Skip to main content

Hallo,

Sinds de laatste update een paar.dagen geleden heb ik een haperende app op zowel een LG TV met daarop geïnstalleerd de Odido TV app als ook een andere TV met daarop aangesloten de Amazon Fire TV stick waarop de Odido app is geïnstalleerd. Op zowel de LG tv als de fire tv stick werken alle andere streamijg apps (zoals Netflix. Disney ed) wel vlekkeloos.

De LG TV betreft het model 43UM7100PLB

WebOS versie 4.10.0-2001 (laatste versie)

Op alle kanalen heb ik hetzelfde probleem.

Voor de update had ik geen enkel probleem.

Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.

Ik hoor graag.hoe en wanneer dit is opgelost.

Groet Peter

Hoi ​@Petertjes3010, goed dat je dit aangeeft! Ik wil het graag direct onderzoeken, hiervoor heb ik wel nog wat informatie nodig: 

-Welke afstandsbediening gebruik je?

-Wat is het besturingssysteem (OS) van de tv? Dit is te vinden bij de instellingen van de tv (Let op: dus niet de app)

-Wat is de software versie?

-Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)

-Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor? Ik ontvang graag twee specifieke voorbeelden met datum, tijdstip, programma en zender. (filmpjes zijn altijd welkom!)

-Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV Box)

-In het geval van een foutmelding, noteer de (volledige) foutmelding:

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Hallo,

Hierbij de gegevens. Zie plaatje.

Afstandbediening is degene behorende bij de tv.

Het probleem doet zich voor op alle zenders.

Zojuist zaterdag 8 februari tussen 14:20 en 14:30 geconstateerd op RTL4, Paramount en ESPN 2.

Zoals eerder aangegeven doet het probleem zich ook voor op de Amazon Fire TV stick op een andere LG TV.

Geen foutmeldingen

Ik merk trouwens ook op dat het beeld wisselt van scherpte en het beeldformaat soms wisselt

Hi ​@Petertjes3010, dank voor het aanvullen. Nog even één test, kan jij eens de bitrate aanpassen?

1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn. Maar als het beeld hierdoor stilstaat of hapert, dan is er waarschijnlijk een bandbreedte probleem.

Is het verder mogelijk jouw televisie bekabeld te verbinden met het modem, uitzonderlijk om te testen of je wel/geen problemen ervaart? Dank voor het proberen!

Hoi,

Ik neem aan dat je bedoelt het aanpassen van de bitrate van de tv zelf?

Ik kan alleen maar een keuze maken tussen bepaalde modi (bv. bioscoop, levendig,....)

Iets meer verduidelijking aub.

ik heb verder geen mogelijkheid om rechtstreeks met het modem te verbinden en ervaar met andere apps (Netflix, Videoland, Prime, Disney) geen enkel probleem. Deze apps maken gebruik van hetzelfde netwerk.

Het probleem is ontstaan na de laatste update van de Odido app. Daarvoor werkte alles prima en heb ik dit ook nog niet meegemaakt. Zoals aangegeven heb ik de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat.

Hi ​@Petertjes3010, dank! Nog even controleren bij jou, wat is het bouwjaar van jouw televisie? De modellen van 2016 kunnen deze problemen namelijk ervaren. Wil jij dit nagaan? Is het een ander bouwjaar, dan informeer ik de technische dienst! Kan je ook aangeven welke versie Amazon Fire stick je hebt en op welke tv (merk/model) deze staat aangesloten?

Hoi,

Ik heb inmiddels het probleem kunnen oplossen. Heb 2 maal opnieuw alles opgestart. Van de glasvezel kast, modem. WiFi punten en alle apps opnieuw geïnstalleerd. Het probleem is verholpen en alles werkt weer zoals voorheen. 

Bedankt voor de ondersteuning.

Hi ​@Petertjes3010, wat super om te zien dat dit het probleem heeft kunnen oplossen en alles nu weer werkt zoals het zou moeten! 😄 Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan kan je hier altijd een topic voor starten. We zijn er voor je! 

Reageer