Overgestapt naar Odido. Vanmiddag is er een monteur geweest om Odido te installeren. Vervolgens een internet kabel getrokken. Zit ook met tape vastgemaakt. Maar we hebben geen internet en kunnen geen tv kijken. Dit is geen goede start en wil graag dat het opgelost word zodat we gewoon tv kunnen kijken. Hoor snel iets zodat dit opgelost word.
Gr Janneke
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Janneke.Ad
Werkte het internet ook niet toen de monteur er was? Welke lampjes zie je nu branden of knipperen op de mediaconverter en loopt de getrokken kabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van de router?
Hallo
Toen de monteur er was werkte het wel. Tv uitgezet en vervolgens aan gezet toen niet meer. Geen tv niks. Lampjes wereldbol is rood. Loopt de getrokken kabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van de router? Dit weet ik niet ze hebben oude kabel van ziggo eruit getrokken en internet kabel door heen getrokken maar zit met tape vast in de meterkast. Hoor graag snel de oplossing?
Mvg Janneke
@Janneke.Ad
Helpt het om de mediaconverter te herstarten door de stroom er even af te halen? Je kan ook in je Odido account kijken bij meer onder storingen om te kijken of er een storing bekend is op jouw adres.
Hallo
Allemaal al gedaan niks helpt ook geen storingen bij ons in de buurt.
gr Janneke
@Janneke.Ad
Welke lampjes branden of knipperen er nu op de mediaconverter/ONT?
Drie groene lampjes en op de zyxcel meerdere lampjes groen alleen internet ROOD
@Janneke.Ad
Knippert het PON/connection lampje? Indien hij constant aan is kijk dan eens of de internetkabel in de WAN poort van de router zit en anders kan je de Zyxel misschien testen met een andere korte internetkabel tussen ONT en router.
Pon lampje doet helemaal niks staat niet eens uit en knippert NIET staat uit
We hebben nog steeds geen tv en internet hoop dat er snel een oplossing komt want dit is echt niet prettig zo.
Hi @Janneke.Ad, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.
Ik ben meteen voor je gaan kijken en het lijkt erop dat je online moet zijn. Zou je een factory reset kunnen uitvoeren op het modem? Dit doe je zo:
1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan. 2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden. 3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
Oké kort samengevat gebeld gisteren maar vandaag nog niks gehoord van de technische dienst vind dit echt heel slecht nog steeds geen internet alle lampjes branden alleen internet geeft die rood aan en van andere pon brand en de 10g LAN brand kabel van internet zit met tape vast heeft monteur gedaan wat moeten we doen om internet te krijgen ? Want ik ben er eigenlijk wel beetje klaar mee
Kan je de stappen volgen in mijn vorige reactie @Janneke.Ad?
@Janneke.Ad
@Tommie van Odido geeft aan dat je online zou moeten zijn dus op de ONT heb je dan power is groen, PON is ook groen zonder te knipperen, LOS is uit. Kan je dit bevestigen?
Kan je ook controleren of de internetkabel vanaf de ONT in de WAN poort van je router zit.
Power is groen PON is groen LOS is uit
internetkabel zit vanaf de ONT in de WAN poort van de router
Internet nog steeds rood
Nog steeds geen internet
@Janneke.Ad
Kan je eens een foto van de ONT en achterkant van de router delen?
@Janneke.Ad
Bij de Zyxel moet de gele internetkabel op de plaats van de grijze die links in de blauwe poort zit
Gele kabel op plaats van grijze maar zie geen grijs groen blauw of geel waar de gele label in kan waar moet die dan in ?
@Janneke.Ad
De 2 kabels die links zitten moet je omwisselen met elkaar.
Gele in WAN en grijze in LAN, lees goed wat er boven de poorten staat.
@Janneke.Ad
De 2 kabels die links zitten moet je omwisselen met elkaar.
Gele in WAN en grijze in LAN, lees goed wat er boven de poorten staat.
Oké top hij doet het !
@Janneke.Ad
Fijn dat het is opgelost, zelf kon je dit eigenlijk al veel eerder oplossen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.