Beantwoord

haperend beeld

  • 26 May 2024
  • 8 reacties
  • 117 Bekeken

*Welk probleem ervaar je (zie je een haperend   beeld of een gekke gloed)?

 Beeld hapert op willekeurige momenten. Heb dan   een seconde of 2 zwart beeld en dan gaat het   verder.

 

*Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

 Compleet random, alle zenders, alle dagen, alle  tijdstippen

 

*Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

 Altijd

 

*Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

 Alle

 

 

*Kijk je via de App of via de TV Box?

 TV Box

 

*Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan   op alle TV Boxen?

 Heb maar 1 box

 

Als ik de tv Box reset (stroom eraf haal) dan gaat het weer een periode goed.

Ook heb ik het probleem als ik netflix kijk via de netflix app dat ik geen 5.1 geluid doorstuur naar mijn receiver, ik moet het geluid dan op normaal zetten in de netflix app, en zodra ik overschakel naar normaal TV ben ik het geluid geheel kwijt en moet ik de Box even aan en uit zetten.

 

Heb alle kabels van mode. En receiver al in alle mogelijke poorten gedaan maar dit geeft geen verbetering. 

 

Mvg alex

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 29 May 2024, 09:42

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @Alex.roodakkers 

Allereerst super bedankt voor jouw duidelijke uitleg. Uiteraard help ik je graag verder, zodat je binnenkort weer geniet van TV! 😀

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om jouw internetverbinding uit te lezen. Gelukkig ziet deze er helemaal goed uit, dat is mooi. Wel zie ik dat het modem de afgelopen 15 dagen niet van de stroom is geweest. Het is belangrijk om dit echt voor minimaal 10 seconden te doen. Wil je het modem eens op de volgende manier een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community.

Daarnaast wil ik je vragen om de Mediabox eens op een andere LAN poort te plaatsen, elke gele poort is geschikt. Ik wacht jouw terugkoppeling af!

Ik heb gister de stroom van mijn modem gehad, en de stekkers in verschillende poorten gehad. Even leek het te werken maar vanochtend had mijn vrouw er weer last van.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Alex.roodakkers, dit zijn twee bekende issues met de Mediabox en wordt opgelost in een volgende update. Je kunt dit tijdelijk verhelpen met een powerflip (30 seconden stroomloos maken) van de Mediabox. 

 

  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm. Update 20/3: probleem wordt in volgende softwareversie opgelost.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Update 20/3: oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie.

 

De bekende issus worden in dit topic aangegeven en geupdate. Houd het topic hiervoor in de gaten!

 

 

Nou 1 maand later en probleem is weer terug. Moet ik nu echt om de maand alles resetten?

Oh en ik zit midden in een live programma....

Reputatie 7
Badge +14

1 keer per maand een reset is best een goed idee.

Ik vind dat jullie hier wel snel wat aan moeten doen want ik ben niet van plan te betalen voor Iers wat ik iedere maand komt resetten, dan zeg ik liever op en zoek ik een andere provider.

Reputatie 7
Badge +3

@Alex.roodakkers Ik kan mij goed voorstellen dat dit niet fijn is bij het TV kijken. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak! 

Hoe graag ik dit ook zelf voor je wil oplossen, kan ik dit momenteel niet. Op dit moment wordt de nieuwe software update getest door onze beta testers. Dit neemt ongeveer 2 weken in beslag. Wanneer dit succesvol is afgerond, wordt dit ook uitgerold naar de rest van de klanten. 

Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsen wij alle updates omtrent de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Reageer