Skip to main content

Sinds begin sept. hebben we odido, sinds die tijd hebben we happerende tv, soms een avond niet, maar de meeste dagen meerderen keren, en ook heel lang. Soms met gevolg dat we zwart beeld krijgen en het een poos niet meer werkt. Na tel.contact, diverse keren modem/router opnieuw gestart, harde reset en de app opnieuw gedownload. niks hielp

Hi @Regina G, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en het lijkt erop dat je 2,4 GHz frequentie volledig wordt belast door het aantal apparaten, waaronder je tv. Is het mogelijk om je tv bekabeld aan te sluiten of met de 5 GHz frequentie te verbinden zonder de frequenties te splitsen? Zorg dat meer apparaten dichterbij het modem staan. Je kunt de 2,4 GHz frequentie ook voor vijf minuten uitschakelen. Dan forceer je de apparaten naar de 5 GHz frequentie. Op dit moment wordt het netwerk zo erg belast dat dit voor verstoring zorgt op je netwerk. Je hebt bijvoorbeeld vier apparaten van Tuya Smart Inc op het 2,4 GHz frequentie verbonden. Deze nemen de hele band in beslag. Het is verstandig om deze apparaten dichterbij het modem te plaatsen. Hopelijk kom je er zo uit en kun jij genieten van een stabiele verbinding!


Allereerst, zo fijn om een duidelijk antwoord van de oorzaak te krijgen. Thanks.

De Tuya zijn spots, deze kan ik dus niet dichterbij plaatsen.

Eigenlijk begrijp ik hieruit dat draadloos voor ons geen optie zou zijn? Ofwel, het zou met een kabel opgelost zijn?

Voor deze bekabeling moeten we een extra (tv) kastje hebben (niet kostenloos) geloof ik?

Groeten Regina


Hey @Regina G, bedankt voor je snelle reactie.

Dat maakt het inderdaad duidelijker. Het zou wel kunnen draadloos maar dan moet je kijken hoe je je netwerk het beste kunt indelen. Je Tuya spots nemen namelijk de hele frequentie in beslag en dat zorgt voor de verstoring. Heeft je televisie geen ingang voor een internet (ethernet) kabel? Dat bedoel ik namelijk met bekabeld aansluiten.


De tv is een nieuwe smart samsung, dus die heeft die aansluiting zeker. Maar wat me verbaasd, is dat we (gelijk met de odido) een glasvezelaansluiting kregen, dat zou toch veel sneller moeten zijn. Tevens werken de spots helaas niet op 5 Ghz. Zou het dan mogelijk zijn om dat te splitsen?


Je zou de frequenties kunnen splitsen maar dat raden wij nooit aan @Regina G. Kan je proberen je tv bekabeld aan te sluiten en kijken of je verbinding dan beter is? 


Heb ik dan niet een "tv box" nodig?

Of kijk je dan ook gewoon via de app?

Dat ik dus gewoon vanuit onze router bekabel direct naar de tv?

Mijn buurman had het namelijk over een apart tv boxje.


Hoi @Regina G, goed dat je dit navraagt! Tommie bedoelde inderdaad een kabel vanaf het modem naar de TV. Zo is de TV niet langer afhankelijk van de Wifi verbinding. Je kan inderdaad ook gebruik maken van een TV Box, alleen hebben wij sterk het vermoeden dat een bekabelde verbinding direct op je TV volstaat en dit meteen voor je op zal lossen.

Ik ben benieuwd naar het resultaat! 🙂


Bedankt Tommie en Cal,

We hebben een kabel getrokken, en tot nu toe geen storing meer gehad.🤞

Groeten


Dat is mooi nieuws @Regina G, leuk dat je weer zorgeloos kan genieten van de TV! Ik weet zeker dat de goede trend zich door zal zetten en ik wens je nog heel veel kijkplezier toe. 😃


Reageer