Skip to main content
Beantwoord

Haperende opnames, bevriezend beeld

• September 23, 2026
  • 15 reacties
  • 110 Bekeken

Hallo, sinds een kleine 2 weken ervaren we bij het terugkijken van opnames dat het beeld op random momenten 'bevriest’. Even een paar tellen vooruitspoelen of even terug naar het hoofdmenu en dan weer de opname selecteren en we kunnen weer verder kijken.
De opnames zijn dus nog wel intact, ze staan alleen soms stil.

Kan dit te maken hebben met een recente software update? Zijn er meer mensen die dit sinds kort hebben?
TV: LG
We kijken via een MediaBox (dus niet online tv kijken), en hebben het ‘Cloud Opnemen’-pakket
Postcode: 2341 (Oegstgeest)
Er is een hele lijst van apps, dus ik heb niet alle versienummers, maar heb een paar overgenomen waarvan de namen 'belangrijk’ leken ;-):
CoreService: 1.0.6.14
Android: 12
OdidoTV 2.0.6607

Kan evt nog meer doorgeven indien dat helpt. 

Beste antwoord door Jeroen68

Update:
Vanavond, na het verwisselen van de mediaboxen twee opnames bekeken, en bij beide geen storing /hapering gehad.
Het is natuurlijk maar 1 avond, en 2 opnames, maar so far, so good. 

15 reacties

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 24, 2026

Hi ​@Jeroen68, fijn dat je dit zo duidelijk en met alle techniek erbij hebt beschreven, dat maakt uitzoeken een stuk makkelijker!

Om te achterhalen of dit inderdaad met een update te maken heeft, wil ik eerst een paar dingen met je nalopen:

1. Kijk je de opname terwijl de live-uitzending van hetzelfde programma nog loopt, of is de uitzending al helemaal afgelopen?
  2. Gebeurt het bevriezen bij alle opnames, of vooral bij bepaalde zenders of programma's? Kan je een voorbeeld geven van zender, programma en ongeveer het tijdstip in de opname waarop het misgaat?
  3. Heb je ook een ander apparaat om te testen, bijvoorbeeld Odido online TV via je telefoon? Doet het probleem zich daar ook voor, of alleen via de Mediabox?

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd via ons Moderator account om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 24, 2026

Hoi ,

Het gaat meestal om Britse detectives van de zender BBC-NL, en eigenlijk altijd al volledig opgenomen programma’s; ik heb er nog nooit zo op gelet of het ook gebeurt indien we de opname kijken terwijl het programma nog loopt.

Qua timing in het programma: dat is echt random: soms is het slechts 1x, maar gisteren hadden we een opname van de serie Brokenwood, en daar gebeurde het in de eerste helft vd opname echt bijna 10x, dus er is echt geen peil op te trekken.

Qua andere apparaten: Ik zou het even via de app op mijn tablet kunnen proberen. De 2e mediabox heb ik nog niet geprobeerd, maar kan ik evt morgen wel testen

thx alvast,

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 25, 2026

Hi ​@Jeroen68, bedankt voor het testen en voor de duidelijke voorbeelden, dat helpt echt om dit gericht te kunnen onderzoeken!

Wil je de test op je tablet via de Odido TV App en op je tweede Mediabox nog even afronden? Dan weten we zeker of het probleem alleen bij deze ene Mediabox zit of breder speelt. Laat je me weten wat je daar ziet?

Daarnaast wacht ik nog op je reactie op het privébericht dat ik je heb gestuurd via ons Webcare ITV Moderator account. Zodra je gegevens zijn geverifieerd, kan ik met je meekijken in je verbinding!

• is een Master Poster
  • September 25, 2026

Ook wij in Den Haag (postcode 2592) hebben via de mediabox stilstaand beeld maar dan bij live tv. De zender maakt niet uit. Nu een keer of 10 achter elkaar in een half uur op ESPN. Zodra je van zender wisselt loopt het beeld weer door. Geen last via de APP Odido TV. Al een power reset gedaan maar dat mag niet baten. Wordt nu wel erg vervelend na een aantal weken. Zijn er nog meer mensen die dit ook hebben?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 26, 2026

Gisteravond hebben we het ook voor het eerst ervaren bij live TV kijken (RTL7).
Ik heb vandaag de media-boxen beneden en boven verwisseld, vanavond gaan we testen of dat verbetering geeft.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • September 26, 2026

Update:
Vanavond, na het verwisselen van de mediaboxen twee opnames bekeken, en bij beide geen storing /hapering gehad.
Het is natuurlijk maar 1 avond, en 2 opnames, maar so far, so good. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Jeroen68, heel erg bedankt! Dat klinkt goed. Mocht je in de toekomst toch nog hulp willen, dan wachten wij eerst je reactie op ons privébericht af. Zo kunnen wij mee kijken. Dank voor deze update!

​@tukster73 Ik ben er voor je! Ik ga graag de kwaliteit van jouw TV stream na. Begrijp ik het goed en werkt onze Odido TV app op jouw TV wel goed? Heb je hier alleen last van via de Mediabox? Kan je ook laten weten of jouw Mediabox bekabeld of draadloos aangesloten staat met het modem? Ik heb je zojuist ook een privébericht gestuurd via ons moderatoraccount om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie is voltooid, zetten we ons gesprek in dit topic voort. We doen dit om ervoor te zorgen dat er altijd een collega beschikbaar is om je te helpen. Ik kijk uit naar je privébericht!

• is een Master Poster
  • October 2, 2026

Hi ​@Cheyenne van Odido we kijken bekabeld vanuit het modem via de mediabox en hebben via de app op een andere smart tv thuis geen probleem. 

• is een Master Poster
  • October 2, 2026

Hi ​@Jeroen68, heel erg bedankt! Dat klinkt goed. Mocht je in de toekomst toch nog hulp willen, dan wachten wij eerst je reactie op ons privébericht af. Zo kunnen wij mee kijken. Dank voor deze update!

​@tukster73 Ik ben er voor je! Ik ga graag de kwaliteit van jouw TV stream na. Begrijp ik het goed en werkt onze Odido TV app op jouw TV wel goed? Heb je hier alleen last van via de Mediabox? Kan je ook laten weten of jouw Mediabox bekabeld of draadloos aangesloten staat met het modem? Ik heb je zojuist ook een privébericht gestuurd via ons moderatoraccount om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie is voltooid, zetten we ons gesprek in dit topic voort. We doen dit om ervoor te zorgen dat er altijd een collega beschikbaar is om je te helpen. Ik kijk uit naar je privébericht!

De gegevens voor de verificatie heb ik doorgegeven 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • October 5, 2026

Bedankt ​@tukster73. Jouw verificatie is nog niet helemaal compleet, we hebben je hier een privébericht voor gestuurd. Wil je dit nakijken? 

• is een Master Poster
  • October 5, 2026

Bedankt ​@tukster73. Jouw verificatie is nog niet helemaal compleet, we hebben je hier een privébericht voor gestuurd. Wil je dit nakijken? 

Oké, de gegevens zijn nu compleet denk ik.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • October 6, 2026

Hoi ​@tukster73, yes dankjewel! Ik heb je alleen nog een verificatiecode per e-mail gestuurd. Deel je die code hier met mij?

*(De verificatiecode is een eenmalige code die we naar je bekende nummer of e-mailadres sturen als laatste controle. Met die code kan niemand iets doen; het is alleen om je gegevens en abonnement te beschermen. We vragen je om de code in het topic te delen, zodat elke moderator ziet dat de verificatie is afgerond. Zo blijft je topic actief en kan een collega je snel verder helpen, ook als ik er niet ben.) 

• is een Master Poster
  • October 6, 2026

Hoi ​@tukster73, yes dankjewel! Ik heb je alleen nog een verificatiecode per e-mail gestuurd. Deel je die code hier met mij?

*(De verificatiecode is een eenmalige code die we naar je bekende nummer of e-mailadres sturen als laatste controle. Met die code kan niemand iets doen; het is alleen om je gegevens en abonnement te beschermen. We vragen je om de code in het topic te delen, zodat elke moderator ziet dat de verificatie is afgerond. Zo blijft je topic actief en kan een collega je snel verder helpen, ook als ik er niet ben.) 

De code is 8552278

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@tukster73, super bedankt! Ik ben er voor je. Ik heb meteen je Mediabox en de TV stream onder de loep genomen. Over het algemeen ziet deze er goed uit, maar ik zie wel dat er af en toe onderbrekingen zijn. Zou je wel de Mediabox een herstart willen geven door deze echt volledig van de stroom te halen voor een minuut? Dit nieuwe signaal moet echt helpen als ik mijn metingen zo bekijk. Vergeet trouwens ook niet de batterijen van de afstandsbediening te vervangen, die zijn bijna op!

• is een Master Poster
  • October 9, 2026

Hi ​@tukster73, super bedankt! Ik ben er voor je. Ik heb meteen je Mediabox en de TV stream onder de loep genomen. Over het algemeen ziet deze er goed uit, maar ik zie wel dat er af en toe onderbrekingen zijn. Zou je wel de Mediabox een herstart willen geven door deze echt volledig van de stroom te halen voor een minuut? Dit nieuwe signaal moet echt helpen als ik mijn metingen zo bekijk. Vergeet trouwens ook niet de batterijen van de afstandsbediening te vervangen, die zijn bijna op!

Hi ​@Cheyenne van Odido de mediabox heb ik al zo'n 10 keer volledig van het stroom gehaald. Ook het modem en de tv wat in andere berichten wordt aanbevolen. Elke dag loopt het beeld vast en 1 x zelfs herhaalde het beeld zich na een korte stop.... heel bijzonder dus. Trouwens ik gebruik een afstandsbediening van de soundbar en dat heeft volgens mij niets met de onderbrekingen van de mediabox te maken. Zojuist stond het beeld weer 4x achter elkaar vast. Ik zal de mediabox nog 1 keer resetten in de hoop dat dat nu wel wat uithaalt.