Beantwoord
IPTV vertraging met eigen modem
Ik heb onlangs een eigen modem ipv van een van t-mobile.
nu merk ik dat de uitzendingen van de iptv af en toe vertraagd.
voornamelijk het blokkerig beeld is storend.
weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
met uitzondering van:
de t-mobile modem terug plaatsen
internetsnelheid verhogen
met vriendelijke groet,
Egbert
nu merk ik dat de uitzendingen van de iptv af en toe vertraagd.
voornamelijk het blokkerig beeld is storend.
weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
met uitzondering van:
de t-mobile modem terug plaatsen
internetsnelheid verhogen
met vriendelijke groet,
Egbert
Beste antwoord door Pieter_B
We kunnen gewoon uit ervaring min of meer zeggen, dat het in 9 van de 10 gevallen geen probleem is van de gebruikte router. Veelal is de stream op de VLAN 640 gewoon de oorzaak buiten jouw huis.
Klachten worden ook meestal niet opgelost door andere devices, maar vaak door extern onderzoek.
Internet bandbreedte verhogen is dus zeker geen oplossing in deze, je bandbreedte zou gewoon voldoende moeten zijn. Tenzij dat je heel zwaar en lang bestanden aan het downloaden bent, dan zou de stream van de TV wel een beetje klem kunnen komen.
Weet dus niet wat voor bandbreedte je hebt, maar zodra je het hebt, kijk even of er geen 'grootverbruikers' op de lijn zitten die allee bandbreedte opsnoepen.
Mocht je dit nu vaker hebben, is het denk ik van belang om de klantenservice eens te bellen.
Zou in ieder geval de standaard procedure eens na lopen met power off / on van alle devices, maar ik ga er stilzwijgend vanuit dat die optie al is gedaan.
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.