Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds enkele weken ben ik over op Odido TV en Internet en maak ik gebruik van de TV box.

Deze heb ik zonder problemen geïnstalleerd en onze Home Assistant zag hem ook meteen waardoor ik makkelijk mijn integratie over kon zetten van Ziggo naar Odido, inclusief mijn Google Home commando om de TV aan en uit te zetten. (Met de Ziggo box kon ik ook via Google Home ook zenders switchen, maar dat beschouw ik als een decadente luxe. Maar mocht iemand daar ook de juiste instellingen voor weten houdt ik me aanbevolen.🤣)

Nu heb ik ook een universele afstandsbediening geïnstalleerd welke ook de meeste functionaliteiten kan besturen via mijn telefoon/tablet, maar sommige knoppen/functies werken niet. (Zoals TV kijken, TV gids, ed. dus voor nu ook niet toegevoegd)
Weet iemand toevallig de commando's om deze werkend te krijgen, of heeft iemand een kant en klare template?

Alvast bedankt!

De betreffende addon: https://github.com/Nerwyn/android-tv-card

Huidige indeling:

 

Hey @George_Z, welkom op onze Community!

Ik ben hierzelf niet heel erg bekend mee en weet ook niet of dit mogelijk is met de Mediabox. Wellicht kan @peter-keetfm je hier wat meer over vertellen. Die heeft de menige kennis over universele ab's, echter weet ik het niet zeker over ab applicaties. Hopelijk kan hij je wat meer informatie geven hierover!


@George_Z Hoi

Helaas weet ik dat niet zo.

Ik heb ook de box in Home Assistant gekoppeld.

Maar meer voor het op afstand aan of uit te zetten.

Ik weet wel dat remote via ethernet wel vaag werkt. (Dat knoppen niet werken)

Ik gebruik ook een Logitech Harmony hub met app.

Dit gaat dan via infrarood. (Hub - Odido box)

Als U het te doen is om een 2e afstandsbediening te gebruiken kunt u beter kijken naar een bluetooth afstandsbediening.

 

 


@George_Z Hoi

Helaas weet ik dat niet zo.

Ik heb ook de box in Home Assistant gekoppeld.

Maar meer voor het op afstand aan of uit te zetten.

Ik weet wel dat remote via ethernet wel vaag werkt. (Dat knoppen niet werken)

Ik gebruik ook een Logitech Harmony hub met app.

Dit gaat dan via infrarood. (Hub - Odido box)

Als U het te doen is om een 2e afstandsbediening te gebruiken kunt u beter kijken naar een bluetooth afstandsbediening.

@peter-keetfm Hartelijk dank voor het antwoorden.

Ik heb ook een Harmony Hub liggen welke ik nu nog gebruik voor het aansturen van mijn Blu Ray speler (en verder het aantal afstandsbedieningen op tafel te beperken).

Maakt u toevallig ook gebruik van de Harmony Remote card voor HA? Tot nu toe heb ik namelijk de sturing van de Odido Box daarin nog niet geprogrammeerd omdat ik tegen de bovenstaande addon aanliep. (Ik probeer zoveel mogelijk in HA te zetten om net als de hoeveelheid afstandsbedieningen ook het aantal apps wat ik moet gebruiken te beperken.)

De reden waarom ik vooral alle afstandsbedieningen in de app will hebben is omdat wij thuis drie katten hebben waarvan twee nogal speels zijn en we vaak genoeg de afstandsbediening onder een bank of tafel terugvinden.

Daarnaast heb ik gemerkt dat de afstandsbediening van de box behoorlijk gevoelig is, ik kan niet meer op een hand tellen hoe vaak een van de beestjes op de afstandsbediening is gaan liggen en een programma onderbrak die wij op dat moment aan het kijken waren. 🤣


Behalve de github link die je al gaf kun je hier:https://community.home-assistant.io/t/universal-remote-card-buttons-touchpads-sliders-and-keyboards-for-multiple-platforms/585089

Meer vinden met vragen en antwoorden.

Hier:https://community.home-assistant.io/t/android-tv-remote-app-links-deep-linking-guide/567921

Nog wat mogelijkheden met de remote app voor wat mogelijkheden. Maar weet zo niet hoe ver je bekend bent met deze materie.

Hier: https://www.home-assistant.io/integrations/androidtv_remote

Over de integratie die de door jouw genoemde card neem ik aan gebruikt

 


@George_Z 

Duidelijk.

Als je de Logitech Harmony hub al gebruikt kun je het ook via die app doen.

Dan kun je in ieder geval de afstandsbediening veilig opbergen voor je katten.

Voeg in de Logitech Harmony app Nokia en dan 8000 toe.

Nu kun je de Odido box bedienen.

Alleen mist de gids knop.

Die heb ik via een leer proces toegevoegd.

Maar is niet echt nodig.

Met pijl omhoog staat gids ook in de bovenste balk.

Let wel op dat de Odido box en hub een zichtbare verbinding hebben dit gaat via infrarood.

Home Assistant

Gebruik ik meer de basis functies.

En meer voor energie meting.

Hoe je daar een uitgebreide afstandsbediening toe moet voegen heb ik me nog niet in verdiept.


@peter-keetfm Bedankt, dat was me al gelukt.

Home Assistant heb ik ooit aangeschaft om alle losse domotica in huis die normaliter niet met elkaar praat eens met elkaar te laten praten. Nadat me dat gelukt was ben ik me verder gaan verdiepen in wat het allemaal nog meer kan, onder andere dit.

@JwBokx Ook u bedankt voor uw bijdrage, op een aantal van de addons en integraties had ik me al even ingelezen en/of gebruik ik ook al. Maar ik zie ook daar nog een paar interessante dingen staan die ik nog kan uitproberen.

Mocht het me lukken alles verder goed werkend te krijgen zal ik dat ook delen als ik er aan denk.


Reageer