Skip to main content

haperend beeld samsung tv na update Odido app

• October 11, 2025
  • 48 reacties
  • 1567 Bekeken

30 september een update gedaan van de Odido App.
Vanaf 30 september is het voor ons bijna ondoenlijk om normaal tv te kijken. 
1 Het is moeilijk om überhaupt beeld te krijgen. Als wij de tv aanzetten zien wij d’r puntjes in zwart beeld, daarna alleen zwart beeld en reageert nergens op. Wij moeten dan de tv uitzetten stekker uit het stopcontact en na aanzetten van de tv start de Odido app wel op.
2 tijdens het kijken hapert het beeld steeds en schakelt enkele seconden terug, zodat steeds stukjes worden herhaald. Dit gebeurt heel vaak en alleen op alle zenders die wij kijken via de Odido app. 
Wij zijn nu 11 dagen bezig geweest om een oplossing te vinden voor deze problemen.  
Wij hebben alle mogelijke scenario’s doorgespit. Tv terug naar fabrieksinstellingen. Reset modem en glasvezelkabel. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, alle stappen van jullie video gevolgd, maar niets helpt.
3 wij krijgen ook nog eens constant de melding er gaat iets mis probeer het later nog eens opnieuw. 

De problemen zijn gekomen na de update van 30 september.
Wij betalen voor fatsoenlijk tv kijken en niet voor ergernis.
Wij verzoeken om ons zo spoedig mogelijk een oplossing

October 14, 2025

Hey allemaal, ik wil natuurlijk dat jullie zonder zorgen tv kunnen kijken.

Nu ben ik erg benieuwd naar hoe jullie tv kijken en wat voor apparatuur jullie van ons hebben, ik zie namelijk dat nog niet iedereen alle gegevens heeft ingevuld waardoor ik de abonnementen niet kan bekijken. Zouden jullie de volgende vragen kunnen beantwoorden en je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel.

• Sinds wanneer doet dit probleem zich voor?
  • Kijken jullie op onze Amino Aria Tv Box, onze Mediabox of via onze app?
  • Als jullie via onze app kijken kun je dan het merk en typenummer van je tv benoemen? (Dit staat achterop je tv)
  • Als jullie via onze app kijken kun je dan de firmware versie van het besturingssysteem doorgeven en de firmwareversie van onze app?
  • Komen de problemen voor op elke zender en programma? Zo niet, vermeld dan welke zender, programma en tijdstip wanneer het probleem zich voordeed.

Doet het probleem zich nog voor na een volledige powerflip? Dit doe je zo:

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem, tv, Mediabox (Tv Box) en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem, tv, Mediabox (Tv Box) en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Ik zie jullie terugkoppeling graag tegemoet!

48 reacties

• is een King Poster
  • October 11, 2025

Hier hetzelfde. Laatste dagen op veel zenders zoals RTL7 gaat het beeld af en toe een paar seconden terug 😔 

• is een Top Poster
  • October 12, 2025

Ook hier hetzelfde probleem, beeld hapert en schakeld terug zodat je twee keer het zelfde ziet. Ook de melding er gaat iets mis probeer het later nog eens verschijnt regelmatig boven in beeld. Het is geen prettig tv kijken meer. Wanneer worden de problemen nu is een keer goed verholpen Odido?

• heeft eerste post geplaatst
  • October 12, 2025

Wat een bizarre situatie dit… Van de week al tijdens voetbal alles gereset vanwege haperend beeld en de melding: geen internet verbinding (tv is bekabeld aangesloten), en nu vanwege hetzelfde probleem maar kijken via de NOS app. Euh, dit is een BETAALDE service he?!? En blijkbaar hebben behoorlijk wat mensen dit probleem sinds eind september, dus 14 dagen om dit probleem op te lossen lijkt me!

• October 12, 2025

Hier herzelfde euvel, is op alle zenders, dus waarschijnlijk een bug in de laatste app update. 

Ik heb van Odido een verleng aanbod maar overweeg toch echt over te gaan stappen. Eerst kreeg ik foutmeldingen van de app, nu blijft ie hangen. al met al meer dan een masnd ellende, en dat inderdaad voor een betaalde service

Hier ook hetzelfde probleem, en het begint behoorlijk irritant te worden. Het beeld valt regelmatig weg (zwarte scherm met drie witte puntjes) en blijft vaak even hangen of herhaalt beelden kort. Dit is allemaal begonnen na de laatste update van de Odido-app.

Het is echt niet meer prettig om zo tv te kijken. Als dit niet vlot wordt opgelost, weet ik eerlijk gezegd niet of ik nog bij Odido blijf.

• October 12, 2025

Hier hetzelfde probleem. Tv kijken bijna niet mogelijk. Het beeld hapert steeds en schakelt enkele seconden terug, zodat steeds stukjes worden herhaald. Supervaak!

Dat dit voor een betaalde dienst zo lang duurt is ongelofelijk. 

• October 12, 2025

Ja hier ook, eerst een paar maanden "er gaat wat fout" en dan zwart beeld. Dat kon je nog oplossen door met de hand 10 sec terug te spoelen.

Na de update werkt dat ook niet meer, nu krijg je telkens stukjes opnieuw te zien met een korte hapering.

Nu heb ik toevallig redelijk wat verstand van de technische kant van videostreamen en dit probleem lijkt gewoon op een buffer underrun met een slechte poging om de symptomen te fixen en niet de oorzaak aan te pakken. Dus ipv helemaal stoppen herstart de steam nu elke keer wat eigenlijk nog ergelijjker is. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 13, 2025

Het is niet te doen eerst krijg je de tv niet aan. Als dat dan is gelukt, blijft het beeld hangen, springt terug en hapert eigenlijk constant. Het is een grote ergernis. Als dit niet heel snel wordt opgelost, zullen wij ons contact laten ontbinden.

• is een nieuwe Poster
  • October 13, 2025

Hier hetzelfde probleem. Waarom reageert Odido niet op deze klacht?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • October 14, 2025

Nu ben ik erg benieuwd naar hoe jullie tv kijken en wat voor apparatuur jullie van ons hebben, ik zie namelijk dat nog niet iedereen alle gegevens heeft ingevuld waardoor ik de abonnementen niet kan bekijken. Zouden jullie de volgende vragen kunnen beantwoorden en je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel.

• Als jullie via onze app kijken kun je dan het merk en typenummer van je tv benoemen? (Dit staat achterop je tv)
  • Als jullie via onze app kijken kun je dan de firmware versie van het besturingssysteem doorgeven en de firmwareversie van onze app?
  • Komen de problemen voor op elke zender en programma? Zo niet, vermeld dan welke zender, programma en tijdstip wanneer het probleem zich voordeed.

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem, tv, Mediabox (Tv Box) en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem, tv, Mediabox (Tv Box) en laat alles volledig opstarten

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 14, 2025

Beste Tommie. Jij vraagt om de bekende weg. Het betreft hier de update die jullie op 30 september hebben gedaan. Ook hebben wij al gezegd dat wij tv kijken draadloos via de app, zonder tv box.
Zoals je hebt kunnen lezen hebben wij alles al geprobeerd.
Onze privé gegevens gaan wij hier niet openbaar maken. 

Wij hebben een Samsung tv uit 2023, toen extra nieuw gekocht omdat wij met onze toen 1 jaar oude LG tv ook problemen hadden die niet werden opgelost door Odido. Ons probleem hebben wij 4 dagen geleden uitgebreid gemeld bij de klantenservice, maar ook hierop nog geen reactie. 

Het is nu zo erg dat tv kijken niet meer mogelijk is. Nogmaals los het op, zoals je ziet zijn er vele met ons gedupeerd.

Via community kun je via ons mailadres en onze gegevens achterhalen en spoedig contact met ons opnemen.

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+11
  • Odido Superuser
  • October 14, 2025

Hallo ​@WiCacawi ,

Als je hier eventueel verder geholpen wil worden, is het wel raadzaam om de gegevens die ​@Tommie van Odido vraagt in te vullen Deze gegevens kan alleen jij en een moderator inzien.
Hier onder een uitleg waarom:

Klik ook even op ID check op de community.😉

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 14, 2025

1 Het is moeilijk om überhaupt beeld te krijgen. Als wij de tv aanzetten zien wij d’r puntjes in zwart beeld, daarna alleen zwart beeld en reageert nergens op. Wij moeten dan de tv uitzetten stekker uit het stopcontact en na aanzetten van de tv start de Odido app wel op.
2 tijdens het kijken hapert het beeld steeds en schakelt enkele seconden terug, zodat steeds stukjes worden herhaald. Dit gebeurt heel vaak en alleen op alle zenders die wij kijken via de Odido app. 
Wij zijn nu 11 dagen bezig geweest om een oplossing te vinden voor deze problemen.  
Wij hebben alle mogelijke scenario’s doorgespit. Tv terug naar fabrieksinstellingen. Reset modem en glasvezelkabel. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, alle stappen van jullie video gevolgd, maar niets helpt.
3 wij krijgen ook nog eens constant de melding er gaat iets mis probeer het later nog eens opnieuw. 

Beste Tommie. Jij vraagt om de bekende weg. Het betreft hier de update die jullie op 30 september hebben gedaan. Ook hebben wij al gezegd dat wij tv kijken draadloos via de app, zonder tv box.

Wij hebben een Samsung tv uit 2023, toen extra nieuw gekocht omdat wij met onze toen 1 jaar oude LG tv ook problemen hadden die niet werden opgelost door Odido. Ons probleem hebben wij 4 dagen geleden uitgebreid gemeld bij de klantenservice, maar ook hierop nog geen reactie. 

Het is nu zo erg dat tv kijken niet meer mogelijk is. Nogmaals los het op, zoals je ziet zijn er vele met ons gedupeerd.

Via community kun je via ons mailadres en onze gegevens achterhalen en spoedig contact met ons opnemen.

Wij hebben de Odido app weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wij zagen bij het opnieuw installeren van de app de update 2.0.5694 en dat deze gisteren is bijgewerkt. Misschien helpt het voor andere gedupeerden om dit ook eens te proberen. Zojuist werkte alles naar behoren, afwachten wat hij vanavond doet als wij de tv opnieuw aanzetten. 

• is een King Poster
  • October 14, 2025

Wij hebben de Odido app weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wij zagen bij het opnieuw installeren van de app de update 2.0.5694 en dat deze gisteren is bijgewerkt. Misschien helpt het voor andere gedupeerden om dit ook eens te proberen. Zojuist werkte alles naar behoren, afwachten wat hij vanavond doet als wij de tv opnieuw aanzetten. 

Met de nieuwe versie werkt het nog steeds niet. Beeld blijft regelmatig stilstaan of seconde achteruit 😔. Nieuwe versie ook al een keer opnieuw geïnstalleerd en tv uit het stroom gehaald….update blijft k#t 😔 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 14, 2025

Inderdaad het probleem is nog erger geworden. Het was al een drama bij het aanzetten van de tv. vanavond. Nadat wij eindelijk de tv aan de praat kregen, werden wij geconfronteerd met het feit dat het beeld wel 4 seconden stil blijft staan hapert terug gaat en dan herhaald. Het gebeurt heel vaak, je kan geen 10 seconden normaal tv kijken. Bij ons speelt dit op alle zenders die wij kijken via de Odido app.
Het is toch dieptriest dat wij hiervoor moeten betalen. 

• is een nieuwe Poster
  • October 14, 2025

Hallo. Wij lopen hier sinds enige tijd ook tegenaan. Betreft de Odido app op een Samsung Tizen TV. Het beeld hapert en spoelt dan paar seconden terug en dit voortdurend achter elkaar. Valt bijna niet naar te kijken. Zwaar irritant! Hopelijk wordt er snel actie ondernomen. Heb de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, tv stroomloos gemaakt, maar heeft niet geholpen.

App versie

Apparaatgegevens

Voorbeeld:

https://youtu.be/h1l3Ia8I-jI

Dacht eerst nog dat het mogelijk aan ons Deco systeem lag of aan een switch maar heb alles ertussenuit gehaald en LAN direct aan TV verbonden. Is echt een probleem binnen de Odido app op de TV. 

• October 15, 2025

Wordt hier nog iets aan gedaan? Want dit is niet te doen om zo tv te kijken! Ik heb ook alle stappen ondernomen en nog steeds hetzelfde probleem als iedereen hier. Toch maar weer terug naar Ziggo. Is toch belachelijk dat jullie dit niet kunnen oplossen!

• October 15, 2025

Wij hebben het probleem van herhalend beeld ook sinds kort (een week ofzo). Samsung the Frame uit 2019: QE55LSO3RASXXN.

We gebruiken alleen de Odido app. Versie 2.0.5694(2.0.5694Installed)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 15, 2025

Powerflip

Beste Tommie,

Wij ontvingen van jou nog geen enkele reactie, terwijl wij alles wat je vroeg hebben aangeleverd.
Wat ons contact met Odido klantenservice betreft werden wij na 5 dagen wachten net gebeld, maar kregen niet eens de kans om op te nemen, wel gelijk een mail dat wij onbereikbaar waren en maar zelf contact met hun moesten opnemen. Al met al zijn wij wel klaar met Odido. Jullie krijgen nu nog twee weken de kans om de problemen met de tv app op te lossen. Gebeurt dit niet binnen de twee weken dan stellen wij jullie in gebreke en beëindigen wij ons contact met Odido vanwege wanprestatie.

• Debutant
  • October 15, 2025

Hier hetzelfde probleem, al dagen dat gedoe met die herhalende fragmenten. Dit valt niet te kijken! Eerst dat geklooi met dat zwarte scherm (“er gaat iets mis”) Dan fiksen jullie dat, en dan maak je het doodleuk wéér stuk een paar weken later met deze update. Anders test je even voordat je die rommel online gooit!

Samsung the frame (2023). Alle andere apps streamen allemaal prima, dus het ligt aan jullie Tizen app.

We betalen hier gewoon voor he? Als dit veel langer duurt gaan ook wij het TV abo opzeggen.

• October 15, 2025

Hier ook hetzelfde probleem. Samsung televisie. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 16, 2025

Odido verschuilt zich erachter dat een aantal mensen hun gegevens nog niet hebben doorgegeven. Steeds meer mensen melden dit probleem en wij maar wachten. Wat een onzin wat hebben onze gegevens te maken met de problemen in Odido tv app. Zo houdt Odido iedereen fijn aan het lijntje. Zoals eerder al gemeld lost Odido de problemen niet snel op dan ondernemen wij juridische stappen.

Beste ODIDO-medewerker,

Ik wil graag melden dat de ODIDO TV-app al geruime tijd problemen geeft. Tijdens het kijken blijft het beeld regelmatig hangen, waarna het een paar seconden terugspoelt en opnieuw afspeelt. Dit patroon herhaalt zich telkens wat het kijken behoorlijk frustrerend maakt.

Ik heb alle standaardstappen al doorlopen (herstarten, resetten, app verwijderen/herinstalleren et cetera), maar het probleem blijft af en toe terugkomen. De andere apps zoals Netflix en Disney+ werken prima zonder problemen (zowel qua beeld als geluid). Dus het ligt duidelijk niet aan mijn internetverbinding of apparatuur en vermoedelijk ook bij iedereen.

Wat opvalt, is dat sinds de laatste updates van de ODIDO TV-app de problemen steeds terugkomen. Het lijkt alsof de app zelf niet goed functioneert of niet optimaal afgestemd is op het netwerk. Daarbij zie ik dat ook de KPN TV-app bij andere mensen soortgelijke problemen ervaart. Aangezien ODIDO gebruikmaakt van het KPN-netwerk, is het aannemelijk dat het probleem daar ergens zit, mogelijk in de signaalverwerking of serverkant.

Ik hoop dat ODIDO dit serieus oppakt, want er zijn steeds meer meldingen van dezelfde aard. Een structurele oplossing is echt nodig.

Dennis.

• is een Top Poster
  • October 16, 2025

Precies zelfde probleem (happerende tv, terug gaan paar seconden, etc). Samsung tv, Odido app. Toch maar opnieuw de installatie gedaan (ondanks zelfde versie) en het lijkt weer normaal. Versie 2.0.05694 van 13 okt van de app.

• October 16, 2025

Hallo ODIDO,

Lijkt mij toch een landelijk probleem wanneer wordt er nu een eindelijk iets gedaan? heeft deze ‘community’ discussie wel enige impact?   

jullie komen steeds met de zelfde antwoorden maar niet met oplossingen?