Skip to main content
Gewoon televisie kijken zit er niet meer in sinds ik een t-mobile thuis abonnement heb, vertrouwen in de telefonische klantenservice heb ik niet meer nadat ik eind 2017 vele dagen en vele uren met ze gebeld heb.

Ik baal enorm dat ik nog tot eind oktober 2018 aan jullie vastzit. Bij mijn telefonisch contact heb ik aangegeven dat jullie me maar moeten afsluiten omdat jullie niet kunnen leveren wat je mag verwachten. Uiteindelijk is het toenmalige probleem gedeeltelijk opgelost en daar ging ik toen mee akkoord, niet wetende dat ik vervolgens niet meer fatsoenlijk tv kan kijken, alle stappen meerdere malen ondernomen maar het mag niet baten.

Ik wil van jullie af, maar wel zonder de boete die mij telefonisch verteld is omdat ik voor het einde van mijn abonnement afgesloten wil worden.

Of zorg anders dat gewoon alles geleverd wordt zoals je mag verwachten als je ervoor betaald.



Jammer, jullie mobiele abonnement is zo ontzettend goed, helaas zeer teleurstellend dat jullie niet hetzelfde kunnen met t-mobile thuis
Hallo Rielle1972,



Haperend en stilstaand beeld is meestal een teken van een bandbreedte probleem.

Als je een speedtest doet wat voor snelheid haal je dan ??

Is de settopbox rechtstreeks aangesloten op het modem ? als je gebruik maakt van een powerline adapter probeer het dan even met een utp kabel rechtstreeks op het modem. op deze manier kunnen we uitsluiten dat de powerline een probleem vormt.
Dank voor je antwoord.



downloadsnelheid is 81,7



De settopbox is rechtstreeks aangesloten op het modem. Ik heb geen idee wat je bedoeld met powerline adapter of utp kabel.

Wat ik zelf vaak doe is alle stekkers eruit, even wachten en dan alles er weer in, dit werkt soms eventjes maar even later is het weer blokkerig/stilstaand/haperend beeld.
Hallo Rielle1972,



Ja ik begrijp het, al die termen ook die je naar je hoofd geslingerd krijgt op het forum :)

Is het mogelijk dat je het kabeltje tussen de settopbox en modem vervangt ?

Je internet snelheid is goed dus daar kan het niet aan liggen.

Als het niet het kabeltje is dan lijkt het mij dat de settopbox niet lekker werkt.

Heb je een zonder opname functie dan kan je nog proberen het resetknopje 30sec in te drukken met een tandenstoker (deze zit aan de zijkant)
Dank je wel Hidden.nld,



vanavond lijkt het goed te gaan.... fingers crossed dat het zo blijft nu, de eerstvolgende keer dat het probleem zich weer voordoet zal ik die 2 opties proberen 😃
Hoi Rielle1972!



Hidden.nld heeft je goede tips gegeven, super! En wat je zelf ook hebt geprobeerd (stekkers eruit en even wachten) is ook een hele goede mogelijke oplossing, slim van je! Ik blijf dit topic in de gaten houden, ik hoop niet dat het probleem zich nogmaals gaat voordoen, maar als dat wel het geval is en de tips van Hidden.nld helpen niet, dan ben ik er als de kippen bij wanneer je het hier meldt!
Nou het blijft vervelend hoor, tv kijken via t-mobile thuis. Zo gaat het een paar dagen goed en dan begint het weer. Nog 8 maanden voor ik pas kan overstappen...😑
Nog 8 maanden ergenis dus en daar nog voor moeten betalen ook pffff😣
Hoi Rielle!



Heb je de tips van Hidden.nld nog geprobeerd? Dat zou de sleutel tot geluk kunnen zijn. Om je op weg te helpen heb ik alvast jouw TV Box gereset, hierdoor krijgt de Box een schop onder zijn kont zodat deze weer normaal gaat werken. Helpt dit niet, kun je dan nog proberen de kabel (UTP-kabel) tussen de TV Box en het modem te vervangen, mocht je dit nog niet gedaan hebben? Heb je dit al wel gedaan en heeft de reset niet geholpen, kijk dan of het helpt als je de UTP-kabel in een andere LAN-poort stopt. LAN3 en LAN4 zijn voor de TV gereserveerd. Laat je mij weten wat je hebt gedaan als het niet werkt? Natuurlijk hoor ik het ook graag van je als je TV wel weer goed werkt!
Hoi Sterre, heb helaas nog steefs hetzelfde probleem, de kabel tussen de tvbox en het modem heb ik nog niet vervangen omdat ik niet zomaar zo'n kabel hier heb liggen. Andere LAN-poort heb ik zeker geprobeerd dit heeft niet geholpen. Misschien een optie om mij zo'n UTP-kabel toe te sturen? dan weet ik ook zeker dat ik de goede kabel heb
Hoi Rielle1972,



Is er al iets verbeterd in de tussentijd? Ik kan geen kabel toesturen, maar ze zijn gelukkig niet duur bij een willekeurige electrowinkel. Je kunt ook een UTP-kabel gebruiken van je computer. Nog een vraagje trouwens, heb je toevallig een Philips TV? Zo ja, kun je een update uitvoeren? Er bleek namelijk een issue met een oudere software versie van Philips te zijn.



Mocht dat niet helpen, stuur mij dan een privébericht met je postcode, huisnummer, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN. Dan ga ik aan de slag voor je!



Ondertussen kun je natuurlijk altijd nog probleemloos TV kijken via de TV Anywhere app.

Wij hebben sinds 4 juni Odido (internet, tv en bellen) en alles werkte prima naar behoren. Nu, sedert 10 dagen (tijdens de Europacup en Wimbledon!) op 1 televisie stilstaand en haperend beeld. Klantenservice 2 keer gebeld en die geeft aan dat nieuwe firmware moet worden ge-upload. Alleen niet tijdens de drukke Europacup (aldus ODIDO) en is nog niet beschikbaar.

Verder hebben wij een NEST thermostaat en die kan ook al diezelfde tijd niet verbinden. Antwoord ODIDO: wil nu ons een wifi versterker aanbieden.

Wat is er intussen gebeurd dat we een haperend beeld hebben?

Ben nu naar reviews gaan zoeken over ODIDO dienstverlening en een reeks commentaren zijn ronduit vernietigend. Wachten even op die firmware, (binnen 2 weken, werd mij verteld) en anders weer naar een nieuwe provider op zoek.

Vooralsnog zijn wij gedwongen naar 1 tv te kijken.

Dammes


Hi @Dammes, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren en dan kunnen kijken of de verbinding weer stabiel is? 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Voor je Nest thermostaat kun je kijken of het wijzigen van WPA-3 naar WPA-2 helpt en anders Wifi 6 uitschakelen in het modem. Als dat niet werkt heb ik een work-around voor de Nest Deurbel, wellicht werkt dit ook met de thermostaat:

 

Google Nest Deurbel verbinden:


1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 

 


Reageer