Skip to main content

Omdat de Odido app op de Chromecast GEEN TV anywhere is wil ik op mijn vakantieverbliif mijn TV anywhere app streamen naar de TV. Helaas kan dit blijkbaar niet. Via mijn telefoon werkt het netjes.

Wel kan ik al de andere TV apps die ik op mijn Ipad heb staan gewoon naar de chromecast streamen.

Buiten het feit dat ik het zeer omslachtig is vind ik ook de service die wordt geboden door Odido zwaar ondermaats. Na 5 dagen kreeg ik nl pas te horen dat de odido tv app op de chromecast niet het zelfde is als de Odido online TV app in de google playstore (iets wat ikzelf als ontwikkelaar al heel raar vind).  Nu was mijn telefoon leeg en wilde ik verder gaan streamen met mijn Ipad naar de TV maar daar kan ik ook niet mee streamen.

Los dit eens op.

De TV apps voor op de televisies hebben andere rechten van de zender eigenaren. Deze zijn alleen via een Odido vaste internet aansluiting te bekijken. TV anywhere kent een lagere kwaliteit en kan via andere internet aanbieders of mobiel bekeken worden op Android of Apple telefoons / tablets.  Het televisie abonnement is dus niet bedoeld om op een willekeurige plaats op een televisie te kunnen kijken, maar thuis via je Odido internet aansluiting. 


Beste Eric, als je mijn bericht goed lees zie je dat ik niet kan streamen van mijn ipad naar de chromecast en wel vanaf mijn telefoon (android) naar de chromecast. De Odido online app op de ipad wil niet casten naar mijn chromecast(krijg ook die optie niet te zien) en andere tv apps als hbo en netflix wel. Dat probleem wil ik gefixed hebben.

Dat jullie verder een stom beleid hebben vwb chromecast en telefoon/tablet is een ander ding wat mij ergert maar dat kan blijkbaar niet opgelost worden. Het streamen vanaf Tablet met ios zou wel moeten werken en dat kan dus niet.


Hoi @eansys, welkom op onze Community.

Allereerst de beste wensen! Dit zou inderdaad ook via de iPad moeten lukken. Kan je mij wat meer informatie verstrekken?

  1. Welke melding krijg je precies?
  2. Of krijg je helemaal geen melding?
  3. Heb je toevallig een VPN aan staan op je iPad?
  4. Is de iPad met hetzelfde netwerk verbonden als de Chromecast?

De App werkt in de volledige Europese Unie, Noorwegen, IJsland & Liechtenstein. Buiten deze gebieden zal de app ook niet werken. Alvast bedankt.


1. Ik krijg geen melding.

2. Zie 1

3. Er is geen vpn aanwezig op de ipad

4. De ipad zit in hetzelfde netwerk als de chromecast.

Ik heb een foto van de ipad toegevoegd waar je nergens kan zien dat je kan streamen bij ODIDO terwijl dit wel kan bij Netflix. 

En ik ben gewoon in Nederland.


@eansys Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik heb dit zelf ook wel eens als ik mijn iOS apparaten wil verbinden met de Chromecast, soms op de iPad en de andere keer op mijn iPhone. Ik heb gemerkt dat dit verholpen is door de bandsteering op het modem uit te schakelen. We geven je altijd twee netwerken: 2.4Ghz en 5Ghz. De 2.4Ghz is er voor apparaten verder van het modem, de 5Ghz dichterbij het modem. Het modem maakt nu één netwerk en laat de apparaten zelf kiezen welke ze gebruiken. Sommige apparaten werken beter als ze verbonden zijn met of 2.4Ghz of 2.5Ghz. Houd er wel rekening mee dat je alle apparaten opnieuw moet verbinden met het wifinetwerk. Je kunt de bandsteering uitzetten door in te loggen in het modem: http://192.168.1.1 

Ik adviseer je om de 5Ghz wifi naam (SSID) aan te passen, door ‘_5G’ toe te voegen. Op die manier is het makkelijker te herkennen. Mocht je hulp nodig hebben, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 


Ik heb 2 aparte wifi kanalen (2.4Ghz en 5Ghz). Bij beide geprobeerd bij beide hetzelfde resultaat.

Dus wanneer wordt er een goeie update van de Odido online App gedaan. Het heeft niets te maken met van je zegt Teresa maar alles met de ontwikkeling van een app die zowel op Adroid als op IOS zou moeten werken. Ikzelf ben app ontwikkelaar dus weet wel waar ik over praat.


@eansys Ik had gehoopt dat dit ook bij jou zou werken. Echter vermoed ik niet dat dit probleem bij de app ligt, omdat je deze wel verbonden krijgt met je toestel. 


@eansys Heb je de app op de iPad wel toegang gegeven tot je lokale netwerk? Op de iPhone ziet dat er zo uit:

 


@eansys Heb je de app op de iPad wel toegang gegeven tot je lokale netwerk? Op de iPhone ziet dat er zo uit:

 

 

Dank TMTV. Dit was inderdaad de oplossing. Wel jammer dat dit niet door medewerkers van Odido zelf bekend is en dit zolang heeft moeten duren. Mijn vakantie van 3 weken is in middels al voorbij en vanaf 15 december ben ik al bezig hiermee. Eerst via de Odido app en de waar service van Odido zelf blijkbaar geen idee heeft hoe dingen werken en tot slot op 30 december maar via dit forum.

Ik ben dus helemaal niet meer te spreken over odido en hun helpdesk die niet helpt.


@eansys Je hebt een goed punt. Het is jammer dat we niet alle basis-checks gevolgd hebben in dit topic. Het toestaan van de toegang op je lokale netwerk zou ingebouwd moeten worden als een tussen-controle. Ik zet ‘em erbij, bedankt! @TMTV Zoals vaker: jij ook enorm bedankt voor het meedenken en aandragen van wat uiteindelijk de oplossing bleek te zijn. Soms denken we op de Community - ik spreek vanuit mijn moderatorspositie niet richting klanten - veel te moeilijk omdat de situaties vaak iets technischer zijn dan bijvoorbeeld aan de telefoon op op sociale media. Daardoor zien we logische tussenstappen soms per ongeluk over het hoofd.


Reageer