Skip to main content

Ik moet elke dag mijn tv-box herstarten omdat hij het internet niet vindt; geluid tv is te zacht

  • 19 July 2024
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Sinds ik naar Odido ben overgestapt, moet ik bijna elke dag mijn tv-box helemaal starten omdat hij geen internetverbinding kan vinden terwijl die er wel is. Na opstarten werkt het prima, maar het is erg vervelend. Dat had ik bij KPN niet.

Daarnaast is het tv-geluid vaak erg zacht, soms weer hard, kan volume niet hoger krijgen of aanpassen.

Beide problemen van Odido kom ik veel tegen op internet, ik vraag me af of jullie dit op kunnen lossen?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Fetze, welkom op onze Community!

Ik ben voor je gaan kijken en zie dat je de Mediabox via wifi verbonden hebt. Zou je hem bedraad kunnen aansluiten en kijken of dit het oplost? Daarnaast ben ik benieuwd of het helpt, als de volume zacht is, als je via de Google Assistent knop op de afstandsbediening drukt en “Max volume” zegt tegen de afstandsbediening. Laat je weten of dit het voor je oplost?

  

Dank je wel, Tommie,

Bedraad aansluiten werkt niet: jullie installateur heeft het modem in de meterkast op de begane grond geïnstalleerd; mijn woning ligt op de eerste verdieping. Anders kon volgens hem niet. Jullie hebben al wifi-versterkers gestuurd.

Het geluid hangt van de dag af. Soms is het goed, soms werkt het slecht. Met Google Assistent of via de volumeknop staat hij al op het maximale volumen.

Reputatie 7
Badge +9

Wat je kunt doen is een lange Cat7 kabel kopen voor tussen het ONT en modem @Fetze. Als je dan die kabel naar boven trekt dan kun je het modem ook op de eerste verdieping zetten. 

Dat gaat niet: de monteur heeft de modem niet in mijn woning geplaatst, maar provisorisch een verdieping lager in de meterkast van het appartementencomplex buiten mijn woning. Daar zitten zo'n 10 meter en twee deuren tussen...

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Fetze, ik denk graag in oplossingen! 😊 Is het mogelijk om op je tv de Odido TV App te installeren? Op onze website kun je meer informatie vinden voor welke apparaten dit geldt: Odido TV App installeren | Odido. Als dit mogelijk is, hoor ik graag of dit voor verbetering zorgt! Groetjes, Ishana

Reageer