Beantwoord

Installatie TV box loopt vast na melding "Systeemklok gelijk zetten", beeld blijft zwart

  • 16 October 2023
  • 21 reacties
  • 893 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

Sinds gisterenavond probeer ik een nieuwe Amino Aria 7X TV box werkend te krijgen. De installatie loopt telkens vast na deze melding:

Systeemklok gelijk zetten 
App: 20.2.97.1_build1-etv-vas-tvxagv

 

Hierna gaat het beeld op zwart en brandt het blauwe lampje op de TV box. De TV box reageert dan verder niet op de afstandsbediening.

Ik heb al meerdere malen de router en de TV box opnieuw opgestart. Zonder resultaat.

 

Aanvullende informatie:

  • Ik gebruik een Fritz!Box modem router met ‘gewoon’ kabel DSL. (Geen glasvezel.)
  • Er is niks veranderd in de instellingen op de modem en tot gisterenavond kon ik met de Entone TV box gewoon TV kijken. 
  • De internet verbinding, Wifi en Voip telefonie werken prima.
  • De ethernet verbinding gaat via het stroomnet; een ethernet kabel rechtstreeks met de modem verbinden is helaas praktisch niet mogelijk. (En dit is ook nooit een probleem geweest met de Entone.)

Suggesties zijn welkom. Bij voorbaat dank voor de hulp.

icon

Beste antwoord door pinovino 31 October 2023, 08:33

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 1

Inmiddels heb ik een harde reset van de TV box uitgevoerd en dat heeft niet geholpen. Nu loopt de box vast op de melding:

Unable to connect to ACS,
Please contact technical support.
* Ver: 20.2.88_build4-bbl

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pinovino, welkom op onze Community!

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik ben meteen gaan kijken en zag dat je nog een Huawei modem in bezit hebt. Ik heb besloten om deze om te ruilen naar een Zyxel T-50. Hopelijk is het hiermee opgelost! Zo niet? Trek dan nog een keer aan de bel, ik gok dat er dan een fout zit in de TV Box. Als de bestelling verwerkt is ontvang je een bericht over het modem. Als het modem verzonden is kun je dit terug zien en de bestelling volgen in Mijn Odido! Wil je mij, als je het nieuwe modem geïnstalleerd hebt, een terugkoppeling geven? Alvast bedankt.

Reputatie 1

Ik gebruik het Huawei modem al tijden niet meer. Zoals ik in mijn eerste post al aangaf gebruik ik een FRITZ!Box 7590 modem router. De combinatie met de Entone TV-box heeft altijd prima gewerkt en ik zou het vreemd vinden als dat nu een probleem is.

Reputatie 7
Badge +9

@pinovino het zou inderdaad voor verstoring kunnen zorgen. 

Je hebt het eerst over een Amino Aria TV Box en nu over een Entone TV Box. Welke TV Box heb je op dit moment aangesloten? Ik wil je toch vragen om de Zyxel T-50 straks uit te proberen met de TV Box. Zou je mij dan een teurgkoppeling willen geven? Wij kunnen namelijk geen garantie bieden op eigen apparatuur.

Reputatie 1

@Tommie van Odido : Sinds gisterenavond probeer ik een nieuwe Amino TV box werkend te krijgen. Dit is de vervanger van de Entone die ik hiervoor gebruikte en die tot gisterenavond nog werkte in combinatie met mijn FRITZ!Box modem router.

De reden om de Entone te vervangen is het feit dat de ‘Begin gemist’ en terugkijken functionaliteit en sommige zenders niet meer werkten vanwege een wijziging bij Odido een tijdje terug. 

En ik gebruik de FRITZ!Box omdat Voip telefonie niet mogelijk was met de Huawei van T-Mobile/Odido. En met de Zyxel T-50 is dat ook niet krijg ik de indruk uit berichten hier op de Community. Daarom heb ik ook weinig behoefte aan de Zyxel. Die bestelling heb ik telefonisch geannuleerd.

Reputatie 7
Badge +9

@pinovino bedankt voor je snelle reactie. Ik wil toch vragen of @TMTV hier een blik op wil werpen. Ik gok dat er namelijk iets niet goed gaat met de instelling op je FR!TZ!Box.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @pinovino,

Ook van mij: welkom op de Community!

Ik gok dat je nog het oude T-Mobile Thuis-profiel gebruikt in de Fritzbox. Deze opzet wordt niet meer gebruikt. Kun je een screenshot plaatsen van de pagina Internet > Toegangsgegevens > Internettoegang op de Fritzbox? Dan kan ik zien hoe dit er bij jou precies uitziet en wat het beste is qua instellingen.

@Tommie van Odido : Sinds gisterenavond probeer ik een nieuwe Amino TV box werkend te krijgen. Dit is de vervanger van de Entone die ik hiervoor gebruikte en die tot gisterenavond nog werkte in combinatie met mijn FRITZ!Box modem router.

De reden om de Entone te vervangen is het feit dat de ‘Begin gemist’ en terugkijken functionaliteit en sommige zenders niet meer werkten vanwege een wijziging bij Odido een tijdje terug. 

En ik gebruik de FRITZ!Box omdat Voip telefonie niet mogelijk was met de Huawei van T-Mobile/Odido. En met de Zyxel T-50 is dat ook niet krijg ik de indruk uit berichten hier op de Community. Daarom heb ik ook weinig behoefte aan de Zyxel. Die bestelling heb ik telefonisch geannuleerd.

Kies in de Fritzbox niet voor T-Mobile thuis (want dat is vlan 640). Probeer eens te kiezen voor ‘DSL- of glasvezelmodem’, dan ‘andere aanbieder’. Klik op verbindingsinstellingen wijzigen en zet vlan id op 300.

Toegangsgegevens op nee zetten

Opslaan en wellicht even opnieuw opstarten.  

@Edje040 

Dat is niet meer nodig.

Je kunt gewoon het T-mobile profile gebruiken.

Ik heb hier over contact gehad met Avm.

 

Reputatie 1

Na bovenstaande uitgevoerd te hebben, is er in elk geval verbinding. Op dit moment loopt de installatie verder… 

Reputatie 1

De installatie is succesvol afgerond, ik ben ingelogd en heb weer TV. Hartelijk dank voor de tips!

De installatie is succesvol afgerond, ik ben ingelogd en heb weer TV. Hartelijk dank voor de tips!

Mooi dat het gelukt is.👍

Reputatie 1

Nu heb ik wel een ander probleem: bijna alle zenders geven geen of een grijs beeld, hakkerig geluid en ik moet begin gemist kiezen, dat stoppen en dan pas doet de zender het normaal. Totdat ik van zender wissel, dan begint het weer van voren af aan. NPO 1 t/m 3 hebben dat niet, en nog een paar andere zenders.

Ik zoek wel even verder op hier op het forum… 🙄

Maar mijn initiële probleem is verholpen. Dit topic kan gesloten worden.

Reputatie 7
Badge +6

@pinovino Kun je inloggen op Mijn Odido en een screenshot van deze pagina plaatsen? Dat is een lijst met alle apparaten waarop je TV kunt kijken. Het lijkt er namelijk op dat er iets fout gaat bij het decoderen van de zenders. NPO-kanalen worden ongecodeerd doorgegeven, vandaar dat deze het wel doen. De andere zijn versleuteld. Op deze lijst is te zien of de TV-box juist geregistreerd staat om deze zenders te ontsleutelen.

Reputatie 1

Daar krijg ik dit te zien:
 

Wat volgens mij wel klopt. Ik heb een Chromecast, op 1 smartphone staat de app geïnstalleerd en de TV-box.

Reputatie 7
Badge +6

@pinovino Het screenshot laat de oorzaak duidelijk zien. Bij de TV-box zie je NoVMX staan. VMX staat voor Verimatrix, de gebruikte codering. Die staat uit, wat betekent dat je TV-box geregistreerd staat voor gebruik op een glasvezelverbinding in plaats van DSL. Een moderator kan de registratie aanpassen. Bij dezen trek ik @Tommie van Odido aan zijn jasje. Hij kan ervoor zorgen dat dit op de juiste plaats terechtkomt, zodat er iets aan gedaan kan worden. Tot die tijd kun je na het zappen kort pauzeren en daarna weer afspelen. Dan schakelt de TV-box over op de niet-live TV-stream. Die wordt op een andere manier versleuteld en dat werkt nog wel. Hulp is onderweg!

Reputatie 1

Hartelijk dank!

@pinovino 

Heb je de harde reset al geprobeerd van de TV box.

Zie hier hoe dat moet.

 

Reputatie 1

@pinovino

Heb je de harde reset al geprobeerd van de TV box.

Zie hier hoe dat moet.

 

Al tig keer. Hopelijk heeft de tip van TMTV meer succes.

@pinovino

Heb je de harde reset al geprobeerd van de TV box.

Zie hier hoe dat moet.

 

Al tig keer. Hopelijk heeft de tip van TMTV meer succes.

Ok jammer.

Soms wil de 10 seconden reset wel helpen.

 

Reputatie 1

2 weken verder en alles werkt nu naar behoren. Op de 'Odido online TV App beheer’ pagina is ook te zien dat er een wijziging is doorgevoerd (het 'NOVMX’ is verdwenen). Hartelijk dank aan met name @peter-keetfm en @TMTV voor hun suggesties: die hebben me zeer geholpen.

 

Dit topic kan gesloten worden.

Reageer