Skip to main content

Sinds vrijdag 17 november hebben wij last van een haperend tv beeld. Het programma stopt een antal seconden ±5 tot 10,  loopt daarna weer door ± 10-15 sec stopt dan weer en dit gaat continue zo.

Het komt voor op alle zenders, uitzending gemist, terugkijken het gebeurt overal en voortdurend. Het komt ook voor als ik via de telefoon een programma naar de tv cast via de chromecast.

We hebben recent ook een nieuwe tv-box gekregen, zou het kunnen dat het daar aan ligt?

Ik kreeg ook eerst een bericht dat poort 3 van het modem defect was, daarna heb ik de utp kabel van de tv op poort 4 gezet.

Alles is hier bekabeld vanaf modem naar tv en computer.

 

Hi @advocaat078, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat je nog een verouderd Huawei modem in bezit hebt. Ik heb besloten om je een nieuw modem op te sturen, de Zyxel T-56. Ik ga er vanuit dat dit het voor je gaat oplossen. Kan je ons een terugkoppeling geven na de installatie? Ik ben erg benieuwd of het daarna opgelost is. Alvast bedankt! 


Hallo Tommie,

vandaag de nieuwe converter en modem  ontvangen, snel geregeld, dank je wel. Ook gelijk alles geïnstalleerd. Ik heb alle kabels en voedingen ook vervangen, ook de glasvezel tussen accesspoint en converter.

Helaas komt het haperende tv beeld weer terug, het begon goed en leek het over maar na een uurtje begon alles weer te haperen. Zowel TV als radio hebben hier last van. De tv is direct met een utp (CAt5e) kabel verbonden met poort 3 van het modem. De radio is ook via een utp (cat5e) kabel verbonden met het modem, radio via internet.

Recent is ook de tvbox vervangen, maar omdat ook de radio niet vlekkeloos is zou het niet aan de tv box liggen.


Hey @advocaat078, bedankt voor de update!

Ik had gehoopt dat dit de oplossing zou bieden. Ik heb nogmaals een lijnmeting gedaan en ik zie een verhoging in de demping op het ONT in de wijkcentrale. Zou jij een speedtest voor mij willen uitvoeren? Wellicht geeft dat iets meer duidelijkheid, alvast bedankt.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


Hallo Tommie,

gisteren was het haperen vrijwel geheel verdwenen. Hieronder de speedtest van vandaag:

Taskmanager:

 

 

IPconfig:

 

 

We wachten even af of het haperen weer terugkomt, en houden jullie op de hoogte

 


Houd ons op de hoogte @advocaat078, ik ben benieuwd! 


Tot op heden geen problemen meer! 🤞


Ik heb nu wat problemen met randapparatuur en wil het volgende doen:

 

To help resolve the issue, we suggest the following steps for configuring your router:
1. Log into your router.
2. Navigate to 'Wireless' and then 'Professional'.
3. Disable 'Airtime Fairness' for both the 2.4GHz and 5GHz bands.

 

Hoe kan ik in de router (Zyxel T56) komen?


@advocaat078 Je kunt inloggen in het modem via: http://192.168.1.1 

Succes! 😀


Inmiddels heb ik mijn zelfde probleem ook gemeld bij de klantenservice en verwezen naar een andere topic waarin ze dit onderwerp verder uitgediept hebben. Medewerker volgende week donderdag opnieuw contact met me op. 

 

Andere topic;

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/jbl-box-koppelen-via-google-home-aan-zyxel-t56-360274


Reageer