Bij het wisselen van kanalen zoals RTL en Ned 1. (bij belgische tv programma’s is niets aan de hand…..) zijn bij bv het starten van reclameboodschappen vallen de eerste geluiden weg. Ook bij het starten van Nieuwsuur ed vallen de begingeluiden enkele seconden weg. Mijn TV op de bovenverdieping heeft dat probleem niet, zou het de satbox zijn??? Alle tv’s zijn bekabeld en ik heb glasvezel.
Hi
Alles gedaan wat jullie voorgesteld hebben. Er heeft vooralsnog verbetering plaatsgevonden. Op het modem knipperen de lampjes van internet en Lan?? Op de mediaconverter van Huawei branden 3 van de vier lampjes. Die wat niet aanstaat heeft de aanduiding “los” en het LAN lampje knippert. Nu weet ik niet wat wel en niet moet branden?? Ik zal morgen weer een nieuwe check uitvoeren.
Groetjes,
@Applefanappletv
Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan ga ik gelijk een ticket aanmaken voor onze Technische dienst!
- Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
- Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke?
- Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
- Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
- Op welke zenders doet het probleem zich voor?
- Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
- Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)
Betreft de verbinding, deze heb ik gelijk voor je uitgelezen en dit ziet er gelukkig goed uit. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan ga ik direct voor je aan de slag!
Sorry hoor, Ik kan me voorstellen dat jullie met een hele lijst vragen komen, maar die ga ik niet meer beantwoorden. Lees hieronder waarom!
Ik heb alle apparatuur: Zyxel modem, satbox en de omvormer van het glasvezelsignaal en de TV allemaal een tijdje losgekoppeld van het stroomnet. Daarna alles opnieuw ingestoken en zie daar het probleem is blijkbaar opgelost. Geen storingen meer in het geluid. Ter info: op de app kanalen, zoals Netflix, F!TV, Disney+ deden deze geluidsprobleempjes zich niet voor. Het probleem begon nadat ik de nieuwe apparatuur van jullie had ontvangen. Zou het aan een software-update van de satbox hebben gelegen? Mocht het probleem zich weer voordoen kom ik erop terug!
Ik wil jullie wel nog bedanken voor de snelle respons op mijn probleem! Top van ODIDO!
Hey
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.