Skip to main content

Sedert de storing van afgelopen week houden mijn tv boxen de instelling “alle zenders” niet meer vast. Standaard valt de instelling telkens terug naar “Favorieten”, en komt iedere keer bij een zenderwisseling de mededeling dat de zender niet in favorieten staat, heel irritant. Ik heb vele malen geprobeerd de instelling goed te zetten, vaak werkt het niet, soms even wel, maar dan alleen totdat de tv gids wordt afgesloten. Daarna staat de instelling weer terug op “Favorieten” (die ineens kennelijk als standaardinstelling wordt gezien). Ik heb meermaals de tv boxen herstart, maar dat geeft geen oplossing.

Ik heb als workaround zoveel mogelijk zenders nu maar in de favorietenlijst gezet, maar kennelijk zit er ergens iets fout. Wat kan ik hier aan doen?

Hoi @P.C. Kettenis,

Deze heb ik nog niet eerder gehoord. Wat je zou kunnen proberen is om via de app de favorieten uit te zetten. Als je naar Account gaat en bovenaan op je klantnummer drukt, kun je bij ‘Activeer favoriete zenders’ het schuifje uitzetten. Start nu te TV-box opnieuw op. Blijft de instelling nu wel bewaard?


Het lijkt er op, dat het probleem idd in de app zat. Ik heb het in de app nooit aangezet, kennelijk een standaard instelling?


Ik heb dit probleem nu ook. Super vervelend. De instelling in de tv gids om alle zenders te tonen ipv alleen je favorieten blijft niet behouden en springt direct na aanpassen weer terug. In de odido tv app favorieten uitzetten via account, profiel bovenaan, activeer favoriete zenders in de odido app helpt niet. Tv box herstarten helpt ook niet. 


@P.C. Kettenis Fijn dat het is gelukt met de tip van @TMTV😀

@jellejans Goed dat je dit aangeeft en dank je wel voor het testen! Wil je de dit nogmaals proberen, maar dan op de volgende manier? Ik ben benieuwd wat dit doet. 

  1. Koppel de stroom los van de TV Box.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconde van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan.

Reageer