Skip to main content

Hi all, vanaf vandaag (20-04-2021) staan er weer wat verbeteringen én een nieuwe functie online voor T-Mobile TV. Wil jij weten of jij de nieuwste software update al binnen hebt? Check dan gelijk in de instellingen op de TV Box of de TV-menu versie eindigt op: 7376! 

 

Verbeteringen TV-menu

  • Cloud Opnemen: je kunt nu ‘lege’ serie opnames verwijderen bij geplande opnames. Deze waren eerder niet zichtbaar in het TV-menu. Daarnaast is het maximum aantal serie opnames dat ingepland kan worden, verhoogd naar 100 (was 50).
  • Radio: Tijdens het luisteren naar de radio, zal voortaan een ‘screensaver’  getoond worden. Dit voorkomt het eventueel inbranden van logo’s bij oudere TV-schermen.
  • Resolutie: Het aanpassen van de resolutie van de TV Box is nu overzichtelijker geworden door nu eerst een lijst te tonen met beschikbare resoluties.

 

 

Nieuw: Dagpassen in À la Carte aanbod

Wil jij ook graag premium content bekijken, maar wil je er niet voor langere tijd aan vast zitten? Goed nieuws, vanaf nu is het mogelijk om een dagpas te bestellen via de TV Box. Met een dagpas heb jij de premium content voor 24 uur ter beschikking én dat voor maar € 6,00!

 

Een dagpas bestellen is mogelijk voor: 

  • ESPN Compleet (ESPN 2t/m 4)
  • RTL Lounge
  • GINX
  • RTL Crime
  • NPO 2 Extra
  • NPO Politiek en Nieuws
  • Horse & Country TV
  • France24
  • RTL Telekids
  • Meiden van Holland Hard
  • Penthouse Gold

 

Op de TV Box zullen dagpassen te herkennen zijn aan dit speciale icoon en de toevoeging van het woord ‘Dagpas’ aan de zendernaam in het À la Carte overzicht

 

 

 

Hoe werkt het:

  1. Een dagpas is eenvoudig te bestellen via het menu op de TV Box
  2. Het bestellen van de dagpas wordt pas bevestigd na het invoeren van de TV-pincode
  3. Premium content is direct beschikbaar voor 24 uur lang 
  4. Facturatie van de dagpas komt achteraf op de maandelijkse factuur

Met de dagpas van ESPN Compleet kan je dit ook bekijken op TV Anywhere, dit geldt niet voor de Adult content door de rechten die hierop zitten.

 

FAQ Dagpassen

Hoe kan ik een dagpas bestellen?

Ga in het TV-menu naar ‘Account’ > ‘A la Carte’. Je kunt hier kiezen tussen de maandelijkse abonnementen en dagpassen. Selecteer de dagpas naar keuze en bevestig de aankoop met je TV-pincode. De zender zal per direct beschikbaar zijn en zal precies 24 uur te bekijken zijn.

 

Kan ik een dagpas annuleren?

Nee. Een dagpas wordt direct geleverd en kan niet geannuleerd worden.

 

Hoe betaal ik voor een dagpas?

Wanneer je een dagpas hebt aangeschaft, zal deze automatisch verrekend worden op de volgende maandelijkse factuur.

 

De zender in niet direct zichtbaar. Wat kan ik doen?

Het kan een paar minuten duren voordat de dagpas zichtbaar wordt in de TV-gids. Je kunt eventueel de TV Box of app opnieuw starten. Als de zender dan nog niet zichtbaar is, kan het zijn dat je de zender nog moet toevoegen aan je Favorieten-lijst.

 

Waarom kan ik een Adult zender niet bekijken via TV Anywhere of Apple TV?

Dit heeft met contentrechten te maken. Momenteel hebben we geen rechten om Adult zenders aan te bieden via TV Anywhere. Daarnaast staat Apple géén Adult content toe via de Apple Appstore en kunnen wij deze zenders niet aanbieden via Apple TV.

 

Waarom is een Adult zender altijd vergrendeld met het kinderslot?

Het TV-platform is zodanig ingericht dat alle Adult/Erotiek content altijd afgeschermd is via het kinderslot. Het is daarom niet mogelijk om het kinderslot permanent op te heffen. Wel kan je de tijd dat het kinderslot ontgrendeld is, verlengen. Ga hiervoor in het TV-menu naar ACCOUNT > Instellingen > TV Box.

 

Ik zie nog geen Dagpassen in het À la Carte menu?

Dit kan twee oorzaken hebben:

  • De TV Box is nog niet bijgewerkt met de laatste software. Tip: herstart de TV Box.
  • Je hebt nog geen T-Mobile TV. Op Interactieve TV is het niet mogelijk om een dagpas te bestellen.

 

 

Firmware versies na update

TV-menu versie: eindigt op 7376

Firmware versie Aria 610:     14.8.86.0.4_build2-etv-vas--tvxagv

Firmware versie Aria 7x:       20.2.86.0.4_build2-etv-vas—tvxagv

 

Hi @Gert-Jan TM, dankjewel voor jouw hulp! Ik heb @niborbroekhuis zojuist in een PB voorzien van een reactie, maar geef ook hier graag duidelijkheid zodat iedereen mee kan lezen. Ik heb het mysterie ontrafeld! De update geldt echt voor klanten met T-Mobile TV en @niborbroekhuis zit zelf op het oude TV platform (Interactieve TV). Vandaar dat deze update hier niet binnen is gekomen. Als hier nog vragen over zijn, stel ze dan vooral! 😊

 

 


Bij mij vindt de update ook niet plaats na herstart en fabrieksrest van de tv ontvanger. Ik heb net als niborbroekhuis ook firmware 14.8.69_build-etv-vas-glop-as3 op een Aria 610 staan. 

Klopt het dat deze ontvanger dan ook nog op het oude tv platform zit?

Als dat zo is, wanneer vindt de overstap naar het nieuwe platform plaats? Ik zou graag de de mogelijkheid van de nieuwe functies hebben.


Hi @ArjenW, tof dat jij aangeeft dat jij graag over wilt naar het nieuwe platform! Ik heb gelijk jouw profiel erbij gepakt en ik zie dat jij momenteel inderdaad nog op het oude platform zit. Jij bent bij mij helemaal aan het goede adres en ik wil dit dan ook graag voor jou in orde maken. Voordat ik dat doe, wil ik graag het volgende aan jou meegeven ter akkoord. 

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd, yay. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platoform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen nog steeds denkt 'hell yes, dit wil ik’, dan ga ik voor jou aan de slag! 🎉


Hey @Lisa, ik heb alles gelezen en ik denk: hell yeah :D

 

 


Hi @ArjenW, super leuk om te horen dat jij net zo enthousiast bent over het nieuwe TV platform als ik! Ik ben gelijk begonnen om dit voor jou in werking te zetten. Graag wil ik nog één ding bij jou checken, aangezien ik jouw TV Box niet terugzie in de verbinding. Staat jouw TV Box aan en is hij aangesloten? Wellicht heb jij de TV Box niet rechtstreeks aangesloten op het modem waardoor ik hem niet terug kan zien in de verbinding. Het is in ieder geval van belang dat de TV Box aangesloten is en aan staat tijdens de migratie. Kan jij dit aan mij laten weten? Dan fix ik het meteen voor jou! 💪


Hoi @Lisa. De tv ontvanger staat samen met alle audio video apparatuur standaard uit met een stekkerdoos om standby verbruik van de verschillende apparaten te verminderen. 

Ik heb de box nu standby gezet. Is dat voldoende?


Hi @ArjenW, dankjewel voor de update! Het is helemaal perfect als de TV Box op standby staat. Ik heb net dan ook gelijk de migratie voor jou in orde gemaakt, yay. Zoals ik eerder al aangaf, zal het zo’n twee weken duren voordat jij compleet bent overgezet. Ik houd hem zelf ook op de agenda om dit voor jou in de gaten te houden. Als jij nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik hoop dat jij binnenkort heel erg van T-Mobile TV kan genieten! ✨


Super @Lisa. Moet de tv box aan blijven staan de komende 2 weken totdat de migratie klaar is? Of kan ik de box nu al weer helemaal uitzetten en stroomloos maken met de stekkerdoos? 


Hi @ArjenW, goede vraag! Als jij de TV Box de komende twee weken op standby kan laten staan, dan zou dat top zijn. Zodra alles is overgezet dan krijg jij uiteraard een seintje, zodat jij de TV Box weer helemaal uit kan zetten. Weet jij zo voldoende? 


Goedemiddag. Wij zitten nog op het oude platform. Kunnen wij worden gemigreerd ?


Hi @ArjenW, goede vraag! Als jij de TV Box de komende twee weken op standby kan laten staan, dan zou dat top zijn. Zodra alles is overgezet dan krijg jij uiteraard een seintje, zodat jij de TV Box weer helemaal uit kan zetten. Weet jij zo voldoende? 

Yes. De box blijft aan staan en ik zie vanzelf wanneer er is geupdate en vul ik opnieuw het klantnr ed in.


@Demi / @Lisa Graag zouden we ook de overstap maken naar nieuwe omgeving. Wat te doen?


Hi @peterdevos01 en @RandyEichhorn, tof dat het nieuwe platform jullie ook aanspreekt! Ik heb gelijk jullie profielen gecheckt om te zien of jullie aan de voorwaarden voldoen. Voor jou @RandyEichhorn kan ik de aanvraag direct in orde maken als jij akkoord geeft op de onderstaande punten:

  • Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen.
  • In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden.
  • Binnen twee weken kan jij worden overgezet naar het nieuwe TV platform.
  • Jij zult zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. 

Een week voordat jij wordt overgezet ontvang jij een e-mail van ons en de dag voordat jij wordt overgezet ontvang jij van ons een SMS. 

Bij een volmondig akkoord, maak ik de aanvraag voor jou in orde! 💪

Ook voor jou zet ik dit proces heel graag in werking @peterdevos01. Ik zie alleen dat één van jouw TV Boxen (de Entone Amulet) eerst nog moet worden omgewisseld voor een Aria 610. Als jij ook akkoord gaat met de bovenstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten.

Ik hoor het heel graag van jullie, zodat ik dit kan regelen! 🎉

Helemaal super @ArjenW, dankjewel! Jij ontvangt binnenkort een e-mail hierover in jouw mailbox. Ik hoop dat jij veel plezier gaat beleven van het nieuwe platform.


@Lisa Ik ben volmondig akkoord, dus wat mij betreft kan het in gang gezet worden !


Goeiedag,

Ik heb geen idee welke versie ik heb. Kan de aangeven zaken niet vinden. Kan iemand mij informeren?

 


@Lisa 

  • Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen.
  • In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden.
  • Binnen twee weken kan jij worden overgezet naar het nieuwe TV platform.
  • Jij zult zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. 

Prima! Ik ga er wel vanuit dat het toevoegen van Cloud Opnemen niet verplicht is. Functie gebruiken we namelijk toch niet.

 


Hi @peterdevos01, helemaal super! Ik ben gelijk in jouw profiel gedoken om dit voor jou in orde te maken. Ik zie dat mijn collega mij al voor is geweest en dat de Aria 610 TV Box is aangevraagd. Ik zie dat @Cal in dit topic heeft aangegeven dit ook voor jou in de gaten te houden, zodat jij - zodra de nieuwe TV Box up and running is - overgezet kan worden naar T-Mobile TV. Ik raad je daarom aan om de communicatie in dat topic te laten verlopen. Ik hoop heel erg dat het nieuwe platform jou gaat bevallen! 🌼


@Lisa Dank je wel voor de snelle aktie / reaktie !


Hi @paulklaverstijn, ik help jou hier graag bij! Ik heb jouw profiel gecheckt en ik zie dat jij nog op het oude TV platform zit. De genoemde update is alleen van toepassing op het nieuwe platform. Ik hoop dat ik zo jouw mysterie heb ontrafeld. Als jij hier nog vragen over hebt, laat het mij dan vooral weten! 😊

Hi @RandyEichhorn, top dat jij jouw akkoord hebt gegeven! Dat klopt als een bus, jij bent er helemaal vrij in of jij van deze functie gebruik wilt maken of niet. Ik heb zojuist de migratie voor jou in orde gemaakt. Het zal dus zo’n twee weken duren voordat jij compleet bent overgezet. Ik houd het zelf ook op de agenda om hier een oogje in het zeil voor te houden. Jij zal over een week de eerste e-mail hierover ontvangen. Laat het vooral weten als jij nog vragen hebt! 😁


Hallo @Lisa 

Dank voor de info. Ik kreeg ieta eerder een tweetal mails dat ik zal worden overgezet naar het nieuwe T-Mobile TV. Zit hier een verband in? Is dit de update?

Groet,

Paul


Hi @paulklaverstijn, graag gedaan! Fijn om te horen dat jij al bent voorzien van de mails met daarin de bevestiging van de migratie naar het nieuwe TV platform. Dit houdt in dat jij van Interactieve TV overgezet gaat worden naar het nieuwe T-Mobile TV. De update waar jij het over hebt, gaat echt over de firmwareversie. Als het goed is, krijg jij automatisch de juiste firmwareversie zodra jij bent overgezet. Hier hoef jij je dus helemaal geen zorgen meer over te maken. Als er nog iets onduidelijk is, laat het mij dan vooral weten! 😊


Hi @RandyEichhorn, graag wil ik jou via deze weg laten weten dat ik te horen heb gekregen van één van de TV specialisten dat jij je al bevond op het nieuwe TV platform. Jij hoeft dan dus ook niet af te wachten op een verandering, aangezien jij al gebruik aan het maken bent van T-Mobile TV. Omdat jij hebt aangegeven dat jij overgezet wilde worden, wil ik graag bij jou checken of er zich eventueel problemen bij jou afspelen waarbij ik kan helpen? Ik hoor het graag! 😊


Hoi @Lisa 

Het overzetten naar het nieuwe platform is afgelopen dinsdag succesvol gegaan. Ik heb er nog niet uitgebreid gebruik van gemaakt maar de eerste indruk is goed. Het werkt wel vlot en ziet er overzichtelijk uit.

Bedankt voor je inzet!


Hi @ArjenW, super om te horen dat het overzetten succesvol is gegaan en de eerste indruk goed lijkt! Ik hoop dat jij er veel plezier van gaat beleven. Heel graag gedaan en maak er een super fijne dag van vandaag! 🌼


Ben een weekje geleden over gezet naar het nieuwe platform. Complimenten. Erg blij mee. Werkt zoals gehoopt. 

Wat is de beste beeldinstelling? 1080 en dan een hele hoop mogelijkheden. Het staat nu op 1080p50. Beeld zier er denk ik prima uit. De TV is een Samsung Frame.

 

Nogmaals dank.


Reageer