Skip to main content

haperende tv via google chromecast

ik merk met enige regelmaat dat er haperingen optreden bij tv kijken via google chromecast

Uitgelichte reactie

12 januari 2024

Thanks @kris1977! Ik kan in je verbinding geen problemen ontdekken. Dit ziet er top uit! Ik wil daarom nog wat informatie verkrijgen.

• Klopt het dat je gebruik maakt van de Odido Online TV app op een mobiel apparaat en dat je deze streamt naar de televisie? Werkt televisie kijken via deze app wel goed als je alleen gebruik maakt van de app, zonder stream?
  • Zo nee, dan gaan we ons eerst focussen op de werking van de app. Zo ja, dan wil ik je vragen de Chromecast een reset te geven: Uw Chromecast terugzetten op de fabrieksinstellingen - Android - Chromecast Help (google.com)
  • Heeft jouw televisie de mogelijkheid om de Odido TV app te downloaden? Op onze website staat een lijst met alle modellen die hiervan gebruik kunnen maken. Je kunt ook in de app store van je televisie de app opzoeken. Dit werkt altijd beter dan een stream, gezien een stream vaker kan haperen en geen directe verbinding is.

Ik hoor het graag van je!

11 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4146 reacties
  • 10 januari 2024

Allereerst welkom op onze Community! 😀

Ik help je graag verder, zodat je kunt genieten van een optimale TV verbinding! Wil je de volgende vragen beantwoorden? Ik ga dan direct voor je aan de slag!

• Ervaar je de haperingen ook als je apps zoals Netflix gebruikt? 
  • Heb je jouw TV bekabeld of draadloos aangesloten? 
  • Ervaar je problemen met de wifi op andere apparaten? 
  • Sinds wanneer speelt het probleem zich af?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 januari 2024

Geen problemen met netflix/amazon prime

chromecast is draadloos aangesloten via de hdmi

andere apparaten hebben geen problemen

probleem is nu al een maand of 2

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Thanks @kris1977! Ik kan in je verbinding geen problemen ontdekken. Dit ziet er top uit! Ik wil daarom nog wat informatie verkrijgen.

• Klopt het dat je gebruik maakt van de Odido Online TV app op een mobiel apparaat en dat je deze streamt naar de televisie? Werkt televisie kijken via deze app wel goed als je alleen gebruik maakt van de app, zonder stream?
  • Zo nee, dan gaan we ons eerst focussen op de werking van de app. Zo ja, dan wil ik je vragen de Chromecast een reset te geven: Uw Chromecast terugzetten op de fabrieksinstellingen - Android - Chromecast Help (google.com)
  • Heeft jouw televisie de mogelijkheid om de Odido TV app te downloaden? Op onze website staat een lijst met alle modellen die hiervan gebruik kunnen maken. Je kunt ook in de app store van je televisie de app opzoeken. Dit werkt altijd beter dan een stream, gezien een stream vaker kan haperen en geen directe verbinding is.

Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 13 januari 2024

Hallo, ik heb een google chromecast (wit) in mijn tv en op de chromecast is de odido app gedownload.

ik kijk ook youtube via zelfde chromecast, en dan hapert er niks.

tv kan geen odido app downloaden

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13645 reacties
  • 15 januari 2024

Hey @kris1977, ik heb ook een blik geworpen op je verbinding en instellingen. Ik zie dat je wifi uitgeschakeld hebt op het modem. Heb je hier een specifieke reden voor? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 januari 2024

Hoi,

ja ik gebruik mesh wifi via 3 wifi punten van tp link

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13645 reacties
  • 18 januari 2024

Zou je de wifipunten eens willen loskoppelen en de Chromecast direct met het modem willen verbinden @kris1977? Dan kunnen we de wifipunten uitsluiten en het verder onderzoeken. Als je nu opeens geen haperingen meer ziet, dan kan het zijn dat de wifipunten het veroorzaken. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 januari 2024

Tommie,

bedankt voor je reactie,

direct met modem verbinden bedoel je met de wifi vd ODIDO modem? Want chromecast kan alleen wifi verbinden en niet bedraad. 

misschien een ander netwerk interessant feit is dat ik met streamingsdiensten en internetradio en of youtube, totaal geen problemen ondervind.

alleen ODIDO app hapert de laatste tijd

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 3 maart 2025

Hallo,

Ook ik ondervindt problemen met haperend beeld als ik tv kijk via chromecast. (nieuwe type met afstandsbediening). Reset van Chromecast al uitgevoerd heeft geen effect gehad. Tevens staan de Wifi extenders vlak bij de chromecasts, dus signaalsterkte kan niet het probleem zijn. Wel zie ik regelmatig dat de snelheden van mijn abbonnementniet altijd wordt gehaald. Dit zou een oorzaak kunnen zijn. Het is voor mij niet mogelijk om op de tv de Odido app te zetten aangezien deze te oud is. Naar mijn idee zou een stabielere verbinding wel een uitkomst moeten geven. Maar of dit haalbaar is voor Odido is maar de vraag.

haperingen met HBO max heb ik nog niet kunnen vaststellen. Deze wordt via dezelfde chromecast afgespeeld. 

Graag hoor ik of er nog iets gedaan wordt aan het happeren van odido TV. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20678 reacties
  • 3 maart 2025

Hallo ​@Bernardokl 

Zijn de tv en versterker beide draadloos aangesloten? Indien de versterker draadloos verbinding maakt met de router dan zou dat het misschien kunnen zijn.

Kijk of je een internetkabel vanaf de router naar de versterker of tv kunt aanleggen.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 4 maart 2025

@Waqqas,

Sinds ik de versterkers van zyxel gebruik heb ik daar last van, Hiervoor maakt ik gebruik van Mesh netwerk (TP Link DECO set), waarvan er 2 ook geen verbinding hadden met de router. En ik nooit last had van haperend beeld. Is het ook mogelijk om vanuit Odido, gebruikt te maken van deze oplossing? Zo groot is mijn huis nu ook weer niet. De versterker staan hooguit een kleine 5 meter vanaf de router. En onderling staan sommige nog geen 3 meter uit elkaar. Op zich als ik een netwerk testuitvoer zijn de verbindingen prima om tv te kunnen kijken via chromecast. alleen soms blijft het scherm gewoon hangen en dan speelt het weer een stukje af en blijft dan weer hangen. Heel soms gaat het heel goed. Er zijn gewoon goede oplossingen. Alleen is Odido bereidt om deze beschikbaar te stellen aan de gebruikers.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen