Skip to main content

Ik keek altijd graag tv programma's van de BBC terug. Maar nu kan dat niet meer. 

Is dat bij iedereen zo?

Zo ja, waarom is deze functionaliteit zonder aankondiging uit de dienst verdwenen?

 

 

Hallo @Meppel7943  Wat staat er in de Zenderlijst?

Het wil nog wel eens veranderen maar kan ook zijn dat je even opnieuw moet opstarten?


Ik had al opnieuw opgestart voor mijn post. Helaas.


Hi @Meppel7943, super goed dat je aan de bel trekt zodat ik je kan helpen! Top dat @CrisTien jou ook al heeft voorzien van de zenderlijst. Ik hoor graag van je om welke BBC-zenders het gaat. Niet al deze zenders zijn namelijk terug te kijken. 

Mocht het een zender betreffen waarbij op de zenderlijst wel staat dat Terug Kijken mogelijk is, dan wil ik je vragen om een powerflip uit te voeren. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en hierin zie ik dat het modem al meer dan 50 dagen onafgebroken aan staat, dus stel ik voor om de volgende handeling te verrichten:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Laat je weten of dit heeft geholpen en om welke zenders het gaat? Dan kijk ik graag verder met je mee! 😊


Hoi Lisa,

Wij kijken via de T-mobile app. Het gaat om het programma ‘escape to the country’. Die kon ik heerlijk terug kijken. Nu ineens niet meer.

Ik wil best ons modem een keer opnieuw opstarten. Ik ben wel benieuwd naar de reden daarvoor? 

Eergisteren heb ik wel een filmpje gemaakt van niet synchroon lopend beeld en geluid. Waar kan ik die heen mailen?

 

Met vriendelijke groet, Gijs


Hi @Meppel7943, dankjewel voor deze razendsnelle reactie! Goed om te weten dat het hier om de Smart TV App gaat. Ik zie dat het programma dat je noemt, te zien is op BBC One en hierop is Terug Kijken jammer genoeg niet mogelijk. Zojuist heb ik aan onze tv-specialisten gevraagd of dit onlangs is veranderd, zodat ik je hier duidelijkheid over mee kan geven. 

Wat betreft jouw opmerking over het opstarten van het modem: dit kan ervoor zorgen dat fouten die zich in de loop van tijd hebben opgehoopt in de verbinding eruit worden gehaald. Deze is dan als het ware weer 'schoon'.

Super dat je een filmpje hebt gemaakt waarin te zien is dat het beeld en geluid niet synchroon loopt. Deze mag je ook uploaden naar WeTransfer en dat je hier dan de link met mij deelt. Kan je hierbij ook aangeven om welke zenders / programma's het gaat en op welke datum en op welk tijdstip je dit hebt bekeken? Dan kan ik het verder voor je doorzetten! 💪


https://we.tl/t-mciOGxBFSj

 

Werkt dit?

 

Groet, Gijs


Hi @Meppel7943, perfect! Dit werkt zeker en op dit filmpje is het probleem duidelijk zichtbaar. Ik zie dat het een programma van RTL 4 betreft. Kan jij nog aangeven welk programma dit was en hoe laat je hier eergisteren naar keek? Merci! 


20220605_140345 niet synchroon beeld en geluid

 

Groet, Gijs


Hi @Meppel7943, deze tweede link kan ik niet inzien! Is dit een ander filmpje? Als je mij nog van de overige informatie kan voorzien, dan kan ik met dit filmpje aankloppen bij onze technische dienst. 


Hoi, het is geen tweede link maar de naam van het filmpje met daarin de datum en tijd waarom je vroeg. 😃


Kijk, helemaal super @Meppel7943! 🎈 Ik heb het zojuist voor je doorgezet en mijn collega gaat er meteen mee aan de slag. Dankjewel voor de moeite. Mocht je nog andere voorbeelden hebben, dan mag je die altijd doorzetten. Hopelijk komen mijn collega's zo sneller tot de eindfix. 


Hi @Meppel7943, ik wil je graag laten weten dat ik een terugkoppeling heb vanuit mijn collega's over het Terug Kijken van BBC One! Zij hebben aangegeven dat het nooit mogelijk was om BBC One terug te kijken. Waarom jij dit eerder wel kon Terug Kijken, durf ik niet te zeggen. Maar dit is onlangs niet veranderd, maar altijd al zo geweest.


Hoi Lisa,

Bedankt voor je reactie. Vreemd, ik weet het zeker maar nu begin ik ook te twijfelen. Misschien hebben ze het programma van zender verwisseld.. dat het eerst op BBC First was of zoiets..

Ik wacht geduldig op het oplossen van het niet-synchrone geluid.

 

Groet, Gijs


Hi @Meppel7943, dit zou inderdaad kunnen! Ik hoop dat je telkens op tijd de afleveringen kunt kijken, zodat je het niet hoeft te missen. Heel erg bedankt voor jouw geduld. Hier wordt nog steeds hard aan gewerkt en wij hopen echt dat de oplossing nabij is. Geef je het hier aan, zodra je probleemvrij bent? Dan ga ik aan de slag met een vergoeding! 


Hoi even een teken van leven omdat het probleem nog steeds voortduurt. Is er al zicht op wanneer het zal zijn opgelost? Een concrete tijds indicatie aub.

 

Groet, Gijs


Hi @Meppel7943, ik ben heel blij dat je dit aangeeft! Het synchronisatie issue is sinds vorige week helemaal verholpen, dus ik vind het heel rot dat dit bij jou nog niet het geval is. Kan je aangeven op welke zenders je dit nog ervaart, inclusief datum/tijdstip en de naam van het programma? Dan zet ik dit per direct door naar mijn collega's van de technische dienst. 


Hoi Lisa, 

Ik heb er niet echt op gelet maar dit ticket zit in mijn hoofd. Ik informeerde omdat ik maar niets hoorde. Jammer dat we via de TV app geen bericht hebben ontvangen dat het opgelost zou moeten zijn. Had ik er meteen op kunnen letten.

 

Ik zal er de komende dagen eens op letten en je volgende week iets laten weten.

 

Groet, Gijs


Hi @Meppel7943, super fijn als je dit wilt gaan checken! Excuses dat dit niet met jou gedeeld is. Omdat het probleem bij zoveel klanten speelde, hebben wij dit niet aan iedereen individueel kunnen laten weten. Goed dat je aangeeft dat je hiervan graag een update had ontvangen, want dan zorg ik dat jij die de volgende keer ontvangt. Voor nu een heel fijn weekend en ik hoor het graag van je. 


Helaas, het leek opgelost maar vanavond op ned 2. Ik heb een filmpje kunnen maken. 

Ik begin wel het einde van mijn begrip te zien..

 

Groet, Gijs


Hi @Meppel7943, jeetje - dit is inderdaad zeker niet de bedoeling! Zou je het filmpje hier via een WeTransfer-link kunnen delen? Dan zorg ik heel graag dat dit wordt onderzocht. Gaat het hier echt weer om het beeld en geluid dat niet synchroon loopt of speelt er ook nog iets anders? Ook hoor ik graag of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Als je hierop terug kan komen, dan ga ik hier direct achteraan! 💪