Skip to main content

Waar vind ik de handleidingen voor de tv-box met Android en bijbehorende afstandbediening (dus die met de Netflix en App knoppen.

Hi @Hahaf, deze zijn gemakkelijk te vinden op onze website: https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren/handleidingen.

Kijk ook vooral in onze Wiki op de Community! Daar staan ook veel handige weetjes in.


Tommie, hartelijk dank. Maar deze handleidingen verwijzen naar het oude systeem. Ik heb een TV -box gebaseerd op Android (het nieuwe systeem dus) met een afstandbediening met Netflix en App knoppen, werkend met bluetooth. En hiervoor kan ik de handleidingen niet vinden, dus svp een beter advies.


Hi @Hahaf , als ik jou goed begrijp, refereer je naa de Netflix en app knop op de afstandsbediening van de nieuwe Mediabox. Er is momenteel geen handleiding hiervoor om deze werkend te krijgen. Er is namelijk een bug met deze knoppen en er wordt nog gewerkt aan een nieuwe firmwareversie om deze knoppen werkend te krijgen. Meer informatie over de Mediabox en alle lopende issues, vind je onderaan de openingspost in de known issueslijst dit topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community. Hopelijk geeft dit je meer duidelijkheid.


Hi hij vraagt om een handleiding van de NIEUWE MEDIABOX die zoek ik ook maar niet te vinden. Gaat steeds als antwoord over afstandsbediening resetten. En de handleiding is niet te vinden van de MEDIABOX.En de brief word het vermeld met een link staat alleen de oude boxen.

  


Met alle respect, maar persoonlijk zie ik het nut van een handleiding voor een mediabox of tv box niet in, bij de mediabox b.v. werkt inderdaad de Netflix of toets voor apps momenteel niet,  echter maakt dit niet uit hiervoor kan men ook de “home knop” gebruiken en eigenlijk is dat veel fijner.

En wat ook kan gewoon tegen de afstandsbediening zeggen dat je Netflix wil kijken gewoon knopje met microfoon indrukken en zeggen “Netflix” en de mediabix activeert Netflix 


Er wordt gevraagd om de handleiding van de nieuwe mediabox met Android. Waarom staat deze niet online, nu alleen nog de handleiding van de oude tv box... 


@peterbeeonline Je kan de handleiding vinden op de Mediabox zelf. 

Je klikt dan op het poppetje naast het profiel icoon (linksboven in de hoek) > Introductie > Hier staat alle video uitleg. De handleiding op onze website vind je hier: Installatie Internet + TV + Vast Bellen | Odido

Mocht ik ergens bij kunnen helpen dan verneem ik het graag, ik doe het graag!


Nou Tessa graag, vertel mij dan eens hoe ik de mediabox op kan starten met live tv ipv het Thuis scherm, want als ik kies voor opstartscherm Geen blijft hij opstarten het thuisscherm verschijnen 


@peterbeeonline Bedoel je dat wanneer je de Mediabox opstart deze blijft hangen op het Odido scherm of het menu? 

Ik ben daarnaast ook benieuwd of je de Mediabox bekabeld of draadloos hebt aangesloten. Laat je het mij weten?

 


Deze is bekabeld aangesloten. Als ik hem aanzet start hij standaard op met het thuismenu. Terwijl ik in de instellingen heb aangegeven dat hij zou moeten opstarten zonder opstartscherm (geen). Dit alles in het standaard profiel. 

 


@peterbeeonline Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! 

Als ik het goed begrijp wil je graag dat wanneer je de TV opstart deze meteen live TV afspeelt i.p.v. het menu. 

Staan de instellingen onder Weergave aanpassen > Kies je opstartscherm > Geen? 

Kan je hier ook een foto van maken, mochten de instellingen juist staan en dit werkt niet. Ik ben benieuwd! 


Ja dit staat juist, als ik kies voor opstarten met gids luistert hij daar naar, maar zet ik hem weer op geen blijft hij opstarten met het thuismenu. 

 


@peterbeeonline Wil je eens proberen om de instellingen aan te passen, dus even van ‘geen’ > ‘gids’ en weer terug. Wanneer de instellingen op ‘geen’ staan, wil je dan de stroom van de Mediabox loskoppelen en deze opnieuw laten opstarten? Ik ben benieuwd wat dit doet.


Heb ik gedaan en wonder boven wonder was dit inderdaad de oplossing. Bedankt, ik zou het graag begrijpen, maar het werkt. 


Geweldig, ik ben blij dat je de TV nu kan starten op de gewenste manier! 😀 @peterbeeonline 


Helaas is vanavond het probleem weer gewoon terug. aBij opstarten komt weer het thuis scherm en niet de live tv, jullie oplossing werkte dus voor even maar niet blijvend. 


Geweldig, ik ben blij dat je de TV nu kan starten op de gewenste manier! 😀 @peterbeeonline 

Helaas is vanavond het probleem weer gewoon terug. aBij opstarten komt weer het thuis scherm en niet de live tv, jullie oplossing werkte dus voor even maar niet blijvend. 

  •  
  •  

@peterbeeonline Wat balen zeg. Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst met het verzoek om hier naar te kijken. Zij zullen hier een oplossing voor vinden! 


En vanochtend deed hij het weer goed, dit lijkt willekeurig


Hi @peterbeeonline, ik vind het super om te zien dat het nu weer goed werkt! Ik zie ook dat er een update in het ticket staat die Teresa had aangemaakt voor je. Mocht dit probleem weer voorkomen, dan wordt aangegeven dat je de Mediabox een reset kan geven. Hierna zou het helemaal moeten werken! 


Reageer