Skip to main content

iedere morgen restarten android TV


ik moet iedere morgen mijn android TV box herstarten. hij wil anders geen verbinding maken met het Odido wifi netwerk terwijl mijn Telefoon , tablet, TV en andere apparaten dit wel doen.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn.?

104 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dRichardK, goed dat je dit aangeeft!

Ik neem aan dat het gaat om onze Mediabox? Kan je hem eens bekabeld aansluiten direct op het modem? Ik ben benieuwd of hij dan wel een goede verbinding heeft! 

@Tommie van Odido mijn excuses dat ik me hier even tegen aan bemoei, maar dit probleem lijkt erg op waar wij ook last van hebben. Kijken of het met een netwerk kabel wel gaat, gaat wel een beetje voorbij aan het feit dat het ook via wifi moet werken.

@dRichardK Zou je kunnen aangeven hoe je setup is: Hoeveel meter is je mediabox van de router? Waar heb je je mediabox geplaatst, staat/hangt hij achter je TV?

Wellicht kun je ook even wat settings te checken en/of te veranderen? Zoals de Standby op Nooit en de eco stand uit?

Daarnaast werd mij verteld dat mijn verbinding nog op DSL stond (tijdens het monteur bezoek dat geregeld werd door collegas van Tommie).

Ook heb ik inmiddels voor de zekerheid 2 nieuwe mediaboxen ontvangen.

Hoewel het echt wel verbetering brengt, lijkt dit alles niet voor 100% de oplossing te brengen voor het probleem, overigens. Ik heb sterk het vermoeden dat er ergens een software foutje is. Het lijkt er sterk op dat de media box de wifi simpelweg vergeet als ie een tijd (ik kan niet vast stellen hoe lang precies) in standby heeft gestaan, ongeacht de setting.

Hoop dat bovenstaande wat helpt!

 

Reputatie 3

Hallo, de router staat 10 meter van het Odido tv kastje beide niet in een afgesloten kast. Het wifi signaal in mijn woonkamer bij het tv  kastje. Optimaal - 50dbm 2,4g en 5g  dus beide prima. Ik denk ook dat het een soort stand-by functie is. Hij ziet nl de netwerken prima maar maakt gewoon geen contact. Ook niet als ik deze handmatig selecteer. Dat probleem doet zich enkel voor na de nacht. Dus in de morgen werk het niet. Ik moet dan echt e tvbox herstarten. In het menu zie ik niks over een functie waaruit blijkt dat hij de verbinding moet verbreken. Ik heb hem al 2 keer terug gezet in fabriek modus ik heb overigens versie 12.8.4410 de router staat hoog in de gang op een kast en wordt niet belemmert door opjecten, de tvbox staat onder de tv ook niet in een afgesloten kast deze heeft dus ook een prima opstelling.

Standby staat op nooit en eco stand is uit.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@dRichardK Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst, zodat zij dit verder kunnen onderzoeken. Ik weet zeker dat zij een oplossing gaan vinden! 

Reputatie 3

@dRichardK Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst, zodat zij dit verder kunnen onderzoeken. Ik weet zeker dat zij een oplossing gaan vinden! 

Hoi Teresa, je hebt een monteur afspraak aangemaakt. Ik heb niet zoveel aan een monteur tenzei deze een nacht blijft slapen. Het probleem doet zich iedere morgen voor. Ik heb het idee dat ik een vervangende TVBox nodig heb.Kun je die eerst opsturen dan kan ik zien of het daar aanligt zo niet dan kan ik altijd nog een monteur aanvragen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dRichardK, het modem herkent de Mediabox niet. We hebben Guidion aangestuurd om een ander modem te testen. Graag de afspraak inplannen met Guidion zodat hij alles kan controleren. Hopelijk kan hij het oplossen voor je! 

Reputatie 3

Ahh dat verklaard misschien wel de andere wifi problemen in huis ;-) (had ik nog niet gemeld)

Meteen maar aangevult in de afspraak met de monteur

Reputatie 7
Badge +9

Top @dRichardK! Ik zie graag een terugkoppeling tegemoet nadat de monteur geweest is. 

Reputatie 3

Misschien is het een goed idee om eens van installateur Guidion te veranderen. Ik heb nu 3 keer een monteur nodig gehad en wat mij opvalt is dat de monteur nooit de eerste keer komt. Telkens wanneer ik dus een afspraak maak laten ze een half uur van tevoren weten dat de monteur ineens uitgevallen is. Misschien een keer leuk om hier een topic van te maken. Deze keer maken ze het echt te bont. Eerst zou hij donderdag komen toen vrijdag, en nu hoop ik dat hij maandag komt.. Ondertussen is mijn probleem nog steeds aanwezig en heb ik meerdere keren perdag een internet storing.

Reputatie 7
Badge +9

Goed dat je dit aangeeft @dRichardK. Als hij maandag niet komt ga ik het escaleren bij Guidion voor je! 

Reputatie 3

WO-04465177 nou de monteur heeft een modemswap gedaan. Nu krijg ik wel mijn mesh punten in de mesh app dat was voorheen niet het geval. Echter staat in de werkbon dat hij een snelheidsmeting op de verschillende etages gedaan heeft. Dit is niet het geval. De mesh verbinding is erg onstabiel er knipperd vaak een rood lampje aan de linkerkant van het wifi punt. Ik vind de wifi punten erg zwak. Ik heb er 2 op de eerste etage op de begane grond haal ik met Speedtest ruim 775mb 1e etage 88mb waar je ook 775 zou verwachten met een mesh verbinding. En op de 2e etage ook rond de 80mb..ook daar zou je 775 verwachten. De wifi punten hangen in het trapgat. Een extra wifi punt in een werkkamer op de 1e etage tussen het modem en het eerste wifi punt zit 8 meter tussen het eerste wifi punt en het tweede 3 meter op dezelfde 1ste etage de 3e 7 meter van het 1 en 2 wifi punt. Dus de wifi verbinding vind ik erg slecht. Voorheen met de wifi punten van Ziggo had ik nooit een probleem met de sterkte van het wifi signaal.

Dinsdag ochtend maar even zien of de tv box connectie maakt bij het aanzetten.

Tot nu toe ben ik een beetje teleurgesteld in de kwaliteit van de apparatuur van Odido

Reputatie 3

Nou de Android tv box werkt nu prima, dat is in ieder geval opgelost.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @dRichardK, heel fijn om te horen dat je Android TV Box nu goed werkt, top! 🙂 Logisch dat je ook graag goed bereik wil op de tweede verdieping. Het klinkt sterk alsof het tweede Wifi-punt nét aan de rand van het Wifi bereik staat waardoor het Wifi-punt soms wel, en soms niet verbonden is met het modem. Als je het Wifi-punt bekabeld hebt aangesloten, dan raad ik je aan om te controleren of de internetkabel er aan beide kanten nog goed in zit. Als je het Wifi-punt draadloos gebruikt, dan raad ik je aan om het Wifi-punt dichterbij het modem, of dichterbij het andere Wifi-punt te zetten. 

Als het Wifi-punt het voorheen draadloos wel goed heeft gedaan op dezelfde plek, dan kan je ook zeker overwegen om een fabrieks reset op het Wifi-punt uit te voeren en het Wifi-punt vervolgens opnieuw in te stellen. Een handleiding voor het instellen van het Wifi-punt vind je hier: installatie Wifi-punt.

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee!

Reputatie 3

Ik heb inderdaad een fabrieks reset en dat lijkt te werken. Daarna via de kabel het mesh netwerk ingesteld en op een overlappende positie in het huis op gehangen( oude plek trouwens).

Viel me wel op dat het modem nog een oude config had van T-Mobile. Geeft verder vast niks, maar viel me gewoon op.

Nu werkt alles naar behoren.

Thx

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Hi @dRichardK, wat super om te zien dat de reset heeft geholpen en alles nu helemaal top werkt! 😄 De configuratie heeft verder inderdaad geen invloed op de werking en is alleen een schoonheidsfoutje. 

Reputatie 3

Sorry te vroeg gejuicht, vanmorgen toch weer een TVbox probleem. Zal morgen even kijken of het dan weer zo is.

Reputatie 3

Nou een echte verbetering is het nieuwe modem niet. BIJNA iedere dag heb ik 1 of meer netwerk onderbrekingen. Het signaal valt dan makkelijk 5 minuten weg. Geen TV geen internet. Vandaag ook weer 20:05 valt het internet uit. Ik moet zeggen dat het netwerk niet stabiel is. En dus regelmatig zwak of geen internet signaal. Ik ben nu een maand abonnee en heb nog geen week een goede verbinding gehad.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Soms wel, soms niet. Dat zijn de lastigste problemen om te onderzoeken. 

Reputatie 3

Soms wel, soms niet. Dat zijn de lastigste problemen om te onderzoeken. 

Zeker lastig, ik kan er niet meer van maken. Soms valt zomaar het signaal weg. Ik weet er alles van als mensen met dit soort problemen bij mij komen. Je kunt er als helpdesk niks mee. ik zal het de komende tijd eens beter op de bekabelde internet letten , of dit ook wegvalt. Het vreemde is dat in het hele huis het wifi netwerk zeker, weg valt. Ik ben er niet zeker van of ook het bekabelde gedeelte wegvalt. ik heb naast het modem een bekabelde video deurbel met een homebase. Deze zit met een kabel aan het modem vast. maar van wat ik me kan herinneren valt deze ook uit. Dus heb ik het idee dat het modem vanzelf herstart ofzo. Daar lijkt het een beetje op. Na een minuut of 5 doet meestal alles het weer. Het vreemde is wel dat alle lampjes groen branden/knipperen op het moment dat deze storing optreedt.

Reputatie 3

Zojuist 20:40 weer het internet eruit. Het blijkt het internet te zijn en niet persé alleen de wifi..

Ik herstart het modem en dan werkt het wel weer.

 

Reputatie 7
Badge +3

@dRichardK Goed dat je dit gelijk weer bij ons meldt. Ik help je graag verder bij het vinden van een blijvend werkende oplossing!

Ik wil je vragen om het modem en het ONT een herstart te geven. Je lees in dit topic precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Daarna wil ik je vragen om de komende 3 dagen de data/tijden van wegval te noteren. Geef je dit aan mij door? Dan ga ik dit doorzetten naar onze technische dienst, zodat zij gericht opzoek kunnen naar een oplossing. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om te assisteren! 

Reputatie 3

ik heb nog een vraagje over de Mpro mesh app. Ik begrijp dat deze niet door  Odido ontwikkeld is. Maar het is wel de enige app waarmeee ik evt zou kunen zien of de verbinding goed is.

.

Toen ik de 3 wifi punten aangesloten had, stonden deze alle 3 in het beginscherm van de Mpro Mesh app HOME. Nadat de router een keer herstart is, zijn deze uit de app (HOME scherm). Daarna werken de wifi punten ook niet goed meer.

mijn config.

(1) T56 deze kan ik tot achter in de kamer tuin ontvangen (2) functioneerd nu prima op de trap als ik deze verwijder functioneerd 3 niet goed en brand er een rood lampje. (3) doet het prima als 2 er ook staat (4) werkt niet goed brand oranje. de afstand tussen 3 4n 4 is een 6 meter maar je zou zeggen in een open trap zou het 2,4 signaal gewoon bereikbaar moeten zijn voor 4 ook heb ik 2,3 en 4 al vaak met alkaar verwisseld telkens met het zelfde resultaat op de zolder. Je mag toch aannemen dat van 1 naar 3 al goed zou moeten gaan. Als ik andere wifi extenders instaleer pakken deze wel het signaal goed op. ik heb dus het idee dat het mesh netwerk helemaal niet goed werkt.

 

Reputatie 3

Ik heb een reset gedaan op het modem en ONT ook heb voor de 5e keer alle Wifi plus units reset en weer verbonden. Wat mij opvalt is dat bij een Speedtest. De snelheid op de eerste etage net 130mb is ik heb een 2gig  abonnement. Op de begane grond voor het modem haal ik 350mb. Ik heb toch een sterk vermoeden dat Zyxel apparatuur niet al te best is. Die wifi plus units doen in iedergeval niet wat je zou verwachten met een mesh netwerk wat me ook opvalt is dat het wifi kanaal tussen de units ook niet hetzelfde is. Ik zou denken dat als het modem kanaal 1 gebruikt dat dit dan doorgekopieerd wordt naar alle mesh punten. Nu alles een reset heeft gehad werk het nog niet optimaal geen hoge snelheid. Op de eerste etage heb ik een wifi punt met een rood signaal lampje. Wat volgens mij van de zotte is.

Reputatie 3

19:39 internet valt weer weg

Reputatie 3

Ik vraag me af, kunnen er wel 3wifi plus units op de T56 ik heb het idee dat 3niet kan dan werken ze blijkbaar niet goed.

Reageer