Skip to main content

haperend schokkerig beeld geluid valt weg


Hallo, sinds gister odido tv maar na een paar minuten kijken begint het beeld te schokken (alsof je vooruit spoelt zeg maar) en dan iets later valt ook het geluid weg. Ik kijk via de app op een LG webOs TV UJ63V die bedraad op een router is aangesloten. Ik heb de app ook op een android tablet geprobeerd en dan werkt het prima. Dus iemand een idee waar het aan ligt? De link is een filmpje hoe het eruit ziet.

https://we.tl/t-tSbb7HT0on

37 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @perry2, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dit ziet er inderdaad niet vlekkeloos uit. Nu ben ik voor je gaan kijken en is het mij opgevallen dat je gebruikt maakt van een Deco en alle wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Heb je de tv bedraad op het modem aangesloten? Zo ja, op welke poort van het modem? Ik zie namelijk 3 apparaten aangesloten, je Deco op poort 4 en 2 apparaten op poort 1 en 2. Beide op poort 1 en 2 kunnen maar 10 Mbit/s aan of er zit een verkeerde kabel in. Welke kabel zit er in poort 1 en 2? Hopelijk kun je mij antwoord geven op al mijn vragen en kunnen we dit euvel voor je oplossen!

Hallo, bedankt voor je snelle reactie. Poort 1 is een internetkabel die doorgetrokken is naar de boven verdieping en poort 2 is de kabel naar de tv en inderdaad poort 4 is de deco. Voor de duidelijkheid nog een foto bijgevoegd. 

https://we.tl/t-oWB8uKgG5o

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de foto @perry2, kan je zien wat voor soort kabels in poort 1 en 2 zitten? Cat4/5/6 etc. Er komt maar 10 Mbit/s over die kabels, dit kan door de kabel komen maar ook door het apparaat wat verbonden is. Sommige apparaten kunnen maar 10 Mbit/s aan namelijk. Anders zou ik zeggen, probeer eens een andere kabel, minimaal Cat5e of hoger om dit te testen. 

Dat ga ik proberen, het is trouwens wel zo dat Netflix wel altijd goed werkt en dat gaat toch door de zelfde kabel heen. Snap ook niet zo goed wat je bedoelt met " sommige apparaten kunnen maar 10 Mbit/s aan " zoals ik aangaf is de ene een pc die op de bovenverdieping staat en goed werkt en de andere de tv waar dus Netflix wel perfect op werkt.

Zojuist een cat 5 kabel geprobeerd maar hetzelfde resultaat beeld gaat haperen en ma een paar minuten valt het geluid ook weg. Nog meer ideeën? 

Reputatie 7
Badge +9

Hmm ik zie nog steeds 10 Mbit/s staan over poort 3 nu in plaats van 2 @perry2. Kan je mij het typenummer en bouwjaar van de tv doorsturen? Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de app verwijderd en opnieuw installeerd. 

Als je naar http://192.168.1.1/ gaat en inlogt met de gegevens achterop het modem → Systeem info → Interface Status. Daar zie je hoeveel Mbit er over de kabel gaat of een device aan kan. Sommige apparaten kunnen maar een kleine hoeveelheid Mbit's aan dan andere apparaten. Daar zul je de 10 Mbit/s zien staan op beide poorten.

Het typenummer is LG 55UJ630V en het bouwjaar is 2018 . De app heb ik al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dat maakt dus geen verschil. Die 10 Mbit/s is dat dan een instelling in het modem wat aan te passen is opf kun je daar niks aan veranderen?

Kan het iets te maken hebben met het LAN IPv6-modus door al het zoeken zag ik dat die in de router uitgeschakeld is en op de tv ingeschakeld. Ik heb geen flauw idee wat dat is dus durfde het ook niet zomaar te wijzigen.

Reputatie 7
Badge +9

Hmm, wat voor kabel zit er tussen het ONT en het modem @perry2? Kan je de kabel eens aandrukken en/of vervangen voor een nieuwe Cat5e kabel? Kan zijn dat er een connector niet goed zit en daardoor niet de juiste snelheid doorlaat. 

Kan je ook eens op dezelfde kabel een laptop aansluiten en kijken of hij dan wel 100 Mbit laat zien ipv. 10?

Is ONT de kabel tussen de telefoonaansluiting en het modem?

Reputatie 7
Badge +9

Ah ja je zit op DSL, sorry @perry2, dan heb je geen ONT, mijn vergissing. Kan je de RJ11 (telefoonkabel) er eens opnieuw indrukken? Zitten er geen rare kinkels in de kabel zelf? Een factory reset van het modem kan ook wel is helpen. 

Ga vanavond de kabel checken ben nu op mijn werk. Maar nog even een vraag is het streamen van odido zo verschillend van het streamen van Netflix? Want Netflix werkt altijd perfect.

Ben er nog eens mee bezig geweest maar het lijkt mij toch dat de odido app niet met de tv overweg kan of zo. Heb een foto van de poorten van het modem bijgevoegd en een foto van een speedtest. Alleen poort 1 geeft 10 mb aan maar dat is internet de kabel naar de bovenverdieping dus heeft niks met de tv te maken lijkt mij de andere poorten staan gewoon op 100 mb en de speedtest geeft ook voldoende snelheid aan. Verders Netflix viaplay en YouTube werken perfect en de odido app werkt ook goed op een android tablet alleen dus niet op de tv. Dus de vraag is of het met de odido app te maken kan hebben ?

https://we.tl/t-NPknPs3Gls 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is inderdaad vreemd @perry2, als je de app verwijderd en opnieuw installeerd, is het probleem dan weg en komt het later weer terug of is het probleem blijvend of verholpen? 

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, het is vreemd ned 1 2 3 national Geographic, 24 kitchen, Discovery lijken het goed te blijven doen maar de rtl zenders Veronica sbs 6 comedy central begint het probleem gelijk opnieuw. Nou heb ik niet alle zenders gecontroleerd maar in iedergeval werkt een groot gedeelte niet goed.

Nog ideeën of houd het hierbij zo'n beetje op ?

Zojuist nog ff gecheckt maar is hetzelfde als het bericht hiervoor.

Reputatie 7
Badge +9

Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken en hier met mij willen delen @perry2? Dat kan via een WeTransfer linkje. Ook ben ik benieuwd naar de bekabelde snelheid die je behaald, zou je een een speedtest kunnen uitvoeren?

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Hierbij het filmpje en de screenshots. 

https://we.tl/t-JZNJYZl6ax 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het filmpje en de test @perry2, het internet ziet er goed uit, het beeld inderdaad niet. Kan je eens kijken of het of het aanpassen van de bitrate helpt?

 

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn.

Die instelling kan ik dus niet vinden als ik op het tandwieltje van de tv afstandsbediening druk krijg ik heel veel instellingen ( zie foto) maar ik kan nergens "kwaliteit" selecteren.

https://we.tl/t-OCuln0mWda

Reputatie 7
Badge +3

@perry2 Dank je wel voor je terugkoppeling en de genomen moeite! 

Ik zie alleen screenshot van de instellingen van jouw TV, klopt dit? Wil je de door Tommie genoemde stappen nogmaals proberen in de TV app zelf? 

Ja dat klopt maar hoe kom ik dan bij de odido instellingen want ik zie nergens in beeld dat tandwieltje voor de odido instellingen.

Reputatie 7
Badge +3

@perry2 Als je in de Odido app op een aflevering klinkt, zie je onderaan het scherm een tandwieltje. Je kunt hier de keuze maken om de beeldkwaliteit aan te passen. Laat je mij weten of het is gelukt?

Nee sorry zie nog steeds nergens dat tandwieltje heb twee fotos bij bijgevoegd van het beeld wat ik zie in de odido app. 

https://we.tl/t-B0owUwq88M 

Reputatie 7
Badge +3

@perry2 Dank je wel voor het proberen en aangeven! 

Ik maak zelf geen gebruik van een Smart TV i.c.m. de TV app, dus ik kan nu niet goed met je meekijken. Ik heb dit topic opgeslagen in mijn persoonlijke agenda, zodat ik maandag nog eens met je mee kan kijken! 

Reageer