Skip to main content

Hallo,
Ik gebruik momenteel de Tv app (Android) op mijn Sony 43X89J en het valt mij op dat gewijzigde instellingen niet onthouden worden. Ik moet dus elke dag opnieuw dezelfde instellingen maken.
Dit moet vast anders (lees éénmalig ) kunnen.

Mijn vraag is dus ook: hoe kan éénmalig de tV app instellingen aanpassen?

Goedemiddag @wikky63, betreft dit toevallig de pincode of gaat het om alle gewijzigde instellingen? Naar mijn weten zou dit moeten worden opgeslagen zodat je het niet telkens opnieuw hoeft in te stellen.


Nee echt de instellingen zelf. 

Als ik iets wijzig is dat verdwenen zo gauw ik van kanaal wissel


het gaat trouwens om het tandwieltje re. boven.
Niet om de instellingen optie op de “home pagina”


Hoi @wikky63, bedankt voor je terugkoppeling! De instellingen zouden bewaard moeten blijven, sorry dat dit bij jou niet gebeurt. Pas je de instellingen aan in je adminprofiel (hoofdprofiel) of in een ander profiel, wellicht dat het hier stokt. Ik kan me zo 1, 2, 3 geen specifieke bug bedenken die voor deze obstructie zorgt. Kun je een voorbeeld van een instelling noemen? Dan gaan wij aan onze kant controleren hoe dit precies zit en of het te reproduceren is. 

Kun je eens proberen om de TV-app te verwijderen en opnieuw te installeren? Dit haalt vaak de meeste bugs eruit. Als het goed is, dien je dan opnieuw met je TV-inloggegevens in te loggen; deze kun je vinden in je My T-Mobile Thuis account (Dashboard): My T-Mobile Thuis.

Houd me op de hoogte alsjeblieft, we gaan dit samen aanpakken!


Hallo, de specifieke bug is dat de beeld kwaliteit steeds naar auto terug gaat terwijl ik deze gefixt wil hebben op 1 waarde.

Alle genoemde optie zijn al uitgeprobeerd maar bieden geen soelaas


@wikky63 Geldt het enkel voor die specifieke instelling? De beeldkwaliteit keert namelijk terug naar auto omdat dit de voorkeursinstelling heeft bij een aantal tv's. Ik weet niet of je dit definitief kunt vastpinnen op één formaat. Op welke waarde wil je het vastgezet hebben? Dan ga ik vragen aan mijn collega's of dit toch mogelijk kan worden gemaakt, wellicht dat zij het handmatig kunnen vastpinnen.


Ik ben aan het uitzoeken welke waarde mij het best bevalt. Ik zie m.n. bij bewegende beelden nogal eens een schokkerig effect en hoop dat via de beeld instellingen te kunnen verbeteren.


Hi @wikky63, helemaal top! Als je eruit bent, laat het hier dan weten. Dan trek ik graag mijn collega's van de technische dienst hiervoor aan de mouw. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je schokkerig beeld ervaart. Als het schokkerige beeld zich voor blijft doen, dan dien ik ook graag een verzoek voor je in om hier een oplossing voor te vinden. Als jij dan alvast kan aangeven welke afstandsbediening jij hebt bij de Sony 43X89J, dan kan ik vervolgens verder voor je aan de slag! 😊


Geen idee welke a.b.???

Gewoon degene die bij de T.V. geleverd is (met ingebouwde microphone)


Goedemorgen @wikky63, zou je een korte clip kunnen opnemen van het schokkende beeld dat jij ziet wanneer je via de app tv kijkt, alsjeblieft? Dan kunnen wij het doorspelen naar de techneuten zodat zij ermee aan de slag kunnen.


Nee, dat kan ik niet want het is vrij specifiek.

Het gaat m.n. om de beweging van een bal (snooker, voetbal, tennis) bij een overzichts beeld. ook bij een rijdende auto van iets afstand komt het voor, net alsof de frame rate niet klopt.  Zeg maar zoiets als het effect dat je een achteruit draaiend wiel ziet terwijl het voertuig vooruit rijdt 

Bij shots dichterbij treed het schokkerige beeld niet op.


@wikky63 Bedankt voor je terugkoppeling, dat verduidelijkt het probleem zeker! Het klinkt alsof je problemen hebt met de frame rate inderdaad. Geldt dit dan alleen op de TV-app? We zouden kunnen proberen om daar de voorkeursinstelling van 1080 en 50 vast te pinnen, dat zou via de HDMI-modus overigens ook moeten lukken. Die instelling werkt op de TV Box sowieso uitstekend: 

 


Ik heb t opgegeven en ben terug gegaan naar de decoder. 

Heb beide nog even naast elkaar gebruikt en vooral vergeleken maar de decoder is misschien iets trager maar vooral (beeld)kwalitatief veel beter.

Jammer, de app leek zo handig


Dat is zeker jammer om te horen, in feite zouden de app en het tv-beeld van de TV Box nagenoeg gelijk moeten zijn, kwalitatief gezien. Het schokkende beeld hebben we weleens gehoord bij veel bewegend beeld, maar dit zou met de laatste paar updates toch aanzienlijk verbeterd moeten zijn. Ik kijk ook geregeld voetbal en andere sporten en moet zeggen dat het sinds de zomer wel sterk verminderd is qua schokkende beelden, elke ervaring is natuurlijk anders, maar ik zou toch zeggen dat dit grotendeels getackeld moet zijn. 

Mocht het nog lukken om en moment een opname te maken van het issue, dan heel graag!