Skip to main content

Wanneer worden de bij Odido bekende geluidsproblemen met de tv box een keer opgelost?

Korte beschrijving van het probleem:

De ene keer is het geluid normaal en als je overschakelt naar een andere zender heel zacht en moet je het tv volume gigantisch omhoog zetten om het geluid harder te krijgen. Na het uitschakelen en weer inschakelen van de tv box is op die zender het geluid soms weer normaal, maar niet altijd. Kortom de ene keer sta je stijf uit zo hard en de andere keer kun je er weer geen bal van verstaan. Alle genoemde wijzigingen van de instellingen en het spraakcommando "max volume" helpen niet.

Hey @Martin Corba, heb je de stappen zorgvuldig doorlopen? Ik heb hier nog een aantal settings wat je kunt wijzigen, ook plaats ik de stappen hier nogmaals van max volume uitspreken.

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

 

 


De laatste 2 beschrijvingen onder 8 snap ik niet.

Waar vind ik "settings"

Eerder vond ik ook op de community dat je bij geavanceerde geluidsinstellingen "Passthrough" uit moest zetten. Daar lees ik in dit bericht niets over.


Settings is het tandwieltje wat je ziet in het menu @Martin Corba


Het probleem is er nog steeds.


Zou je dan de volgende opties kunnen proberen @Martin Corba? Hopelijk lost dit het voor je op!

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

 


Goedemorgen,

Dit heeft helaas ook niet geholpen. Er is ook niet goed een patroon te ontdekken. Meestal is het geluid weer goed als je de tv of het tv kastje uit en weer aan zet. Maar niet altijd is dit zo.

Wel is het geluid altijd zachter als je van zender wisselt.

We zijn vanaf half mei bij Odido en de eerste maanden was dit probleem er niet.

Het is ergens in juli of augustus ontstaan, volgens mij na een update.


Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten @Martin Corba, zo ja, werkt het geluid wel goed zonder apparatuur? 


Nee hoor geen externe audioapparatuur aangesloten

 


En de je hebt alle stappen goed doorlopen @Martin Corba? Ook na een harde reset van de Mediabox, alles opnieuw doorlopen, vooral de eerste reactie die ik gegeven heb. Die werkt vaak het best. 


Hallo,

Ik heb alle stappen goed doorlopen en een harde reset heb ik daarvoor al uitgevoerd.

Echter op de community heb ik wel de volgende tip gelezen en uitgevoerd:

Ga op de tv box bij de tv app instellingen (bovenaan 2e van links, een soort poppetje) naar ondertiteling en audio en zet het audiosignaal op stereo in plaats van Dolby Digital (AC3).

Het geluid werkt nu al enkele dagen prima

 


Reageer