Skip to main content

Hi,

Ik heb een steeds terugkomend probleem met mijn Mediabox.

Onlangs mijn oude tv box in mogen ruilen voor de nieuwe Mediabox. Als alles werkt is het een prima ding! In het begin alles okee, echter de laatste weken dagelijks steeds dezelfde storing in de weergave van zenders. Een groen storend beeld (ik noem het even 'groene ruis') ipv de zender wordt weergegeven als ik de tv aanzet om tv te gaan kijken. Dit ook in de app van NPO start: als ik daar een programma start, begint het altijd met 2 advertenties/reclames, waarvan het geluid te horen is, maar het beeld te zien is als groene ruis.

 

De oplossing is om even de stekker uit de mediabox te halen en opnieuw erin doen. De Mediabox start dan helemaal opnieuw op en daarna is alles weer normaal (voor even). Maar dit doe ik onderhand minimaal 2x per dag. Eigen onderzoek sluit een storing van de tv uit (gameconsoles werken wel normaal, als ook andere bronnen) als ook die van de internetverbinding (is stabiel). Vermoed dus dat het aan de Mediabox ligt, ook omdat het probleem verholpen is nadat hij even stroomloos is geweest. Is deze storing bij jullie bekend? En kan ik een verzoek doen om de Mediabox om te ruilen voor een ander exemplaar? 

 

Hallo @jcjay 

 

Dat ziet er inderdaad niet helemaal lekker uit. omdat je wel onder in beeld normaal kan zien is er geen probleem met de TV of HDMI kabel. Het lijkt eerder op een probleem met de tvbox zelf of waar het meer op lijkt met de snelheid van het internet op het tv kastje. heb je de mogelijkheid om even een andere kabel neer te leggen tussen het modem en het tv kastje als deze problemen zich voor doen ?

Mocht je de tv box via wifi of powerline adapers hebben aangesloten dan graag ook even met een directe kabel aansluiten op het modem.


Hoi @Hidden.nld,

Dank voor je reactie.

Mediabox heb ik aangesloten met de meegeleverde kabels en direct op het modem. Ik maak geen gebruik van WiFi of powerline adapters.

Ik heb je suggestie even opgevolgd, door de kabel tussen modem en Mediabox even te vervangen door een andere kabel. Heb zelfs even de HDMI kabel tussen tv en Mediabox even omgeruild (met veel gedoe). Helaas geen resultaat, nog steeds de 'groene storing'/blokjesbeeld bij de start van elk programma op NPO Start, of bij zappen bij reguliere tv of soms bij het aanzetten van tv/Mediabox. Zoals gezegd, enige wat helpt is dan stroomkabel even uit en in en dan loopt het weer. Maar dit begint vervelend te worden.

Een (harde) reset van de Mediabox ​heeft trouwens ook niet geholpen. Storing blijft terugkomen, dus ik vermoed een fout/defect in hardware. 

Iemand nog suggesties wat ik kan proberen?

Odido moderators: help?

 


Hey @jcjay, welkom op onze Community!

Goed om te lezen dat je het een en ander al hebt uitgeprobeerd. Ik heb besloten om je een nieuw exemplaar op te sturen, hopelijk krijg je dit niet te zien op de nieuwe Mediabox. Zo wel, dan zullen we het verder moeten gaan onderzoeken. Zou je mij een terugkoppeling willen geven na de installatie van de nieuwe Mediabox? Alvast bedankt!


Hoi @Tommie van Odido 

Dank voor je reactie en toesturen van een nieuwe Mediabox. Ik wacht af totdat ie binnen is, ga 'm dan testen en zal dan hier een terugkoppeling schrijven.


Gisteren een nieuwe (vervangende) Mediabox ontvangen. Was er zo goed als van overtuigd dat de storing daaraan lag.

Zojuist de nieuwe aangesloten en voor de zekerheid ook alle kabels/aansluitingen met de meegeleverde kabels vervangen (om uit te sluiten dat het in één van de kabels ligt).

Helaas.… Live TV werkt tot dusver wel storingsvrij, al kan ik daar nog niet over oordelen, aangezien ik vandaag nog niet lang tv heb gekeken. Start ik echter een programma op in de NPO Start app (om bijvoorbeeld iets terug te kijken), beginnen de advertenties vooraf het programma wederom met groen blokkerig beeld. Het programma zelf is dan wel weer storingsvrij. Ligt dus niet aan de Mediabox.

Tot dusver uitgesloten (zie voorgaande berichten);

- werking TV

- bekabeling

- Mediabox 

- Modem

Laatste mogelijkheid waar ik aan dacht: het ligt misschien aan de NPO Start app zelf (waar Odido geen invloed op heeft). Maar dat is het ook niet, want als ik de NPO Start opstart met mn (opnieuw aangesloten) Google Chromecast 4 met Google TV werkt NPO Start wel geheel storingsvrij. Ook heb ik nog een Android TV box met Android 9 welke aangesloten is op een tweede tv in de slaapkamer, opnieuw aangesloten op mijn 'primaire tv', bekabeld aan het modem en ook die geeft de NPO Start app dan volledig storingsvrij.

Nu is het uiteindelijk niet zo'n ramp; zo lang de Mediabox bij live tv kijken wel gewoon werkt en niet vastloopt (en ik de boel handmatig weer opnieuw moet opstarten door stroom af/stroom op = de grootste irritatie) en het op NPO Start enkel stoort tijdens de advertenties vooraf het programma, kan ik ermee leven.

Echter kloppen doet het niet dat er ergens 'groene ruis' is wat mijn inziens de schijn heeft dat het te maken heeft met de Mediabox nu ik twee Mediaboxen getest heb en constateer dat die beide dezelfde verstoring vertonen. Nu ben ik eigenlijk wel uiteraard benieuwd waar die verstoring vandaan komt en of er überhaupt ook andere klanten zijn die dit ervaren. Wellicht een onderzoek waard van jullie kant?

Ik laat 't nu voor wat t is, al is het probleem nog niet helemaal verholpen, hopende dat er ooit nog iets uitkomt uit eventuele onderzoeken die volgen. Ik stuur één van de twee Mediaboxen terug, zoals gevraagd. 

 

 


Reageer