Skip to main content

Ik heb een haperend beeld op de tv. Ook vreemde kleuren en krakende geluiden. Een soort van atmosferische storingen. Op sommige kanalen wel geluid. Bijna alle kanalen worden niet og verstoord weergegeven. Deze kanalen doen het wel dus dat betekent dat de kabels niet defect zijn:

• Pro Sieben
  • Headlines
  • Sat1
  • NGC
  • NPO 1, 2, 3
  • Kika (van het ARD en ZDF) kanaal 398
  • 3SAT
  • One
  • Rai1
  • Antena3

Geprobeerd:

• Alle stekkers losgekoppeld
  • Alle kabels gecheckt
  • Modem reset (Alle kabels er uit en ook stroom eraf)
  • TV-kastje herstart
  • TV herstart

TV-kastje is direct aangesloten op modem en een HDMI kabel verbindt het TV-kastje met de TV. Internet is gewoon beschikbaar. Zowel bedraad als draadloos. Er zijn geen veranderingen in de opstelling en instellingen aangebracht.

Hoi @strooman,

Welkom op de Community!

De vreemde kleuren en krakende geluiden die je ervaart hangen hoogstwaarschijnlijk samen met een TV-storing die momenteel gaande is. Als je DSL hebt en op het nieuwe TV-platform zit, kun je op pauze drukken en kort daarna op play. Dan heb je als het goed is weer beeld. Dat is dan zo goed als live (ongeveer een halve minuut vertraging). Dit moet je wel herhalen als je zapt. Zo kun je tot het is opgelost toch TV kijken. Als je op het oude TV-platform zit, werkt dit trucje niet. Hopelijk is het snel opgelost!

Ik kwam er zojuist per toeval achter Ik drukte op de OK-knop van de afstandsbediening en koos voor “begin gemist”.  Toen ik vervolgens koos voor “Terug naar Live TV” konden we weer kijken en was het beeld normaal. En inderdaad, je advies helpt voor het moment want als je daarna naar een ander kanaal zapt heb je hetzelfde probleem.

Ik zie dat de kanalen nu weer beschikbaar zijn op de gewone manier. Bedankt voor de uitleg. Het wordt nu ook gemeld op de site allestoringen.nl