Sinds enkele weken van tijd tot tijd een haperend TV beeld via de TV Anywhere App geinstalleerd op een Android TV (merk TCL). Voorheen nooit last van gehad…
Symptomen:
- App start soms traag op.
- Uiteindelijk verschijnt het beeld voor enkele seconden, maar dit wordt daarna enkele seconden zwart, waarbij ook de geluidsverbinding onderbroken wordt.
- Daarna komt het beeld weer terug, en herhaalt het bovenstaande zich.
- Bediening is traag.
De internetverbinding of TV zijn hier NIET het probleem (bekabeld), andere Apps werken volledig normaal en zonder vertragingen. De App gedwongen laten stoppen en opnieuw opstarten verhelpen het probleem niet, echter, indien de cache van de App wordt geleegd, dan is ook het probleem verdwenen, althans, voor een paar dagen.
Graag verder onderzoeken en de volgende mogelijke oplossingen proberen:
- Ik heb het idee dat de gegevens in de cache niet van belang zijn, na legen start de App namelijk zonder problemen op, de inlog-info wordt hier ook niet in opgeslagen. Wat eigenlijk wel??
Workaround: Kan de cache bij opstarten niet automatisch geleegd worden?
- App dusdanig aanpassen dat de cache niet meer nodig is.
- Uitzoeken welke cache-items dit probleem eigenlijk veroorzaken.
Met vriendelijke groet,
Frank.