Skip to main content

Sinds ik naar Odido ben overgestapt, moet ik bijna elke dag mijn tv-box helemaal starten omdat hij geen internetverbinding kan vinden terwijl die er wel is. Na opstarten werkt het prima, maar het is erg vervelend. Dat had ik bij KPN niet.

Daarnaast is het tv-geluid vaak erg zacht, soms weer hard, kan volume niet hoger krijgen of aanpassen.

Beide problemen van Odido kom ik veel tegen op internet, ik vraag me af of jullie dit op kunnen lossen?

Hi @Fetze, welkom op onze Community!

Ik ben voor je gaan kijken en zie dat je de Mediabox via wifi verbonden hebt. Zou je hem bedraad kunnen aansluiten en kijken of dit het oplost? Daarnaast ben ik benieuwd of het helpt, als de volume zacht is, als je via de Google Assistent knop op de afstandsbediening drukt en “Max volume” zegt tegen de afstandsbediening. Laat je weten of dit het voor je oplost?

  


Dank je wel, Tommie,

Bedraad aansluiten werkt niet: jullie installateur heeft het modem in de meterkast op de begane grond geïnstalleerd; mijn woning ligt op de eerste verdieping. Anders kon volgens hem niet. Jullie hebben al wifi-versterkers gestuurd.

Het geluid hangt van de dag af. Soms is het goed, soms werkt het slecht. Met Google Assistent of via de volumeknop staat hij al op het maximale volumen.


Wat je kunt doen is een lange Cat7 kabel kopen voor tussen het ONT en modem @Fetze. Als je dan die kabel naar boven trekt dan kun je het modem ook op de eerste verdieping zetten. 


Dat gaat niet: de monteur heeft de modem niet in mijn woning geplaatst, maar provisorisch een verdieping lager in de meterkast van het appartementencomplex buiten mijn woning. Daar zitten zo'n 10 meter en twee deuren tussen...


Hoi @Fetze, ik denk graag in oplossingen! 😊 Is het mogelijk om op je tv de Odido TV App te installeren? Op onze website kun je meer informatie vinden voor welke apparaten dit geldt: Odido TV App installeren | Odido. Als dit mogelijk is, hoor ik graag of dit voor verbetering zorgt! Groetjes, Ishana


Ik kan op mijn tv geen apps installeren en het probleem blijft nog steeds. Soms moet ik de tv-box meerdere keren opnieuw opstarten. Daarnaast vraagt hij om de haverklap om de pincode, waar is dat goed voor?

 

Ik wil gewoon mijn tv aan kunnen zetten en gelijk tv kijken zoals voorheen bij KPN nooit een probleem was. 


Wordt dit nog opgelost? Het probleem is sinds ik een jaar geleden overstapte naar jullie. Een antwoord zou fijn zijn. Op Google zie ik dat veel meer van jullie klanten exact ditzelfde probleem met jullie tv-box hebben.


De hele situatie is een beetje lastig @Fetze, wij kunnen er namelijk niks aan doen dat het modem niet in je huis staat. Hiervoor zou je de aansluiting naar binnen moeten laten trekken. Hierdoor loop je gewoon tegen dit soort problemen aan te hikken. 

Kan je eens een volledige powerflip uitvoeren? Zie dat het modem al bijna 200 dagen aan staat.

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 


Hoezo kunnen jullie daar ‘namelijk niks aan doen’?? Jullie eigen monteur heeft dat modem buiten mijn huis gemonteerd!! Ik vermoed uit gemakzucht. Terwijl ik hem - logischerwijs - gewoon binnen in mijn eigen huis wou, net als toen bij KPN, maar dat deed ‘hij niet.

Bovendien lijkt het me sterk dat dit de oorzaak is. Even zoeken op Google laat zien dat veel van jullie klanten ditzelfde probleem hebben. Googlen jullie jezelf eigenlijk wel eens, om te zien hoeveel klachten hierover bestaan bij Odido?

Ok, ik herstart de boel weer eens, maar betwijfel of er dan een wonder geschiedt. Bij mijn vorige provider had ik nooit problemen… 


Maar waarom kun je het modem zelf niet naar boven brengen dan @Fetze? Kan je mij een schets geven van de situatie? Dan kan ik met je meedenken. 


Dank je Tommie. Het modem heeft jullie technicus geïnstalleerd in de meterkast net achter de voordeur van het appartementencomplex op de eerste verdieping. Vanaf daar ga je een trap omhoog, naar links, naar de deur van mijn appartement waar ik woon. De technicus wou het modem niet in mijn huis installeren. 


Hoi @Fetze, ik help je graag verder! Als ik het goed begrijp, had je hiervoor KPN en was de modem toen wel geïnstalleerd in je woning? Als dit het geval is, kun je het modem verplaatsen. Mocht dit niet lukken, hoor ik het graag! Groetjes, Ishana


Nee, dat kan niet want met jullie heb ik glasvezel, met KPN niet. Het glasvezel gaat naar de meterkast en jullie monteur kon/wou dat niet verleggen naar mijn woning.


Gaat er een internetkabel van de meterkast naar de woning @Fetze


Ja, gewoon de kabel die KPN gebruikte, maar geen glasvezel.


De DSL kabel bedoel je? Ook geen ehternet kabel @Fetze? Dus als ik het goed begrijp komt de glasvezel binnen in de meterkast, daar is het glasvezelkastje gemonteerd en ook het modem geplaatst. Is er een mogelijkheid om een ethernetkabel vanaf het glasvezelkastje (ONT) naar de woning te trekken?


Zou de buis van de kpn kunnen gebruiken om een ethernet door te trekken, maar als de koper lijn van kpn nog niet afgesloten is mag niet. En als de wel afgesloten is, eerst bij kpn navragen. Want het is zover ik weet van hun


Ok, ik ga het eens bekijken wat dat extra gaat kosten. 


Reageer