We werken continu aan de verbetering van onze TV diensten, zodat jij hier optimaal van kan genieten. Daarom voeren wij in de nacht van 20 op 21 september onderhoud uit op jouw tv-aansluiting.
We werken continu aan de verbetering van onze TV diensten, zodat jij hier optimaal van kan genieten. Daarom voeren wij in de nacht van 20 op 21 september onderhoud uit op jouw tv-aansluiting. Het onderhoud vindt 's nachts plaats tussen 01:00 en 06:00. In deze periode kan je maximaal een kwartier niet TV kijken of TV Anywhere gebruiken. De volgende ochtend start de TV Box uit zichzelf opnieuw op om alle instellingen op te halen.
Let op: De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Staat de tv in je slaapkamer? Leg iets over de TV Box en schakel de tv helemaal uit voor je gaat slapen, dan word je niet wakker van de update.
Internet ook?
Je hoeft je geen zorgen te maken over de internetverbinding, deze zal onafgebroken beschikbaar zijn.
Wat moet jij doen?
Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen.
Mocht het zo zijn dat jouw TV Box onverhoopt geen beeld geeft na het onderhoud, dan werkt een herstart van het modem én de TV Box. Kijk op onze handige Wiki hoe je het beste kunt herstarten: Reset uitvoeren op het modem.
Verandert er nog iets?
Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.
Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust in dit topic!
Is de internet verbinding via glasvezel in Enschede al hersteld? Ik heb nog steeds geen internet verbinding.
Locatie 7533 Enschede
Hoi @CBP78nl, de verbindingsproblemen zijn zeer zeker hersteld. De monteur heeft het op locatie kunnen oplossen! Mocht jij nog niet online gekomen zijn, dan kun je het beste het modem en de Media Converter herstarten:
Hoi @Markie13, het onderzoek is geopend en onze techneuten zijn de best mogelijke oplossing aan het bekijken. Normaliter is de verwerkingstijd gemiddeld vier tot zes dagen, maar het kan zijn dat hier extra tijd overheen gaat omdat het een hardnekkiger issue blijkt te zijn. Sorry voor het ongemak, maar ik beloof je dat we er alles aan doen.
Hoi @CBP78nl, de verbindingsproblemen zijn zeer zeker hersteld. De monteur heeft het op locatie kunnen oplossen! Mocht jij nog niet online gekomen zijn, dan kun je het beste het modem en de Media Converter herstarten:
Hallo Jason,
Het is gelukt. Overal de stekkers uit het stopcontact gehaald en even gewacht. Na een paar minuten de stekkers weer in het stopcontact gedaan. Media Converter, modem, ethernet switch en TV Box laten opstarten. En alles werkt weer.
Bedankt voor de info.
Met vriendelijke groet,
CBP78nl
Hoi @CBP78nl, kijk dat is nog eens goed nieuws, wat fijn dat het gelukt is!
Heel veel plezier met jouw verbinding en natuurlijk geen dank, jij bedankt voor je geduld en het bespreken van de oplossing.
Goede middag,
Alles werkt ook naar behoren nu en weer gemigreerd naar mijn Ubiquiti netwerk.
Thanks
Groet
Mark
Geweldig @Markie13, thanks voor het delen van deze mooie update!
Mocht je ooit nog eens hulp kunnen gebruiken, licht de Community dan zeker nog eens in. Zo kunnen we de deskundigheid van alle users gebruiken om elkaar te helpen!
Ik weet niet wat jullie gedaan hebben met die update maar de beeldkwaliteit is enorm verslechterd. Traag beeld. Al eens eerder gehad en toen moest de tv box worden omgezet van 60 naar 50hz om dit te verbeteren. Helaas nu het slechte beeld weer terug bij af. Box al gereset en gecontroleerd op 50hz maar vooral sport kijken is geen doen. Bedankt voor de update…
Hoi @R84, ik vermoed dat de problemen ontstaan zijn omdat de update wellicht nog niet helemaal geïnitialiseerd is, of omdat er ergens een obstructie ontstaan is vanuit de binnenkomende verbinding. Zou je het modem én de TV Box beide willen herstarten alsjeblieft? Dit kun je doen door deze 20 seconden stroomloos te houden, ik zie namelijk een paar haperingen aan de verbindingskant en die zijn vaak te herstellen met een herstart.
Wil je me laten weten zodra alles opnieuw opgestart is? Dan check ik meteen hoe de verbinding eruitziet!
Geweldig @Markie13, thanks voor het delen van deze mooie update!
Mocht je ooit nog eens hulp kunnen gebruiken, licht de Community dan zeker nog eens in. Zo kunnen we de deskundigheid van alle users gebruiken om elkaar te helpen!
Ik heb exact hetzelfde probleem. Misschien handig als ze bij de oplossing voor Markie13 kijken en een algemene handleiding schrijven, want zit nu al 2 maanden zonder werkende TV en alles blijft mis gaan.
Hoi @R84, ik vermoed dat de problemen ontstaan zijn omdat de update wellicht nog niet helemaal geïnitialiseerd is, of omdat er ergens een obstructie ontstaan is vanuit de binnenkomende verbinding. Zou je het modem én de TV Box beide willen herstarten alsjeblieft? Dit kun je doen door deze 20 seconden stroomloos te houden, ik zie namelijk een paar haperingen aan de verbindingskant en die zijn vaak te herstellen met een herstart.
Wil je me laten weten zodra alles opnieuw opgestart is? Dan check ik meteen hoe de verbinding eruitziet!
Hi Jason, ik heb alles uit en aangezet. Kan je checken of het nu klopt aan jullie kant?
vanavond ga ik het even testen met voetbal kijken :)
dank! Roel
Dankzij de update tv kastje afgelopen nacht liet dit kastje alleen maar de tekst error zien.
Dus power reset? Gegeven , en is de software aan het updaten gegaan.
Helaas hierna alle opnamen kwijt van de ingebouwde harde schijf.
En als ik overschakel naar een andere zender is het geluid zeker 5 seconden helemaal niet aanwezig.
Plus dat de bitstream zichtbaar veel minder is dan het al was, daar heb je dan een mooie oled tv voor gekocht.
Kortom ook ik ben niet blij met jullie nieuwe interface, en ga op zoek naar een andere provider als dit niet verbeterd wordt.
Hoe kan je nou iemand zo een update laten ondergaan, en de kwaliteit zoveel minder laten worden.
Ik zal nogmaals alles gaan resetten, maar verwacht geen verbeteringen.
Jammer al sinds 2015 dit abb. Vanaf de Vodafone tv tijd, en nu na 6 jaar op zijn slechts.
Hoi @R84, bedankt voor je update! Ik zie bij zowel het modem, als bij de TV Box de correcte, meest recente firmware builds staan dus dat staat helemaal goed. Hoe is het avondje Champions League je bevallen? Is de beeldkwaliteit beter dan voorheen? Kun je mij in een privébericht laten weten hoe het gegaan is, dan pak ik dit morgen voor je op. Thanks!
Hoi @Miloclempy, ik snap je sentiment helemaal en het is natuurlijk niet prettig wanneer je een opeenstapeling van issues hebt. Zou je alle stappen in onze Wiki willen doornemen, alsjeblieft:
Mocht het ook daarna nog niet gelukt zijn, maak dan een eigen topic aan dan kunnen we het los houden van deze specifieke updates.
Dit topic gaat nu opt slot.