Skip to main content

IPTV op T56


Sinds twee weken vanwege glasvezel mogelijkheid overgestapt naar Odido. Alles is door monteur naar tevredenheid geïnstalleerd. (Zyxel modem T56)

We hebben op dat moment ook gecontroleerd of onze externe IPTV box werkt en dat was het geval. Nu een week later doet hij het niet meer. Maakt koppeling maar blijft op 0 kb staan. Hiervoor zaten wij bij KPN en hebben hier geen problemen hiermee ondervonden. 
 

Gisteren een Odido winkel bezocht en de vraag gesteld. Echter deze gaven aan mij niet te kunnen helpen, omdat ze er geen kennis van hebben. 

Vraag: wat doen ik te doen om het weer werkend te krijgen? 

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jasje7025 

Heb je hem zowel bekabeld als via de WiFi proberen te verbinden? En je hebt het dan over de internetverbinding, dus geen enkele app doet het?

Probeer hem dan ook eens via een hotspot te verbinden.

Dank voor je reactie.

Ik heb een check gedaan op de apps en deze werken. Alleen mij IPTV doet het niet. 

Het werkte altijd via internet verbonden via stopcontact. De lichten van deze adapters staan zoals daarvoor allen op groen en geven aan verbonden te zijn. Ook krijg ik bij het aanzetten van mijn externe IPTV kastje op tv te zien dat deze verbonden is. Maar vervolgens heb ik toch een zwart scherm en geeft deze 0kb aan. 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik zou de leverancier van je iptv kastje eens vragen of ze nog de dienst leveren. Misschien heeft de politie hen wel opgerold.

Beste Eric,

 

Je reactie is wat spottend, desondanks een serieus antwoord vanuit mij. Ik heb met de leverancier contact opgenomen en alles werkt vanuit hen. Het werkte ook met KPN. Had graag vanuit Odido een dienstverlenende antwoord ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jasje7025

Werkt het wel via een hotspot bijvoorbeeld? Misschien heeft het dan iets met je IP adres te maken die op een lijst staat maar Odido kan je hiermee niet helpen.

Als ik mijn hotspot gebruik kan ik via AirPlay via internet zenders bekijken…niet die van mijn IPTV. 
 

Je geeft aan dat ik ws met mijn IP-adres wat moet, moet ik dat aan mijn IPTV leveranciers vragen of is het iets wat ik zelf kan. Ben zelf echt een leek op dit gebied. 

Ik heb het inmiddels ook bedraad geprobeerd vanuit modem naar IPTV kastje… zonder resultaat. Het lijkt erop alsof alleen mijn IPTV geblokkeerd is. 

Reputatie 7
Badge +15

Als ik mijn hotspot gebruik kan ik via AirPlay via internet zenders bekijken…niet die van mijn IPTV. 
 

Je geeft aan dat ik ws met mijn IP-adres wat moet, moet ik dat aan mijn IPTV leveranciers vragen of is het iets wat ik zelf kan. Ben zelf echt een leek op dit gebied. 

Dus het werkt ook niet via de hotspot? Dan kan je het beste aan de leverancier vragen of ze je kunnen helpen.

Dank je wel. Ik heb mijn partner met box naar leverancier gestuurd. Zal hier nog terugkoppelen of en hoe het is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +14

Niet echt spottend maar wel realistisch. Er worden regelmatig iptv aanbieders uit de lucht gehaald of IP reeksen in opdracht van Brein worden geblokkeerd. 

 

Bij leverancier geweest, alles opnieuw ingesteld, nieuwe IP-adres en nog steeds geen resultaat. Krijg nog steeds 0KB/s. 
 

Adapters via stopcontact verbinden nu ook niet meer. Dan maar met vaste kabel van modem naar kastje IPTV verbonden, maar ook geen resultaat. 
 

Wie kan mij aangeven hoe dit op te lossen? 

Ps: Het is duidelijk dat er vanuit Odido geen oplossing gaat komen. 
 


 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jasje7025 ,

Dat klopt. Odido levert een internetverbinding en als die werkt is het aan de bewoner zelf om alle randapparatuur aan te sluiten. Als zelfs een vaste kabel niet werkt , dan moet het echt in het kastje of de ( dubieuze )dienst zitten. Wat raar is dat je zegt dat er door de leverancier een nieuw IP adres is gegeven. Dat kan deze helemaal niet, want jouw internet verbinding is wat een IP adres heeft. De leverancier,  en met name het serverpark wat hij gebruikt ergens in de wereld kan wel een blokkade hebben gekregen voor het IP adres wat jij gebruikt.

Op ondersteuning van externe apparatuur en diensten zit verder geen support op van Odido behalve het forum waar je met andere klanten spreekt. Als je het TV product van Odido erbij neemt is er natuurlijk wel ondersteuning op dat TV product. 

 

@eric Ik heb je reacties mbt IPTV gelezen. Je geeft aan een ieder steeds hetzelfde aan. Opvallend is wel dat bij overstap naar Odido dit probleem ontstaat en niet bij andere providers. 
En ik ben niet de enige waarbij dit probleem is ontstaan, sterker nog er zijn velen die hierover een klacht hebben. 

 

Wat betreft mijn leverancier en serverpark het volgende: Als dit het geval zou zijn dan zou er. Vriend van ons, die bij Odido zit een T54 heeft, ook geen werkende IPTV hebben… Zijn IPTV doet het gewoon. Alles is hetzelfde, ik heb alleen een T56 en hij een T54. kan niet anders concluderen dan dat het niet bij de diensten aan de kant van IPTV-leverancier ligt, maar beperkingen vanuit Odido. Conclusie die velen voor mij al getrokken hebben. Had graag voor overstap dit willen weten, want dan was ik niet overgestapt. 

Hoop dan ook dat er vanuit deze omgeving anderen mij verder kunnen helpen met een oplossing. 
 


 

 


 

 

Reageer