Skip to main content

ik moet iedere morgen mijn android TV box herstarten. hij wil anders geen verbinding maken met het Odido wifi netwerk terwijl mijn Telefoon , tablet, TV en andere apparaten dit wel doen.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn.?

16:55 weer geen wifi.Althans de android tv box wil geen verbinden maken. Ik heb nog een fritz.box en daar lukt de verbinding wel. Deze zit met een kabel aan de T56.

Er is misschien wat mis met de wifi van de T56. Dit is al een nieuwe box maar helpen doet het niet.

21:15 wifi Signaal valt weg

00:57 signaal weg

9:00 geen wifi wel internet via kabel.

Ik denk dat iedere keer het wifi netwerk van de T56 weg valt. Een andere Fritz.box aangesloten op de LAN Poort van de T56 werkt wel. Beide signalen zijn nagenoeg even sterk. Het signaal is ook niet weg van de T56 maar je kunt gewoon geen verbinding meer met het SSID van Odido maken..

Hoi @dRichardK, heel handig dat je zo'n uitgebreide situatieschets kon geven, dat helpt heel erg! Allereerst raad ik je inderdaad aan om in combinatie met de Zyxel modems slechts 2 Wifi-punten te gebruiken. Ik verwacht dat de stabiliteit van het netwerk hiermee een stuk beter wordt. Wel is het natuurlijk belangrijk dat je nog overal in huis een goed en sterk Wifi netwerk hebt. Is het anders mogelijk om Wifi-punt 3 weg te halen, en Wifi-punt 4 bekabeld aan te sluiten op Wifi-punt 2? Zo heeft Wifi-punt 4 een stuk snellere verbinding en verwacht ik dat dit genoeg dekking zal leveren in je volledige huis.

Geef het gerust aan als je zelf nog ideeën hebt, we sparren graag met je om dit volledig op te lossen!

17:10 tvbox ontvangt geen internet. Tvbox herstarten helpt.

@dRichardK Goed dat je dit gelijk bij ons meldt en fijn dat de herstart het probleem heeft verholpen! 

Mocht dit vaker blijven voorkomen, laat je het mij dan weten. Dan kijk ik nog eens met je mee! 

Ik heb inmiddels een test uitgevoerd door 1 wifi punt ertussen uit te halen. Dit heeft de stabiliteit wel enigsinds verholpen. Maar heb toch zo nu en dan een Wifi onderbreking op de T-56. Bij de aangesloten Fritzbox blijft overigens wel gewoon internet acces via wifi mogelijk. Dus het lijkt erop dat de T-56 ergens door gestoord wordt op het Wifi netwerk. Ik heb een Somfy Tahoma en een andere Zigbee homebase. Het lijkt er dus op dat de T-56 problemen heeft met smarthome apparatuur. Lees ik ook op het internet trouwens

Ik wil jullie daarom vragen mij eem T-54 toe te sturen zodat ik kan uittesten of deze wel met smarthome apparatuur overweg kan. En omdat ik lees dat deze niet deze problemen heeft.

Ik zie zo nergens staan wat voor verbinding je hebt. 

Kun je niet alleen de fritzbox gebruiken?

(Als je glasvezel hebt)

Ik heb glasvezel. Ik heb de Fritz.box aangesloten omdat ik apparatuur heb die nog op de Fritz.box SSID is aangesloten. Maar deze fritz.box is al wat ouder en ondersteund geen wifi6.

Oke, storen de wifi's elkaar niet?

Heb je al perse de wifi 6 nodig?

Zelf heb ik eigenlijk nog geen apparaten die het ondersteunen...

Oke, storen de wifi's elkaar niet?

Heb je al perse de wifi 6 nodig?

Zelf heb ik eigenlijk nog geen apparaten die het ondersteunen...

Nee die storen elkaar niet zitten beide op en ander kanaal en heb dit soort config al jaren. Voorheen ook bij T-Mobile 2022 en daarvoor. Ik heb de Fritzbox ook een dag uitgezet om te zien of dit enig effect had. Maar dat had geen positief effect. Het wifi signaal van de T-56 is overigens prima en sterk genoeg, maar valt regelmatig op een soort vaste tijdstippen uit. De fritzbox blijft dan gewoon Wifi en internet doorgeven terwijl deze toch verbonden zit aan de T-56. Het vaste bekabelde internet valt soms wel helemaal weg.

Met het oog op de toenemende vraag naar internet op diverse apparaten is het wel degelijk aan te bevelen om te kijken naar de nieuwe standaard. De slimmere techniek van de WiFi 6 standaard komt ook apparaten voor de andere generaties WiFi ten goede door een slimmer verbruik van de beschikbare bandbreedte. Bij mij werkt blijkbaar de T-56 niet zoals het zou moeten. Met de T-54 heb ik daar voorheen nooit last van gehad. Dus vandaar dat ik vraag op deze mij toe te sturen. zodat ik deze kan uittesten. Aangezien mijn Fritzbox nergens last van heeft lijkt het in de T-56 te zitten. En dat is precies wat ik op diverse fora lees.

Daarnaast heb ik als ik alleen de Fritzbox zou gebruiken nog weer extra wifi punten nodig ik woon in een nieuwbouw woning waardoor het signaal niet helemaal tot boven op de zolder kan komen.

Oke, duidelijk.

Van die wifi6 is inderdaad wel waar.

Alleen blijkt de implementatie in de Odido T56 niet zo goed lijkt.

Lees veel problemen met de T56 die de T54 niet heeft.

Gelukkig heb ik nog een T54….

19:28 internet valt helemaal uit Zyxel moet opnieuw opstarten..

Misschien toch een eigen router overwegen?

Met een firmware die niet aan alle kanten geknepen is, en wel gewoon werkt….

19:45 weer het netwerk weg. ONT herstart..

T-56 geeft geen wifi signaal

20:00 het werkt eindelijk weer ONT en T-56 herstart.

Dit begint wel vervelend te worden.. 🤨

20:30 weer het internet eruit.

Alles weer herstarten. Kost weer 5 minuten.

Misschien toch een eigen router overwegen?

Met een firmware die niet aan alle kanten geknepen is, en wel gewoon werkt….

Nou ik vind dat Odido gewoon moet zorgen voor goedwerkende apparatuur. En mij zolang niet werkt moet compenseren..ik heb al vanaf dag één problemen.

22:45 weer de  wifi signaal van de T-56 weg

Ik vraag me af of Odido inmiddels ene goed beeld heeft m.b.t. de wifi problemen i.c.m het T-56 modem.

evt icm met smarthome apparatuur. Ik ervaarde gisteren avond 8-7-2024 de ergste avond. Meerdere keren viel de wifi van de T-56 weg

Kunnen jullie zien of mijn aangesloten apparatuur icm de KPN verbinding in orde is. of wel kunnen jullie mijn netwerk eens goed onder de loep nemen? @Tommie van Odido @Teresa van Odido @Cal van Odido 

Ik lees veel topics hier die allemaal een wifi probleem hebben met de T-56. Ligt dat nou aan de klant of aan de T-56?. ik wil graag uitsuiten dat ik iets verkeerd heb gedaan.

1. ONT kastje niet goed icm KPN
  2. Smarthome apparareten die storen op het Wifi netwerk. (Deurbellen Somfy e.d)
  3. Automatisch kanaal uitzetten.
  4. Gasten netwerk SSID gelijkhouden
  5. Modem naar fabrieksstand
  6. ONT kastje herstarten

Hoi @dRichardK, het klinkt inderdaad alsof dit een hardnekkig probleem is in combinatie met bepaalde apparaten! Als je alle mogelijke opties van de Wifi op het modem wil uittesten, zou je nog het beveiligingsprotocol van de Wifi omlaag kunnen zetten, bijvoorbeeld naar WPA-2. Het zou kunnen dat bepaalde apparaten niet goed overweg kunnen met de manier waarop het modem WPA-3 implementeert. Daarnaast kan je nog overwegen om bandsteering uit te zetten waardoor het gecombineerde 2.4 en 5 ghz netwerk wordt gesplitst naar twee netwerken, alleen zou ik dit niet aanraden in combinatie met draadloze Wifi-punten.

Ik stuur je ook graag een T-54 modem op, alleen kunnen de LAN poorten van de T-54 maximaal 1 Gbit/s aan. Via de Wifi is de maximale snelheid wel nog steeds 4.8 Gbit/s. Mocht je dit helemaal prima vinden dan kan ik direct een T-54 modem voor je bestellen. 🙂

Hoi @dRichardK, het klinkt inderdaad alsof dit een hardnekkig probleem is in combinatie met bepaalde apparaten! Als je alle mogelijke opties van de Wifi op het modem wil uittesten, zou je nog het beveiligingsprotocol van de Wifi omlaag kunnen zetten, bijvoorbeeld naar WPA-2. Het zou kunnen dat bepaalde apparaten niet goed overweg kunnen met de manier waarop het modem WPA-3 implementeert. Daarnaast kan je nog overwegen om bandsteering uit te zetten waardoor het gecombineerde 2.4 en 5 ghz netwerk wordt gesplitst naar twee netwerken, alleen zou ik dit niet aanraden in combinatie met draadloze Wifi-punten.

Ik stuur je ook graag een T-54 modem op, alleen kunnen de LAN poorten van de T-54 maximaal 1 Gbit/s aan. Via de Wifi is de maximale snelheid wel nog steeds 4.8 Gbit/s. Mocht je dit helemaal prima vinden dan kan ik direct een T-54 modem voor je bestellen. 🙂

WPA-2 wat ik nog vergeten in mijn lijstje 😂. die bandsteering kan ik niet uitzetten. misschien wel het gastennetwerk.

Maar ik zou het denk ik toch opprijs stellen om de T-54 te ontvangen en deze uit te testen. Mijn gezin wordt helemaal gek van het telkens uitvallen van de wifi. mijn vrouw werkt vaak thuis en vergaderd vel via Teams het is dan stront vervelden als ze geen netwerk heeft. tuurlijk ik moet nog een bekabeld netwerk aanleggen. Mocht de T-54 geen oplossing bieden stuur ik hem gewoon weer retour.

Reageer