Skip to main content

Ik ben nieuw bij Odido en ben blij met het systeem, alleen ondertiteling is een probleem.

Ik heb de doven- en slechthorende instelling gevonden en aangezet, nu krijg bij sommige zenders dat gesproken tekst voor dingen die de persoon doet zonder tekst. ( bv hij draait zich om of persoon staat op) 

Ook heb ik nu ondertiteling bij elke zender en zou graag willen kiezen welke wel en welke niet.

Hi @Visser50, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. De dovenondertiteling wordt aangeleverd door de zenders zelf, dus je krijgt bij sommige zenders/programma's de gesproken tekst te horen. Dit kunnen wij niet aanpassen. Ook is er geen optie om per zender te kiezen of je het aan wilt hebben of niet. Dan moet je het handmatig uitschakelen. Het is of aan of uit.

Ik kan het per sessie uitzetten. 1x OK knop  als je de zender aan het bekijken bent, dan direct 2x naar rechts het geluidsmenu selecteren (icoon met schuifknoppen) daar kun je de ondertiteling weer uit zetten. het wordt niet opgeslagen. dus ondertiteling aan blijft de default 

Reageer