Beantwoord

Haperingen tv

  • 13 February 2020
  • 1 reactie
  • 200 Bekeken

Ik heb helaas de laatste maanden geregeld last van haperingen/storingen/blokkerig beeld op beide tvkastjes.

 

Het eerste half jaar heb ik hier niet of nauwelijks last van gehad.

 

De tvboxjes zijn via een draadloze verbindingsset aangesloten op het modem. Ik heb hiervoor geen andere keuze, omdat het modem in de meterkast staat en ik geen kabels door het hele huis wil leggen.

 

Tv kijken via TVAnywhere en chromecast gaat perfect, dus aan de wifi ligt het niet naar mijn idee. 
 

De storingen zijn ook niet continue, maar veel ‘s avonds.

 

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Heb de stappenplannen meerdere malen doorgelopen, maar het lost niks op.

icon

Beste antwoord door Brian 16 February 2020, 12:30

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hi @Marthe89, het beste is natuurlijk de TV Box rechtstreeks bekabeld aan te sluiten maar als dit niet mogelijk is, dan is het in dit soort gevallen vaak een kwestie van uitsluiten. Je geeft aan dat het vooral ‘s avonds speelt, is de verbinding helemaal draadloos? In dat geval zou het kunnen zijn dat een ander Wifi signaal van bijvoorbeeld de buren stoort met de Wifi van de draadloze ontvangers. Is het bij de ontvangers mgoelijk om het Wifi kanaal aan te passen? Je zou de TV Boxen in ieder geval even bekabeld kunnen testen om te controleren of het signaal dan wel goed is. Dan sluit je in ieder geval de TV Boxen en modem al uit! 

Reageer