 1 of andere manier direct vanuit de gids naar een programma, ipv de extra klik?

Met vriendelijke groet,

Dennis