Skip to main content

Haperingen bij het tv kijken

  • 29 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 116 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Goedenavond,

Sinds dat wij zijn overgestapt sinds mei/juni dit jaar, hebben we steeds haperingen bij het tv kijken.

We zien dan blokjes, beeld blijft hangen, soms valt het geluid dan ook weg.

Kunnen jullie dit op afstand fixen of kunnen jullie iemand langs laten komen?

Met vriendelijke groeten,

Cyrille
This topic has been closed for comments

4 reacties

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3596 reacties
  • 29 oktober 2017
Hallo cyrille81,

Gebruik je powerline adapters ? Blokjes betekend eigenlijk dat de verbinding niet stabiel of snel genoeg is. Ik zou je willen adviseren om even te testen met een utp kabel rechtstreeks aangesloten op het modem (poort 3 of 4) Heb je ook problemen met de internet verbinding ?

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 29 oktober 2017
Hoi hidden.nld,
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik dacht dat het niet nodig was, omdat ik het hiervoor ook nooit heb gebruikt bij Telfort. Nooit nodig gehad.
Hoe werken die adapters eigenlijk? En wat moet ik doen met de utp kabel als ie direct is aangesloten op de modem?

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3596 reacties
  • 29 oktober 2017
Hallo cyrille81,

KPN heeft de SD zenders vooraan staan hierdoor hoeven de adapters niet zo zwaar te trekken.
Als je de grijze utp kabel in poort 3 of 4 in het modem stopt en het andere einde achter in het tv kastje komt het vast helemaal goed.

Laat je even weten of het gelukt is ?

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 3 november 2017
Hi cyrille81, is het inmiddels gelukt om het blokkerige beeld op te lossen? Even uitgaande van jouw laatste reactie heb je de TV-Box rechtstreeks aangesloten op de modem met een netwerkkabel, klopt dat? Ik heb meteen even met je meegekeken en het signaal lijkt goed door te komen. Als je de problemen blijft ervaren start dan even je TV-Box en modem opnieuw op door deze van de stroom te halen en haal de netwerkkabel uit de TV-Box. Start dan je modem opnieuw op en zodra de lampjes branden ook de TV-Box. Je ziet dan de melding 'No ethernet cable detected'. Sluit zodra je deze melding ziet de netwerkkabel weer aan op de TV-Box. Ik hoor graag wat het resultaat is!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen