Skip to main content

Goedemiddag,

Wij hebben sinds 2/3 jaar Interactieve TV van T-Mobile.  In die tijd 1 of 2 keer een probleem gehad met het internet/WiFi, maar verder naar wens.

Het probleem waar we tegenaan lopen is dat de Interactieve Box zich telkens reset, met name bij het wisselen van bron (HDMI) middels de afstandsbediening. Op onze TV (Samsung Q-LED 2020) zijn aangesloten op poorten 1, 2 en 3; een PS, T-Mobile en Google Chromecast.

We doen als volgt; 

Aanzetten TV ➡️ Aanzetten Interactieve TV Box ➡️

Zwart beeld met “laden” symbool (10 sec)  ➡️ Gewoon beeld (10 sec) ➡️ Zwart beeld met een “laden” symbool (10 sec)  ➡️  Zo blijft het doorgaan.
 

We halen nu telkens de stekker van Interactieve box (Amino Aria 7X) eruit en wachten 30 sec. Daarna werkt het zonder problemen. 
 

We hebben dit vorig jaar al eens gehad. Bij het doen van de melding werd gelijk gezegd dat we toe zijn aan een nieuw kastje. Dit omgeruild, zonder de oorzaak te weten. Nu speelt het weer. Iemand een idee?

 

 

 

 

@Ries Eurtsh Welkom op onze Cpmmunity! Dit probleem komt mij niet bekend voor na wisseling van alleen de bron. Een soort gelijk iets herken ik wel, maar dit is alleen wanneer je de TV Box net opstart dat dit dan pas goed werkt na reset. De oplossing hiervoor is om de HDMI modus te wijzigen. In dit topic vind je meer informatie en welke modus voor jou het beste werkt: Achtergrondinformatie HDMI modus | T-Mobile Community. Zou je willen kijken of het hierna is opgelost? 


@Ries Eurtsh Welkom op onze Cpmmunity! Dit probleem komt mij niet bekend voor na wisseling van alleen de bron. Een soort gelijk iets herken ik wel, maar dit is alleen wanneer je de TV Box net opstart dat dit dan pas goed werkt na reset. De oplossing hiervoor is om de HDMI modus te wijzigen. In dit topic vind je meer informatie en welke modus voor jou het beste werkt: Achtergrondinformatie HDMI modus | T-Mobile Community. Zou je willen kijken of het hierna is opgelost? 


Hallo Demi,

Dank voor je input, maar het heeft helaas geen verbetering gebracht. Wel heb je mij met dit bericht aan het denken gezet, iets heel simpels, namelijk het vervangen van de meegeleverde HDMI-kabel. Het werkt. Vooralsnog lijkt dit de oplossing te zijn! Ik probeer het deze week uit. Mocht deze oplossing van korte duur zijn, meld ik mij wel even telefonisch. 


@Ries Eurtsh Wat super dat het toch gelukt is! Je kunt ook altijd hier op onze Community terecht. Mocht je het weer anders ervaren, trek dan inderdaad even opnieuw aan de bel! 😁


Reageer