Skip to main content

Hallo, ben in het bezit van een Yamaha receiver HRT-2071 en een Etone 510b TV Box. Doordat ik de radio via de receiver wil laten afspelen, heb ik hier gisteren op de community de post gevonden dat dit via een optische kabel kon tussen de TV Box en de receiver.

Nu is deze verbinding gelegd en nu valt na ca 1 minuut het signaal 2 seconden weg om hierna weer terug te komen. Dit in een repeterend geheel. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Aanvulling op vraag van gisteren: Als ik de TV aanzet is de hapering (onderbreking) niet aanwezig (ongeacht of het HDMI of Toslink is). Wat ik wil bereiken is dat ik naar de radio kan luisteren zonder de TV aan te zetten en dat de hinderlijke onderbrekingen wegblijven.


Bovenstaand probleem is opgelost. Ik had de Entone TVBOX op HDMI1 gezet. Bij het overschakelen na de tuner van de TV bleek het radiogeluid geregeld onderbroken te worden. Heb met een Toslink kabel de verbinding gelegd tussen TV BOX en Receiver. Toen ik gisteren op de TV-knop van mijn AB van de receiver drukte bleef het signaal constant zonder onderbrekingen.


Hoi @Peter Oosterhuis, welkom op de Community!

Ik wilde net verzoeken om jouw bovengenoemde setup op die manier te wijzigen, maar je hebt het al helemaal zelf opgelost, chapeau.

Mocht ik toch nog iets kunnen doen om je te helpen, laat het dan alsjeblieft weten. Ik help en denk graag mee en zit altijd voor je klaar!


Reageer