Skip to main content

Inlogproblemen met Amazon Fire TV

Het is heel vreemd dat mijn inloggegevens niet werken op Odido TV app die draait op Amazon Fire TV. Ik krijg altijd "De TV klantnummer ıf TV pincode is onjuist. Probeer het nogmaals." foutmelding. Ik ben er 100% zeker van dat ze waar zijn, ik kan inloggen op iOS of Odido TV web zonder problemen.

Ik heb ook de pincode veranderd en het opnieuw geprobeerd, maar het werkte niet zo goed.

Heeft iemand eerder hetzelfde probleem gehad?

Hi @kyalcin, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft. Kan je eerst je pincode invoeren en daarna je klantnummer? Als het goed is moet dit werken, er zijn af en toe problemen met het invoeren van je pincode op de Amazon Fire TV. In dit topic lees je er alles over:  

 

 


Hoi Tommie, bedankt voor de tip. Het werkte helaas niet 😞 er is een beperking op de tekens die je in de vakjes kunt invoeren, ik kon bijvoorbeeld het klantnummer niet invoeren in het vak PIN-code, omdat ik maar 4 cijfers kan invoeren. 


Hi @kyalcin, mijn excuses we zijn hier niet helemaal duidelijk geweest. Wat Tommie bedoelde is om eerst de pincode in te vullen in het vak voor de pincode en vervolgens het klantnummer in te vullen in het vak erboven. Wil je me laten weten of het op deze manier wel lukt om in te loggen? 


Hoi Nora, Het werkte ook niet :(


Ook niet als je de app verwijderd en opnieuw installeerd @kyalcin? Zitten er geen typfouten in je klantnummer en pincode? 


Ook niet als je de app verwijderd en opnieuw installeerd @kyalcin? Zitten er geen typfouten in je klantnummer en pincode? 

 

Uninstall - install volgorde heeft gewerkt, ik hoop dat het geen problemen geeft. Bedankt voor de tip, Tommie :)


Fijn om te horen dat het gelukt is @kyalcin, fijn weekend! 


Slecht nieuws, mijn probleem is weer begonnen.

Vanochtend keek ik tv zonder problemen. In de middag vroeg de app weer om klantnummer en pincode. Ik voerde de juiste informatie in, maar het klaagde erover. De tips in eerdere berichten werkten deze keer niet.

Hierdoor moest ik de wedstrijd Nederland-Polen EK2024 bekijken vanaf een klein laptopscherm :(

Waarom werkt Odido de Amazon Fire TV app niet bij als er problemen zijn?


Hi @kyalcin heb je zowel jouw oude als nieuwe pincode ook weer geprobeerd? Dit probleem komt me verder ook niet bekend voor. Heb je ook geprobeerd om via wifi te verbinden of juist met de kabel? Kan zijn dat de tv de internetconnectie heeft verloren. Ik denk in ieder geval graag met je mee om het werkend te krijgen!

Nog een tipje voor mocht je nog problemen ervaren met onze Odido TV app tijdens het EK, je kan de NPO app dan downloaden, dan kan je hier gratis ook de wedstrijden op volgen op het grote scherm! 😁


Hoi Demi,

 

Ik heb ook oude en nieuwe pincodes geprobeerd, maar ik kon nog steeds niet inloggen. 

 

Ik heb ook de internetverbinding getest op een andere app en ervoor gezorgd dat ik online ben. Amazon Fire TV heeft geen ethernetpoort, de enige optie is wi-fi.

 

Ik verdenk de NordVPN app die op de TV is geïnstalleerd. Ik ben me ervan bewust dat ik niet zou moeten kunnen inloggen op Odido TV terwijl VPN actief is, dus ik heb de verbinding verbroken voordat ik Odido TV start. Ik denk dat er iets niet goed werkt of dat er een soort cache-gegevens achterblijven op Fire TV OS of Odido TV, waardoor het de VPN-verbreking niet goed herkent.


Hoi @kyalcin, scherp dat je hierachter bent gekomen! Het zou inderdaad heel goed kunnen dat de NordVPN App voor problemen zorgt. Om in te kunnen loggen op de Odido Smart-tv App moet je namelijk verbonden zijn met het IP adres van het modem. Ik gok dat NordVPN ook de Amazon Firestick het idee geeft dat je op een ander IP adres zit waardoor je vervolgens niet kan inloggen op de Smart-tv App. 

Ik weet niet hoeveel wij hieraan kunnen doen, ook omdat je de eerste melder bent die ikzelf ben tegengekomen, maar dit is zeker goed voor ons om te weten en ik zal dit ook voor je meenemen!


Reageer