Skip to main content

ik moet iedere morgen mijn android TV box herstarten. hij wil anders geen verbinding maken met het Odido wifi netwerk terwijl mijn Telefoon , tablet, TV en andere apparaten dit wel doen.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn.?

Ik heb aangegeven om het grondig te onderzoeken @dRichardK, ook heb ik de werkbonnen in het ticket gezet zodat ze dit gemakkelijk kunnen ophalen. 


Ik heb aangegeven om het grondig te onderzoeken @dRichardK, ook heb ik de werkbonnen in het ticket gezet zodat ze dit gemakkelijk kunnen ophalen. 

Prima,

Laten we dan meteen afspreken dat als het nu niet verholpen wordt ik per september zonder probleem van het abonnement af kan.

Het is nl vanaf 18 mei nog geen moment goed geweest.


Dat vind ik goed @dRichardK, ik hoop dat we het kunnen oplossen maar als dat niet het geval is dan zal ik het contract voor je opzeggen. 


Dat vind ik goed @dRichardK, ik hoop dat we het kunnen oplossen maar als dat niet het geval is dan zal ik het contract voor je opzeggen. 

Enig idee wanneer dit opgepakt wordt? ik heb er nu weer een probleem bij, bijna iedere morgen moet ik de pincode voor de TV box moet invoeren. Geen idee waar dit nu weer vandaan komt. Een complete herstart van de TV box heeft 1 dag geholpen


Dat vind ik goed @dRichardK, ik hoop dat we het kunnen oplossen maar als dat niet het geval is dan zal ik het contract voor je opzeggen. 

Gaat er nog iemand iets ondernemen?? Ik heb nu bijna 3 weken niks meer vernomen.


Het is een tijdje goed gegaan, maar nu heb ik toch weer iedere morgen een TV Box die geen verbinding wil maken met het netwerk via wifi. Ik moet dan telkens de TVbox herstarten en dan pakt hij direct de verbinding wel op. ander netwetwerk apparatuur heeft wel gewoon verbinding met hetzelfde wifi punt

Ja het signaal is prima, de snelheid nog steeds niet. Trouwens ook niks meer gehoor van de openstaande actie.


Ik heb aangegeven om het grondig te onderzoeken @dRichardK, ook heb ik de werkbonnen in het ticket gezet zodat ze dit gemakkelijk kunnen ophalen. 

Zit er al schot in de zaak, ik hoor nl niks meer.


Hey @dRichardK, het ticket is gesloten omdat je eigen router/switch aangesloten is. Wel zie ik terug dat het alleen maar om wifi gaat, is de snelheid bedraad wel goed? 


Hey @dRichardK, het ticket is gesloten omdat je eigen router/switch aangesloten is. Wel zie ik terug dat het alleen maar om wifi gaat, is de snelheid bedraad wel goed? 

Uh ik gebruik gewoon de Zyxel T-56. Waarom zou het ticket gesloten zijn?. De problemen zijn helemaal niet opgelost.

En nee, bedraad is het ook niet stabiel en snel, hiervan heb ik ook al meerdere keren screenshots gestuurd.bedraad kom ik ook niet boven de 1gb terwijl ik toch bijna 2 gb zou moeten halen

Achter de zyxel hangt wel een Fritzbox mocht je dat bedoelen.

Maar als ik deze verwijder, wordt de verbinding/stabiliteit niet beter. En blijft het probleem van slechte wifi bestaan. De snelheid en stabiliteit verbetert dus helemaal. Schommelend van 200Mbps tot 1600Mbps. Dit hebben de 4 of 5 monteurs zelf ook kunnen vaststellen.

Mijn snelheid is dus niet stabiel en haal ik de 2gb snelheid niet

op 21 augustus geef je nog aan het grondig te onderzoeken. een ticket sluiten vind ik niet grondig onderzoeken.

Opnieuw een monteur langs sturen heeft geen enkele zin, Deze kunnen helemaal niks, ze kunnen alleen zelf constateren dat mijn snelheid traag is. Een oplossing hebben ze niet.

Ik heb nu al vanaf 6 juni (begin contract) problemen die ik voorheen nooit had. Het enige wat veranderd is in de Zyxel T-56

Ik moet toch gewoon een goede verbinding via Wifi kunnen hebben Met de fritzbox snap ik dat er storing kan optreden, maar de wifiverbinding is dus ook niet stabiel als in de fritzbox uit zet en los koppel. Het probleem zit toch echt in de T-56 of de lijn.

Ook dit hebben de monteurs vastgesteld.

 

 

 

 


De monteurs hebben alleen de wifi getest zie ik @dRichardK. Het zou onderzocht worden, echter is dit geconstateerd. Als er eigen apparatuur gezien wordt dan pakken de techneuten het niet op. Zou je het modem eens willen resetten, geen enkel apparaat laten koppelen alleen een laptop en nogmaals een bedrade speedtest willen doen?  


Hoe vaak moet ik dit nog doen ik heb 3 modems getest met en zonder achterliggende apparatuur. Dus helemaal niks eraan enkel een laptop of mobiel met goede chipset die hoge snelheid aan kan?.


Dit heb ik bijna ieder dag terwijl alle ander apparatuur in de  woonkamer gewoon kan verbinden met de WIFI. Heeft de Android TVbox van Odido altijd dit probleem. Als ik de app via de TV open is er niks aan de hand en opend gewoon. Ook is deze verbinding stabieler dan via de TVbox deze  valt nog wel eens weg. De TV (Odido app) heeft wel verbinding met het Wifi netwerk. Terwijl ze dus naast elkaar staan.

 


@dRichardK Ik begrijp je sentiment, maar ik moet je echt vragen om te testen zonder randapparatuur. 

Ik heb nogmaals jouw verbinding gemeteten en zie heel veel apparatuur aangesloten op LAN 1. Misschien is het sowieso een idee om dit meer te verdelen?

Daarnaast wil je vragen om ook het modem en het ONT nog eens een herstart te geven. Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan ga ik gelijk opnieuw het modem uitmeten! 


@dRichardK Ik begrijp je sentiment, maar ik moet je echt vragen om te testen zonder randapparatuur. 

Ik heb nogmaals jouw verbinding gemeteten en zie heel veel apparatuur aangesloten op LAN 1. Misschien is het sowieso een idee om dit meer te verdelen?

Daarnaast wil je vragen om ook het modem en het ONT nog eens een herstart te geven. Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan ga ik gelijk opnieuw het modem uitmeten! 

ik heb gisteren alles er weer afgehaald, alles herstart. Dus ook de ONT. Dus alleen de Zyxel T-56 als netwerk. Verder was er geen wifi netwerk actief. Het modem overigens staat niet in een kast

Conclusie zonder randapparatuur, is snelheid beneden 1 meter van het modem 1529Mbps (vind ik prima)

10 meter van het modem 1119. Mbps (vind ik slecht)

1e etage naast het eerst Smart Wifi punt en 6 meter van het modem (alle lampjes branden groen en de verbinding is prima volgens de Mpro mesh app en de wifi analyser app 236 Mbps (is dit Mesh ?)

 

2e etage 2e smartwifi punt  3 meter verwijderd van de 1e smartwifi punt 152 Mbps

Dit alles gemeten met een Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, dual-band, Wi-Fi Direct  dus kan hoge snelheden aan.

De smart wifi punt hangen dus met flinke overlap dicht elkaar in de buurt in een open ruimte (trapgat).

IIk heb het idee dat het Hele Mesh verhaal niet werkt. En ja ik heb ze zowel via kabel als wifi aan het modem gekoppeld. Ik zie groene lijntjes in de Mpro app dus de verbinding zou prima moeten zijn.Maar ja ik ben gewend dat Mesh overal dezelfde snelheid is.

Wat ik al eerder schreef ook de monteurs hebben zelf gezien dat het netwerk totaal niet stabiel is.

Alle kabels zijn vervangen voor snellere Cat 7 kabels, maar ook dit heeft niet bijgedragen aan een stabiel internet.

ik kan nu 1529Mbps meten op 1 meter van het modem, maar 10 seconden later kan dit ineens 900Mbps zijn met of zonder kabel. Het feit blijft dat Odido internet niet stabiel is. Ik heb hier voor exact hetzelfde configuratie gehad, maar dan met Ziggo ook met smart wifi punten. en als extra ondersteuning de Fritzbox, (omdat niet alles op 1 modem aangesloten kan worden). En toen werkte alles prima. Ik ben ervan overtuigd (en dat waren de monteurs ook) Het ligt niet aan mijn apparatuur, maar aan het netwerk buiten mijn woning. Ik ben er nu eigenlijk wel een beetje klaar mee. Het heeft nog geen week zonder problemen gewerkt. Sinds ik nu bij Odido zit. Dus ik wil jullie nog 14 dagen de tijde geven om mijn snelheidsproblemen op te lossen Monteurs sturen voor in huis gaat niet helpen.

Ik zal vanmiddag even over 16:00 een bericht je sturen zodat je het modem kan uitlezen.

mocht het binnen 14 dagen niet opgelost worden wil ik toch echt van het abonnement af zoals ik hier al eerder aangaf.


Graag even een bevestiging naar mijn proton mail adres (zie profiel)  dat ik per 18 oktober kan overstappen zonder extra kosten naar KPN.. Dan ga ik dat ingang zetten. Ik ben er na  4 maanden aanrommelen wel klaar mee.


@Tommie van Odido @Teresa van Odido zie bericht 21-8-2024

 


Voor een bevestiging moet ik het contract opzeggen @dRichardK, je hebt hierbij mijn bevestiging dat ik het contract per direct voor je op kan zeggen omdat wij het niet binnen 30 dagen hebben kunnen oplossen. 


ik ga naar KPN en zal via de opzeg service het abonnement beëindigen. Kan dat toch? @Tommie van Odido @Teresa van Odido 


Wat bedoel je precies met opzegservice @dRichardK? Overstapservice bedoel je? Dan wordt de afkoopsom wel getriggerd, dan zou je mij een seintje moeten geven als je dit hebt gedaan. Of ik kan hem per X datum voor je opzeggen, dan moet je nieuwe provider op dat moment aangesloten worden.


Wat bedoel je precies met opzegservice @dRichardK? Overstapservice bedoel je? Dan wordt de afkoopsom wel getriggerd, dan zou je mij een seintje moeten geven als je dit hebt gedaan. Of ik kan hem per X datum voor je opzeggen, dan moet je nieuwe provider op dat moment aangesloten worden.

Oke dat laatste, zeg hem maar voor 18 oktober op, dan heb ik ruim de tijd om alles te regelen. Laat ik KPN op 18 oktober de lijn overnemen.


Oke, dus ter bevestiging @dRichardK, ik zeg het abonnement per 18-10-2024 op. Correct? 


Oke, dus ter bevestiging @dRichardK, ik zeg het abonnement per 18-10-2024 op. Correct? 

Correct.


Ik heb het contract per 18-10 voor je opgezegd @dRichardK, je ontvangt hier nog een bevestiging van! 


Ik heb het contract per 18-10 voor je opgezegd @dRichardK, je ontvangt hier nog een bevestiging van! 

super bedankt.


Hoe laat zal de 18e oktober mijn signaal vrij komen voor (KPN) de nieuwe provider?.

Kan ik daar iets van een melding van krijgen. Of gaat dit vanzelf, en merk ik vrijdag vanzelf dat ik geen internet meer heb?.


Reageer