Skip to main content

Er zijn een aantal dingen die ik niet begrijp (lees: waar ik me mateloos aan irriteer) sinds de laatste update van de TV-app.

1. Ik keek vanmiddag Features Groups (Ziggo Golfkanaal 6) met vertraging terug en met versneld doorspoelen. Uitzending liep tot 13:00u, waarna de aansluitende uitzending begon. Die aansluitende uitzending was nog bezig: dus ik wilde graag terug naar het begin (13:00u). Maar nee hoor tv-app wil niet verder terug dan 15:00u.

2. Vorige week een live golfuitzending gepauzeerd, omdat ik wat anders ging doen. TV-APP vond dat ik te lang weg was en gaat na een tijdje gewoon door met afspelen. Ik nog proberen om wederom te pauzeren  maar nee hoor. TV-APP is onverbiddelijk.

3. Wil ik een live golfuitzending pauzeren, omdat ik tijdelijk een ander programma wil zien, dan kan ik niet de functie verder kijken gebruiken zolang de golfuitzending live bezig is. Moet ik via de tv-gids eerst de liveuitzending opstarten en dan terug naar het begin. Maar ja  dan weet ik inmiddels alweer hoe het ervoor staat, dan heeft terugkijken ook geen zin meer.

4. Ik luister graag Engelstalig commentaar  maar dat moet ik elke keer handmatig instellen. Zou toch fijn zijn als ik dat eenmalig voor zo'n zender zou kunnen instellen.

5. Met de TV-APP op de tablet kan ik alleen 30 seconden vooruitspoelen. Nou, dan mis je nogal wat tijdens een sportuitzending.

Kan iemand mij uitleggen wat ik allemaal over het hoofd zie en wat ik anders moet doen om wel een fijne interactieve tv-ervaring te hebben? Anders zou ik graag begrijpen waarom jullie deze keuzes maken en wat de achterliggende filosofie is?

Interactieve TV was toch juist bedoeld om het voor de kijker makkelijker te maken om te kijken wanneer hij of zij wil?

Jullie reactie wordt erg gewaardeerd. 

 

Hi @Cees70, bedankt voor je feedback.

Ik ben bang dat we niet aan alle eisen kunnen voldoen. Het meeste is namelijk allemaal working as intended zoals we dat noemen. Bij punt 1, snap ik niet helemaal wat je bedoelt met “met vertraging terug”. Was het niet mogelijk om “begin gemist” te gebruiken op deze uitzending? Punt 2 vind ik wel een vreemde want hij zou als het goed is gewoon op pauze moeten blijven staan. Is er niet per ongeluk op een knop gedrukt? Punt 3 werkt inderdaad niet, als je van zender wisselt dan onthoud hij het pauze punt niet. Dit geldt ook voor punt 4. En punt 5 klopt niet helemaal, je kunt de balk gewoon slepen naar een gewenst tijdstip. Dus 5, 10 of zelfs 2 minuten vooruit moet gewoon kunnen.


Variant en toelichting op punt 1: Vandaag: 21 september - Ziggosport 6: Live programma gepauzeerd en daarna tv afgesloten om 14:30. TV weer aangezet om 17:15u. Naar GIDS, programma geselecteerd en op BLAUWE knop gedrukt (terug naar het  begin = om 13:00u). Programma wordt echter hervat om 15:30u. Ik kan niet terugspoelen (krijg een melding), kan ook niet pauzeren ( zie melding  vorig bericht). Kan me niet voorstellen dat dit 'working as intended' is.

Punt 5: je kan op tablet niet met 10 of 20 seconden vooruit spoelen,  wat voor iemand die een golfuitzendig van bijvoorbeeld gisteren wil terugkijken wel erg prettig is. (Iedereen heeft recht op z'n afwijkingen)


Hierbij de melding -1

 


Melding 2


Bedankt voor de toelichting @Cees70, dan is melding 2 wel working as intended. Zou je voor melding 1 is op de rood omcirkeld knop willen drukken? Dit is begin gemist namelijk. Werkt dit wel? 

 

 


Dank voor je reactie,  maar rood omcirkelde knop zorgt voor zelfde resultaat.


Dus als ik het goed begrijp, als je de aflevering zoekt in de gids, dan speelt hij hem niet af vanaf het begin en kun je hem daarna niet vanaf het begin afspelen @Cees70

Ik heb het zojuist getest via de webbrowser en daar pakt hij dit wel normaal. Kun je hem ook niet met de afstandsbediening terugspoelen door middel van de terugspoel of pijltje naar links knop ingehouden te houden?


Nee, heb ik ook allemaal al geprobeerd. Ik vermoed dat het te maken heeft met de lengte en het live zijn van de uitzending.  Golfuitzending loopt van 13:00u - 18:30u. Om 14:30u testte ik het en werkt het prima. Om 17:00u niet. Misschien speelt nog mee dat ik al afsluit terwijl ik op dat moment nog achterloop op live-uitzending. 

Ik wil namelijk niet 5,5uur naar de uitzending kijken, maar bijvoorbeeld in 3 sessies van 45 minuten waarbij ik steeds delen van de uitzending doorspoel. Daarom is het belangrijk dat je goed kan inschatten wanneer je het doorspoelen moet stoppen..


Reageer