Skip to main content

Wanneer wij boven tv kijken via de chromecast i.c.m. de tv anywhere app werkt de witte afstandsbediening van de chromecast niet goed. 

 

Alle knoppen werken, behalve de D-Pad, waarmee je normaliter kunt pauzeren en doorspoelen werkt niet. Nu moet ik elke keer via mijn telefoon pauzeren. Doorspoelen of terugspoelen moet ook via de app op de telefoon, maar dat is zo'n klein balkje, dat is gewoon niet handig en ook is het zo moeilijk inschatten hoe ver je doorspoelt.

Hiervoor zat ik bij KPN en toen werkte de D-Pad van de chromecast afstandsbediening wel probleemloos.

 

 

Hi @Roypeters44, welkom op onze Community!

Dit zal gewoon moeten werken. Stream je via je telefoon naar de Chromecast of bekijk je het op de TV App op de Chromecast? Als je het via de app bekijkt, kan je de app dan verwijderen en opnieuw installeren?

Ook wil ik je vragen om de batterijen te verwisselen van je afstandsbediening. Ik heb dit namelijk nog niet eerder gehoord!😄


Beste Tommie,

Ik cast via de de tv anywhere app naar de chromecast op de tv.
Batterijen verwisselen lijkt me niet nodig, daar de ancdere knoppen op de afstandsbediening gewoon werken.

Maar er is nog een andere manier begrijp ik uit jouw reactie?

 

Voor alle duidelijkheid, het gaat om onderstaande afstandsbediening.

 


Vraag: waarom zet je de TMT app niet op je TV. Inplaats van via TV anywhere?

Opnieuw installeren van de chromecast werkt soms ook. (Toevallig gisteren bij iemand met het zelfde probleem gedaan.

Zelf gebruik ik Google Chromecast met Google TV - 4K HDR dat werkt perfect enkel met de afstandsbedieningen 

 


Dank je wel CrisTien voor je reactie.

Hoe krijg ik die TMT app op mijn TV ?? Ik heb gisteren al zitten klooien, en kan wel zien welke apps er op de chromecast/google tv staan, kan daar wel apps verwijderen, maar ik zie geen mogelijkheid om er apps op te zetten? Voor alle duidelijkheid ik heb een Samsung tv van 15 jaar oud. (Geen smart tv dus?)
 

Ik heb zelf ook de Google Chromecast met Google TV - 4K HDR, en hier staan de bekende apps zoals Videoland en Netflixx al op. Op deze apps werkt de afstandsbediening perfect.

 


Hallo @Roypeters44 ,

Hier het antwoord op je vraag:

De T-Mobile TV App voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

 

Voor nog meer informatie zie: Alles over de TV app


Hallo @Roypeters44 ,

Hier het antwoord op je vraag:

De T-Mobile TV App voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

 

Voor nog meer informatie zie: Alles over de TV app

 

Dank je wel voor alle support! Het is me inmiddels gelukt om de Tmobile TV app op de tv te krijgen. Afstandsbediening werkt perfect nu!


@Roypeters44 Sorry ik was erg druk vandaag en helemaal vergeten te reageren.😊 

Gelukkig heeft @soepkip67 je perfect geholpen.

Fijn dat het gelukt is ‘veel kijk plezier’ 

Groetjes.

 


Reageer