Beantwoord

IPTV blokkade op T54 Zyxel



Toon eerste reactie

32 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Parfumurie Je kunt ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat gaat via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Parfumurie  en @TMTV ,

Er is al een reactie gekomen in het andere topic.

Geen iptv

Er zijn door @Parfumurie op meerdere plaatsen dezelfde vraag gesteld.

Ik probeer via mijn Smart TV gebruik te maken van IPTV. Ik heb een router Zyxel T54, maar deze blokkeert IPTV volgens mij. Ik heb de TV verbonden met het WiFi netwerk van de router, daarna heb ik nog een Deco M5, maar omdat ik weet dat die dit standaard ook niet toestaat, heb ik bewust voor de Zyxel gekozen om te verbinden. Ik heb al een en ander gelezen op het forum, waardoor ik weet dat hij ingesteld moet zijn op WPA2 en 5 Ghz. De 802.11 modus op a/n/ac dus zonder ax. IPv6 staat uit. Dat staat ook allemaal goed, maar niets werkt. Ik heb mijn tv om te testen verbonden met mijn mobiele hotspot en dan kan ik wel gewoon IPTV kijken. Ik las dat er ergens een keer een fix is geweest voor deze routers, maar ik heb hem al zolang dat ik me afvraag of dat misschien een oplossing zou kunnen bieden? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @vleeuwen.familie 

Als dit om IPTV van een derde gaat dan kan je het beste contact opnemen met de aanbieder daarvan. Omdat het wel werkt via een hotspot lijkt het erop dat je IP adres wordt geblokkeerd.

Hallo,

Ik heb sinds kort internet van Odido, maar nu werkt ook bij mij de IPTV (van 3e) niet meer. 
Ik heb ook de Zyxel T-54 router, het lijkt op bovenstaande problemen.
Ik kijk IPTV op mijn Philips tv, met een Formuler Z11 Pro Max
Als ik via internet (bekabeld) van Odido verbind en een zender/film selecteer krijg ik "neem contact op met uw serviceprovider, kan stream niet openen, serverfout: HTTP 459"
Ik heb wel gewoon internet, want ik kan op mijn Formuler Z11 wel Youtube starten.

Als ik (tijdens de overstap van Ziggo naar Odido) weer overschakelde naar Ziggo dan werkte mijn IPTV wel gewoon weer juist.

Ik heb bovenstaande oplossingen, wifi-6 uitzetten enz. allemaal al geprobeerd. En hoop dat er iemand nog tips heeft of dat er vanuit Odido iets geregeld kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @stefanvh1 

Ik denk dat ze bedoelen om contact op te nemen met de IPTV dienst, omdat het via Ziggo wel werkt lijkt het op een probleem met je IP adres.

@Waqqas 

Bedankt, heb ik zojuist gedaan

 

Reageer