Skip to main content

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast bellen. Daarom rollen we de komende periode een update voor de Amulet 515 en Kamai 510 TV Boxen! De update wordt vanaf week 47 in fases uitgerold en we verwachten hier in week 50 klaar mee te zijn.

 

Voor wie geldt dit?
Deze upgrade geldt voor alle klanten die gebruik maken van de Amulet 515 of Kamai 510 TV Boxen.

Wanneer?
We rollen de update in fases uit vanaf week 47 en verwachten rond week 50 klaar te zijn. Het onderhoud vindt hierbij ‘s nachts plaats tussen 02:00 uur en 06:00 uur.

Wat moet jij doen?
Voor de upgrade hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. 

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf de TV Box nog even resetten als het toch niet werkt. Meer informatie over hoe je de reset uitvoert vind je in dit topic.
In het verleden hebben we van sommige klanten meldingen gezien op de Community gezien dat de televisie uit het niets aan gaat tijdens de update. Dit zou niet moeten gebeuren maar kan geen kwaad en dit wordt soms getriggerd door de update, geen reden tot paniek dus. :wink: 

Wat houdt de update in?
De firmware upgrade bevat performance verbeteringen en geen verbeteringen in de functionaliteiten.

  • Door het aanzetten van retransmissie (het opnieuw verzenden van data over het netwerk bij een eerdere fout) verwachten we een aanzienlijke verbetering van de streamkwaliteit op het WBA Glasvezel netwerk.
  • Deze update bevat ook de langverwachte fix voor het “resolutie issue”  waarbij de TV Box de resolutie onjuist wordt doorgegeven vanuit de TV in plaats van zelf de juiste (hogere) resolutie te kiezen.


Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!
​​​​

lUpdate 06-02-2020]

Hi all, we hebben vannacht een update uitgevoerd waardoor de problemen voor de Kamai 510 verholpen zouden moeten zijn. Maak je gebruik van een eigen modem of één van onze modems met APAS (alle poorten voor elke dienst) dan moet je de modem nog even een reboot geven om de laatste update binnen te halen.

 

>Update 30-01-2020]

We hebben inmiddels een oplossing voor het stroperige beeld. Hiervoor is een fabrieksreset van de TV Box nodig. Het issue speelt alleen met de Kamai 510 (de TV Box zonder opnamefunctie). Deze kan je zelf een fabrieksreset geven via de volgende manier.
 

De Amulet 515 (de TV Box met opnamefunctie) zou het issue niet moeten ervaren maar we zien wel meldingen van klanten met deze TV Box terug in het dit topic. Deze TV Box kan je niet zelf resetten, maar we kunnen dit eventueel wel op afstand doen. Hierbij worden de opnames dan wel gewist dus wees je hier bewust van. Ook horen we dan graag jouw feedback of de reset heeft geholpen en wat er precies verandert is aan het beeld na de reset. Dit nemen we dan mee in eventuele vervolgstappen.


Bedankt voor al jullie feedback en het helpen testen om het issue boven water te krijgen!

 

@jk90 ,

Fijn dat het nu opgelost is. Veel kijk en luister plezier. 😉


@soepkip67, Nou vanavond weer mijn eerste blokjes in beeld en haperingen. Helaas dus niet opgelost bij mij met de nieuwe box. Toch gek, want de eerste dagen leek het er wel op. Bij jou nog steeds perfect beeld?

 

@Brian, Wat kan er nog gedaan worden op dit moment? Ik twijfel namelijk over te stappen naar een andere aanbieder, omdat er gewoon geen oplossing lijkt te werken. Zie jij iets in mijn verbindingen? 


@jk90 ,

Heb nog 1 keer blokjes gehad,daarna alleen maar goed beeld.


Het is al weer wat dagen stil qua meldingen en denk dan dat het bij veel mensen verholpen is. Dat zou goed nieuws zijn. In Alkmaar is het op veel kanalen nog steeds zoals op de afbeelding te zien is. Is T-mobile nog bezig met een vervolg update of blijft het bij de laatste?

 


Hoi @BjOrK1972, goed dat je het aangeeft en super dat je er gelijk een foto bij plaatst! Het zou, op een individueel geval na, volledig opgelost moeten zijn. Wat ik wil doen is een aantal zaken uitsluiten zodat we de juiste oplossing vinden samen. Het valt me op dat je een Ubiquiti tussen modem en apparatuur hebt aangesloten in poort 1, klopt dat? Wat heb je verder nog meer aangesloten, naast de TV Box? Zou je alles willen ontkoppelen en kijken of het blokkerige beeld dan hersteld is? We komen er uit samen, dat weet ik zeker. Je TV Box is ook al een keer vervangen, maar dit heeft dus geen vruchten afgeworpen jammer genoeg. 


Hoi @Jason, bedankt voor de snelle reactie. Wat jij aangeeft qua aansluitingen klopt niet helemaal en daarom hieronder het netwerk zoals het in ons huis aanwezig is. Hopelijk kom je hier verder mee. Vreemd aan het verhaal is dat de problemen zijn ontstaan na een eerder update van de Amulet tv-box. Wij zijn van Ziggo overgestapt naar T-Mobile en in het begin was er niets aan de hand. Het netwerk is nagenoeg hetzelfde gebleven op twee aansluitingen op de Netgear switch in de meterkast na. Het lijkt mij sterk dat dit invloed heeft op de Amulet TV-box. Signaalsterkte is eerder gecontroleerd en dat bleek ruim voldoende.

 


Hoi @BjOrK1972, bedankt voor de toelichting! Zo kunnen we tot de juiste oplossing komen. Ik ga je een PM sturen met wat vragen die de technische dienst nodig heeft om het op te lossen. Geen zorgen, we komen er samen uit! :smile:


Reageer