Happerend geluid

  • 15 November 2023
  • 7 reacties
  • 66 Bekeken

Na de overgang op glas heb ik een haperend geluid op de TV. Het geluid valt niet weg. Voor ik op glas overging was het geluid prima. Ik heb een nieuwe TV-box ontvangen en aangesloten, maar het resultaat blijft hetzelfde. 2 keer de klantenservice gebeld maar die konden mij niet helpen en adviseerde mij om via community contact te zoeken.

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hoi @BertVD, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Heb je toevallig exter audio apparatuur aangesloten? Zo ja, zou je het geluid willen testen zonder dat je apparatuur aangesloten is? Dan kunnen we het een en ander uitsluiten. Ook wil ik je vragen om je klantnummer toe te voegen aan je profiel. Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Dan kan ik je verbinding bekijken. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @BertVD, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Heb je toevallig exter audio apparatuur aangesloten? Zo ja, zou je het geluid willen testen zonder dat je apparatuur aangesloten is? Dan kunnen we het een en ander uitsluiten. Ook wil ik je vragen om je klantnummer toe te voegen aan je profiel. Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Dan kan ik je verbinding bekijken. Alvast bedankt!

Sinds een aantal weken heb ik last van haperend geluid. Het beeld blijft goed, maar het geluid hapert enkele seconden en dan is weer goed. Dit gebeurt regelmatig en dat is behoorlijk irritant.

 

Ik gebruik een AppleTV en nooit problemen gehad, tot nu dan.

Alles al geprobeerd, dus de standaard procedure is niet meer van toepassing.

Ook de MeshPro app werkt na de laatste update niet goed. Eigenlijk schandalig dat er routers en extenders worden aangeboden, terwijl de app niet naar behoren werkt.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ray2000, goed dat je aanklopt, ik sleutel graag met je aan de Apple TV! Er komen gelijk een aantal vragen bij mij op:

  • Heb je getest of Dolby of Stereo geluid nog een verschil geeft?
  • Heb je getest of het geluid wel goed werkt direct via de tv, en dus niet via extra geluidsapparatuur?
  • Speelt dit nog op bepaalde zenders of tijdstippen?

Ik ben benieuwd, ik zie je graag snel weer volop genieten!

Zoals ik al schreef, heb ik alle opties al geprobeerd en het heeft altijd goed gewerkt. Het ligt dus niet aan mijn apparatuur, maar het probleem ligt bij Odido.

Problemen zijn overigens ook bekend bij andere gebruikers, dus ik ben niet de enige. En het gaat in dit geval alleen om het geluid.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Ray2000, we proberen ook zeker niet te zeggen dat het aan jouw apparatuur ligt. Aan de hand van deze vragen kunnen we namelijk beter bepalen waar de oorzaak mogelijk ligt en kunnen we een onderzoek voor je opstarten mocht dit nodig zijn! Ik wil je daarom graag vragen om deze vragen te beantwoorden, zodat we hier verder mee aan de slag kunnen gaan. 

Welke vragen beantwoorden?

Reputatie 7
Badge +9

De vragen die @Cal van Odido gesteld heeft @Ray2000. Zie hieronder:

 

Hoi @Ray2000, goed dat je aanklopt, ik sleutel graag met je aan de Apple TV! Er komen gelijk een aantal vragen bij mij op:

  • Heb je getest of Dolby of Stereo geluid nog een verschil geeft?
  • Heb je getest of het geluid wel goed werkt direct via de tv, en dus niet via extra geluidsapparatuur?
  • Speelt dit nog op bepaalde zenders of tijdstippen?

Ik ben benieuwd, ik zie je graag snel weer volop genieten!

 

 

Reageer