Dank voor je reactie. Zijn er plannen om dit aan te passen en in de (nabije) toekomst bijvoorbeeld Dolby 5.1 uit te zenden?
Ff weer wat aandacht aan dit topic geven,
jammer dat dit nog steeds geen aandacht heeft gehad de afgelopen twee jaar alweer.
Hoi
Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!
Dat is mooi om te horen,
hopelijk snel actief,dan kan de tv-decoder eruit ,en kunnen we via de Apple TV met goed geluid kijken.
Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!
Hi
Heb je hier al weer een update op? Zijn er ontwikkelingen op het gebied van geluidskwaliteit?
Hoi
Goedemiddag
Goedemiddag
En hoe staat het hier nu mee eigenlijk?
de tv-box draait nu op hetzelfde os als de app bij Apple-tv maar op de Apple-tv nog steeds geen 5.1 en/of Dolby.
Hoi
Ik heb het wederom nagevraagd aan de expert en hoop spoedig dan toch echt een definitief antwoord te kunnen geven. Ik houd het in de gaten en zal dit topic in mijn to-do lijstje plaatsen opdat ik het niet vergeet, excuses.
Onze specialist zal navragen waarom er nog geen ondersteuning is: ik hoop hier deze week nog op terug te komen. Bedankt voor alle geduld!
Goedemorgen all, de oorzaak zit ‘em in het feit dat onze encoders dit momenteel niet ondersteunen. Hierdoor is 5.1/Dolby nog niet mogelijk ,et de Apple TV Anywhere app.
Kan het zijn dat met de nieuwste update, de tv kastjes ook geen 5.1 meer hebben?
mijn surroundset geeft aan dat er nog maar stereo uitkomt terwijl dat eerder (voor de update) nog wel het geval was ,
in de instellingen staat wel een optie 5.1 maar daar verandert het geluid niet(meer)mee.
Nieuwe update, nieuw geluid, nog alleen maar stereo. Gaat goed op deze manier, inferieure beeldkwaliteit, en van AC3 terug naar stereo.
Hoi
- Maak je gebruik van externe audioapparatuur? Zo ja, van welke? Voorbeeld: surroundset of versterker van Philips en dan graag het type
- Controleer de mutefunctie en zet het volume harder, helpt dit? Let op! Standaard staan de Dolby Digital instellingen op stereo. Het kan zijn dat deze per abuis zelf veranderd zijn
- Helpt het wanneer je de volumefunctie ontkoppelt?
- Werkt de functie weer wanneer je modem én TV Box herstart (20 seconden stroomloos houden)?
Als jullie die vier vragen zouden willen aanleveren in dit topic, dan kan ik met een volledig verhaal aankloppen bij onze techneuten en hebben we hopelijk snel meer duidelijkheid. Thanks alvast!
1 ja ik maak gebruik van Sonos arc met sub en twee surround speakers en op de Sonos app zie ik stereo staan(Apple TV bijvoorbeeld heeft zelfs dolby atmos) ,de tv box is via de tv (Samsung)met HDMI aangesloten en op de tv kan ik geen dolby meer selecteren in de settings van de tv, en (2) ik heb wel de dolby optie wel weer aangezet in de tv box .
3 nee
4 nee
Is er een verschil in Audi met tv kastje en/of TV anywhere? Het was toch 1 identieke stream voor alle devices/tv’s?
Wat betreft de 4 vragen, even serieus, als de vraag is ‘ check de mute functie en zet het volume harder, helpt dit’ dan snap ik wel dat de technici niet begrijpen wat je bedoelt als je een probleem aan ze doorgeeft,
Succes ermee, ik heb mijn conclusies getrokken.
Goedemorgen all, het onderzoek ligt inmiddels bij de tv specialisten. Ik heb nog geen concrete update voor jullie, maar blijf het continu in de gaten houden.
Goedemiddag all, het is gecheckt en dit is het antwoord vanuit het onderzoeksteam na reproductie van het issue: de 5.1 wordt bij instelling DD (Dolby Digital) geleverd maar afhankelijk van welke zender is het wel of niet mogelijk om 5.1 te gebruiken.
Daaruit maak ik op dat het bij enkele zenders niet mogelijk is, maar uit jullie verhaal maak ik op dat het bij jullie nog steeds voor alle zenders geldt, klopt dat?
Ik zal van het weekend eens met de bekabeling spelen , eens zien of er wat veranderd.
alvast bedankt voor dit antwoord.
Ik zal van het weekend eens met de bekabeling spelen , eens zien of er wat veranderd.
alvast bedankt voor dit antwoord.
Vanmorgen een tijd anders aangesloten gehad (eerder werkte 5.1 toen wel, voor de update naar de nieuwe os) maar geen verschil,ik krijg helaas geen 5.1 uit de tv-box meer.
Ik begin in jouw specifieke geval te vermoeden dat dit een tv-issue is (zonder voorbarige conclusie te trekken natuurlijk): kun je jouw tv eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen, alsjeblieft?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.