Skip to main content

Sinds de nieuwe update en 2 nieuwe tv boxen heb ik constant last van stilstaand beeld.
tv boxen al meerdere keren opnieuw opgestart maar het probleem blijft. Ik sinds de update niets dan Elende. Graag hulp 

 

Hoi @Erwin65, ik ben direct een kijkje gaan nemen!

Wat mij meteen opvalt is dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, dit is een ietwat verouderd model en ruil ik graag voor je om naar en Zyxel T-50. Als het goed is fixt dit alle issue's waar je tegenaan loopt. Let er wel op dat hiervoor een monteur langs moet komen om de Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gebeurt! Kan ik dit voor je regelen?  


Dank u. Zet maar in werking.


@Erwin65 bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb het direct voor je in orde gemaakt. Je ontvangt hier nog bericht van, ook ontvang je bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Je zending is te volgen via My T-Mobile! Kan je mij laten weten, na de installatie, of alles nu werkt zoals behoren?


Neemt de monteur het modem mee?want ik heb nog niets ontvangen. 
 


@Erwin65 bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb het direct voor je in orde gemaakt. Je ontvangt hier nog bericht van, ook ontvang je bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Je zending is te volgen via My T-Mobile! Kan je mij laten weten, na de installatie, of alles nu werkt zoals behoren?

We hebben nog steeds af en toe stilstaand beeld.. het is er allemaal niet beter op geworden na de update. Hoe gaan jullie dit oplossen?


Hi @Erwin65, bedankt voor je terugkoppeling.
Ik had gehoopt dat het verbeterd zou zijn. Theoretisch gezien moet dat ook! Zou je alles kunnen voorzien van een volledige powerflip? Dit doe je zo: 

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT en de TV Boxen uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem en je TV Boxen weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en TV Boxen en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Kan je mij, als je dit gedaan hebt, een terugkoppeling geven of alles nu wel stabiel is?

 


Ik heb de Powerflip uitgevoerd maar nog steeds valt af en toe het beeld stil.


@Erwin65 ik had gehoopt dat de powerflip wonderen zou doen.

Op mijn lijnmeting zie ik geen opmerkelijke dingen terug, ook krijg ik een goede stream van je TV Box. Zou je een andere HDMI-kabel en ingang kunnen proberen? Ook kan het aan de UTP kabel liggen, zou je ook een andere UTP kabel en ingang kunnen uitproberen? 


@Erwin65 ik had gehoopt dat de powerflip wonderen zou doen.

Op mijn lijnmeting zie ik geen opmerkelijke dingen terug, ook krijg ik een goede stream van je TV Box. Zou je een andere HDMI-kabel en ingang kunnen proberen? Ook kan het aan de UTP kabel liggen, zou je ook een andere UTP kabel en ingang kunnen uitproberen? 

Dat lijkt me niet het geval ik heb het namelijk met alle twee tv boxen. 1 in de kamer en 1 in de keuken.

 


@Erwin65 zou je de beeldinstellingen kunnen nakijken en wijzigen mits nodig? De beeldinstellingen op de TV wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak. Kan je ook de HDMI-modus nakijken en kijken welke het beste voor jou werkt? 

 

  1. Ga naar het menu
  2. Ga naar Instellingen
  3. Kies voor HDMI-modus
  4. Schakel tussen HDMI-modus 2, 3 of 4.

 

Zie graag je reactie terug of dit geholpen heeft!


Heb het even een paar dagen gelaten zoals het was en heb nog geen storingen meer gehad.

laten we hopen dat het zo blijft.

 


Ik heb ook nog een ander probleem. Na het plaatsen van de nieuwe router kan ik geen contact meer met mijn zonnepanelen maken.

hoe kan ik zien of poort 10000 open staat van de router? Volgens de leverancier van de zonnepanelen moet deze open staan.

 


Hey @Erwin65, we hebben hier een mooi topic over gemaakt. Kom je er nog niet uit? Geef dan een gil, dan help ik je graag verder!  

 

 


Ik ben even in het menu van het modem geweest maar ik hen geen idee wat ik moet wijzigen of moet aanpassen.


@Erwin65 ik heb hier wellicht nog een handig topic om te bekijken. Hier vind je ook filmpjes en wordt het precies uitgelegd. 

 

 

Ik heb op dit moment geen Zyxel modem tot mijn beschikking, misschien kan @Pieter_B of @TMTV je meer uitleg geven door middel van screenshots!


Waarom had ik met het oude modem wel verbinding met de omvormer en nu ineens niet meer?

ik ben geen ict er en snap van al die poorten en verbindingen niet veel en vanuit jullie kant verwacht ik dan dat er iemand is die dit helder kan uitleggen.

ik heb nog niet 1 voordeel kunnen ontdekken met het nieuwe modem


Hallo @Erwin65 ,

Geen contact krijgen met je zonnepanelen is voor mij een iets te vage omschrijving, bedoel je eigenlijk met de omvormer(s)?

De volgende vraag is dan ook, om welke omvormer gaat het, dus het merk, zodat we iets specifieker kunnen helpen zoeken naar de oplossing.

Voor alle duidelijkheid, voor binnen in je eigen lokale netwerk, ook wel LAN genoemd, is er geen poort forwarding nodig. Dit zou eventueel nodig zijn als je vanaf je buitenaansluiting, ook wel WAN genoemd, op je interne netwerk (LAN) wilt komen.

Ben geen ‘zonneomvormer’ specialist, maar wie weet zijn er meer gebruikers met eenzelfde setup als die er bij jou ligt.


Het gaat om een 1fase Solis 3.0.

omdat we een nieuw modem hebben moest ik weer contact maken met de omvormer.

er zou via de data logging stick verbinding gemaakt moeten worden maar dat is niet meer mogelijk. De WiFi stick is doorgemeten en werkt prima en volgens de fabrikant is het een netwerk probleem. Ik zou als ik in de buurt van de omvormer ben verbinding met deze moeten kunnen maken maar het WiFi adres van de WiFi stick is echter niet zichtbaar.


Ik denk dat de beveiliging van het nieuwe modem sterker is dan de omvormer aankan. Log eens in het modem en zet even de 5ghz wifi frequentie uit en tevens een minder sterkere beveiliging. 


Reageer