Skip to main content

Mac mini (macOS Sonoma 14.3.1)geeft melding Jailbroken bij gebruik tv app. Hierdoor geen tv mogelijk op Imac. Wat te doen?

Hi @Krelis1954, welkom op onze Community!

Onze TV app is niet bedoelt voor computers. Je kunt onze browserversie hiervoor gebruiken, www.tv.odido.nl. Dit moet wel gewoon werken. Kan je me laten weten of dit wel lukt? 


Dag Tommie,

 

Bedankt voor je antwoord, gek dat de tv app wel wordt aangeboden in de App Store en niet geschikt is voor de iMac.

Bij t.v.odido ingelogd Ned1 geselecteerd maar het “wieltje” blijft draaien, terwijl het snelste glasvezel internet van Odido heb.

Op de iPad overigens geen probleem.

In ieder geval bedankt voor je hulp.

 

Cor

 

 


Hi @Krelis1954, voor laptops is er inderdaad enkel de browserversie. Klopt het dat je deze nu gebruikt maar niet goed televisie kunt kijken? Het klinkt als een netwerk verstoring. Werkt de wifi goed? Anders wil ik je toch vragen je laptop opnieuw te verbinden met de wifi, of de zender eens opnieuw op te starten. Zolang de webversie van Odido Online TV een goede connectie heeft, moeten alle zenders stabiel werken!


Hi @Krelis1954, welkom op onze Community!

Onze TV app is niet bedoelt voor computers. Je kunt onze browserversie hiervoor gebruiken, www.tv.odido.nl. Dit moet wel gewoon werken. Kan je me laten weten of dit wel lukt? 

 

DagTommie,

 

Inmiddels beeld en geluid op de iMac via online tv

bedankt


Super om te lezen @Krelis1954😁


Hi @Krelis1954, welkom op onze Community!

Onze TV app is niet bedoelt voor computers. Je kunt onze browserversie hiervoor gebruiken, www.tv.odido.nl. Dit moet wel gewoon werken. Kan je me laten weten of dit wel lukt? 

 

DagTommie,

 

Inmiddels beeld en geluid op de iMac via online tv

bedankt

Wel jammer dat de app een veel hogere kwaliteit lijkt aan te bieden. Op mijn AppleTv heb ik perfect beeld via de app, waar het via de browser nogal pixelig oogt. Ik heb speciaal voor de middagwedstrijden een extra scherm voor bij mijn Mac gekocht.

Klopt mijn gevoel qua resolutie of ligt dit aan de veel kortere afstand dat ik op mijn scherm zit?


@jorden82 Als het goed is, wordt voor beiden dezelfde streamingstechnologie gebruikt. Wel kan het zijn met de online app/browser dat de resolutie minder is omdat dit ontworpen is voor op een kleiner scherm en de app voor smart tv's en de Apple TV is gemaakt voor op een groot scherm. Je zou eventueel tijdens het kijken, kunnen kijken naar de kwaliteit rechtsonderin tijdens het afspelen. Standaard staat deze ingesteld op ‘Auto’ maar je kan het aanpassen naar Full HD en kijken of dit nog verschil maakt. 


@jorden82 Als het goed is, wordt voor beiden dezelfde streamingstechnologie gebruikt. Wel kan het zijn met de online app/browser dat de resolutie minder is omdat dit ontworpen is voor op een kleiner scherm en de app voor smart tv's en de Apple TV is gemaakt voor op een groot scherm. Je zou eventueel tijdens het kijken, kunnen kijken naar de kwaliteit rechtsonderin tijdens het afspelen. Standaard staat deze ingesteld op ‘Auto’ maar je kan het aanpassen naar Full HD en kijken of dit nog verschil maakt. 

 

Hij lijkt vandaag een stuk scherper dus ik denk dat hij naar een lagere kwaliteit teruggeschakeld was. Ik zie echter wel dat als ik op ‘Auto’ klik dat ik niet een andere kwaliteit kan kiezen in de browser.

Overigens adverteren jullie op https://www.odido.nl/tv/online-tv-app er wel mee dat je op je laptop met de app kunt kijken (wat niet werkt op de Mac vanwege de “Jailbroken” melding). Er staat in de FAQ op dezelfde pagina ook een link naar http://odidotv.nl die niet werkt (https://www.tv.odido.nl/ staat weer ergens anders en die werkt wel)


Hoi @jorden82, super fijn dat je nu kan kijken met een hogere kwaliteit! 😃 Bedankt ook dat je ons wijst op een verkeerde link. Ik heb de pagina afgespeurd en het lukte mij alleen niet om ergens odidotv.nl aan te treffen. Kan je aangeven waar je het precies op de pagina vond, of kan je hier een screenshot van posten? 

Alvast heel erg bedankt!


Hoi @jorden82, super fijn dat je nu kan kijken met een hogere kwaliteit! 😃 Bedankt ook dat je ons wijst op een verkeerde link. Ik heb de pagina afgespeurd en het lukte mij alleen niet om ergens odidotv.nl aan te treffen. Kan je aangeven waar je het precies op de pagina vond, of kan je hier een screenshot van posten? 

Alvast heel erg bedankt!

Ik kan ‘m ook niet meer vinden; is inmiddels aangepast of mijn browser heeft iets heel raars gedaan!


Duidelijk @jorden82! Mocht je het in de toekomst nog een keer tegenkomen, let me know. Maak dan inderdaad een screenshot met url!


Op deze pagina onder de vraag ‘Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk tv-kijken?’ staat nog de verkeerde URL. Hopelijk kan dit aangepast worden.


Bedankt voor je oplettendheid @TMTV! Ik ga dit gelijk doorgeven zodat dit aangepast kan worden! 


Reageer